Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@14:28:21 GMT

لباس فرم مدارسه سه سال یکبار تغییر کند

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۳۰۵۰

لباس فرم مدارسه سه سال یکبار تغییر کند

اهواز-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مدیران مدارس برای رعایت وضعیت اقتصادی خانواده ها ، مدل و رنگ لباس دانش آموزان را تا قبل از سه سال تغییر ندهند.

محمد تقی زاده شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای طرح ساماندهی پوشاک مدارس طی چهار سال گذشته بیان کرد: این طرح توسط حدود یک هزار تولیدکننده داخلی پوشاک استان، زیر نظر اداره انجمن اولیا و مربیان و کارگروه پوشاک خوزستان برای سال تحصیلی ٩٨-٩٧ در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مدارسی که تا قبل از سه سال برای دانش آموزان لباس تهیه کرده اند، اجباری در خرید از تولیدیها و تغییر فرم لباس ندارند.
وی با تاکید بر اهمیت کیفیت لباس ها گفت: در همین راستا و برای رفع مشکلات و نواقص ساماندهی پوشاک ،سال گذشته برای بهبود کیفیت دوخت و تعیین نرخ پارچه جلسات متعددی برگزار و دستورالعمل آن به نواحی چهارگانه اهواز و شهرستان ها ارسال شده است.
تقی زاده ساماندهی پوشاک مدارس را شامل انعقاد قرارداد با تولیدی براساس شاخص هایی مانند کیفیت دوخت تولیدی، رعایت محدوده جغرافیایی مدرسه و تولیدی، ویژگی های محل تولید و توزیع و رعایت نرخنامه مصوب دانست و بیان کرد: آموزش و پرورش و مدیران مدارس، در واقع، به عنوان پل ارتباطی و هماهنگ کننده بین اولیا و تولیدکنندگان پوشاک محسوب می شوند. بنابراین، همکاری شورای انجمن اولیا و مربیان و نماینده اولیای دانش آموزان با مدیران مدارس در خصوص نظارت همه جانبه بر ساماندهی پوشاک مدرسه بسیار ضروری و لازم است.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه اظهار کرد: مدیران مدارس به ویژه در دوره ابتدایی از رنگ های شاد که نشانه نشاط و شادابی است، استفاده کنند.
وی در پایان مهم ترین رکن موفقیت تولیدی های پوشاک را همکاری اولیای دانش آموزان و مراجعه به موقع به تولیدی برای اندازه گیری و سفارش برش و دوخت و دریافت لباس تا نیمه اول شهریورماه دانست و اعلام کرد: اولیای دانش آموزان برای رسیدگی به شکایات مربوط به کیفیت دوخت و نرخ البسه با شماره ١٢٤ که تلفن رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان است، تماس بگیرند.
جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و 50 نفر دانش آموز است که 70 هزار نیروی فرهنگی در استان دست اندرکار فعالیت آموزشی این جمعیت هستند.
7158/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي لباس مدرسه تقي زاده خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۳۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، سید کاظم حسینی امروز، ۱۷ اردیبهشت در آئین افتتاحیه طرح ملی ماهر که با حضور معاون جوانان و کارکنان جمعیت هلال احمر استان در دبستان پسرانه دکتر حسابی شیراز برگزار شد، گفت: پس از برگزاری دوره آموزشی استانی تربیت مدرس ماهر با هدف توانمندسازی مراقبین سلامت و مربیان هلال احمر برای آموزش دانش‌آموزان و والدین ایشان در مدارس، مقرر شد که آموزش دو ساعته سرفصل‌های طرح ماهر ویژه گروه هدف انجام شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس ادامه داد: دانش‌آموزان با مهارت‌آموزی می‌توانند به درک عمیق‌تری از آموخته‌های خود دست یابند و برای ساختن آینده‌ای بهتر گامی موثر بردارند.

وی با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی دانش‌آموزان افزود: دانش‌آموزان با شرکت در این طرح همزمان با تحصیل، با این مهارت‌ها آشنا خواهند شد و با اشاره به طرح دادرس در دوره متوسطه اول به مهارت آموزی دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی متناسب با سن دانش آموزان تاکید کرد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: سرفصل‌های آموزشی طرح ماهر شامل آموزش شماره‌های اضطراری و نحوه انتقال اطلاعات به امدادگران در شرایط بحرانی و بروز حوادث، مدیریت بحران و کنترل استرس، شناسایی نقاط امن و ناامن، پناه‌گیری ایمن و کمک‌های اولیه ویژه والدین و دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی است.

فاطمه قاسمی افزود: طرح ماهر با هدف افزایش آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان و والدین با مهارت‌آموزی، ارتقای کیفیت سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان والدین و فرهنگیان، افزایش سطح ایمنی، کاهش آسیب‌پذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس، اجرا خواهد شد.

وی در تشریح دیگر اهداف افزود: توسعه و ترویج ظرفیت‌های خود امدادی و دگر امدادی مبنی بر مهارت‌ورزی دانش‌آموزان والدین و مربیان، استفاده از ظرفیت آموزش همسالان و سفیران سلامت در گسترش مهارت‌های امدادرسانی، ایجاد همدلی با آموزش مهارت‌های امداد و نجات بر پایه ارزش‌های هم نوع دوستی از دیگر اهداف این طرح است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس گفت: دانش‌آموزان با قرائت سوگندنامه متعهد شدند که نسبت به حفظ جان خود و هم نوعان شان مسئولانه و با کسب مهارت‌های لازم رفتار کنند و برای مهارت‌آموزی هلال احمری تلاش کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خبر مهم آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و معلمان
  • مدارس قزوین در نوبت عصر تعطیل شد
  • آغاز ثبت‌نام بیش از ‌۱۹ هزار کلاس اولی‌ در زنجان
  • ۲۳ ایده به مرحله نهایی جشنواره «ایده‌شو» دانش‌آموزی راه یافت
  • محدوده محل کار والدین به محل مجاز تحصیل فرزند اضافه شد
  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • بهترین برند ترکیه برای خرید در سال ۲۰۲۴
  • اجبار دانش آموزان برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است