Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رسول جعفریان ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: باغ رضوان در شش فاز تعبیه شده که تاکنون دو فاز آن به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه چون رویکرد سازمان آرامستان‌ها ایجاد قبرهای ۲ تا ۳ طبقه است، ادامه داد: به همین دلیل تا ۷۵ سال دیگر پاسخگوی دفن اموات هستیم.

مدیر عامل سازمان آرامستان شهرداری اصفهان اعلام کرد: در صورت تکمیل ظرفیت باغ رضوان، آرامستان‌های منطقه‌ای پیش بینی شده است و یک زمین هم از منابع طبیعی استان بعد از پالایشگاه اصفهان در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبرستان های مناطق مسکونی شاکی خصوصی دارد

وی گفت: زمینی که در غرب اصفهان برای احداث آرامستان در این منطقه اختصاص یافته است، مناسب نیست چراکه مردم هم از بعد مسافت و هم از بعد آلودگی هوا که از پالایشگاه به زمین بر می گردد، رغبتی برای رفتن به این آرامستان ندارند.

جعفریان بیان داشت: جلسات متعدد با شهرداری مناطق و مدیران دستگاه های مرتبط گذاشته شده است که زمین های مناسبت‌تر در نزدیک و خارج از بافت مسکونی را در اختیار بگیریم و آرامستان های منطقه ای را شکل بدهیم.

وی از وجود ۴۳ قبرستان محلی در اصفهان قدیم خبر داد و گفت: در حال حاضر به غیر از آرامستان باغ رضوان، ۱۸ آرامستان فعال است.

مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه برخی از آرامستان‌ها در بافت مسکونی واقع شده و دارای شاکیان خصوصی است، بیان داشت: لازم است که هیئت امنای آرامستان ها فکری به حال آن بکنند.

آسفالت معابر و نگهداری فضای سبز جزو هزینه نگهداری یک حفره قبر است!

وی با بیان اینکه نرخ بهای خدمات سازمان آرامستان امسال تنها دو درصد افزایش یافته است و چون سه ماه اول امسال با افزایش قیمت بالایی در تمامی کالا مواجهیم بنابراین در واقع سوبسید و یارانه به مردم می دهیم، ادامه داد: شهرداری خواسته که تمامی مناطق به سمت درآمدهای پایدار بروند و هزینه های خود را از افزایش نرخ بهای خدمات دریافت نکنند.

جعفریان که هزینه نگهداری یک حفره قبر را بسیار بالا دانست و این مسئله را دلیل افزایش قیمت قبر در فاز اول می داند، گفت: آسفالت معابر و فضای سبز جزو هزینه نگهداری یک حفره قبر محسوب می شود.

وی که پاسخ به علت های اصلی مرگ و میر و آماری از افزایش مرگ و میر در جوانان را بی جواب گذاشت، ادامه داد: ۱۷۰ هکتار فضای سبز داریم که اکثرا در فاز اول است.

مدیر عامل سازمان آرامستان اصفهان با اشاره به اینکه برای افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و افرادی که درخواست بدهند که از عهده مالی خرید قبر بر نمی آیند، قبر رایگان در اختصاص می‌دهیم، گفت: در گذشته قطعه بی بضاعت ها داشتیم که چون در شان مردم ما نبود بنابراین مثل مردم دیگر در تمام قطعات به خاک می سپاریم و در حال حاضر آماری از تحویل قبور رایگان به مردم نداریم.

توقف خودروهای حمل متوفی در مقابل پزشکی قانونی و مراکز درمانی

جعفریان یکی از مشکلات پیش رو را توقف خودروهای حمل متوفی در مقابل پزشکی قانونی و مراکز درمانی دانست و افزاد: تلاش کردیم با گفتگو و مذاکره با پزشکی قانونی، معاونت درمان و فرمانداری و دادستانی و غیره این  مشکل را رفع کنیم.

وی بیان داشت: طرح جامع مطالعاتی آرامستان تاکنون تهیه نشده است و بدنبال این هستیم که طبق سند چشم انداز ۱۴۰۰ این طرح را تهیه کرد و مطابق با آن برنامه ریزی کنیم.

مدیر عامل سازمان آرامستان اصفهان گفت: با وجودی که طرح جامع مطالعات آرامستان یکی از نیازهای ضروری است اما تاکنون برای این طرح اقدامی صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: به منظور آبیاری ۱۸۰ هکتار فضای سبز آرامستان تفاهم نامه ای منعقد شده است که بخشی از پساب سپاهان شهر از منبع شهید توچانی تامین شود و تقریبا ۹۵ درصد عملیات لوله گذاری آن صورت گرفته است و چندین چاه از خاتون آباد و اشکاوند اجاره کردیم که نزدیک به ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه آب بها در ماه می شود.

کد خبر 4328351

منبع: مهر

کلیدواژه: آرامستان رسول جعفریان شهرداری اصفهان قبرستان گرگان بوشهر شهرکرد مشهد شیراز عید سعید فطر یاسوج خرم آباد خبرگزاری مهر بیرجند کرمانشاه تبریز مواد مخدر سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۳۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است

معاون سابق شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: اولین شهری که با جسارت وارد مباحث شهرسازی الکترونیک شد، شهرداری اصفهان بود، به‌طوری که در حال حاصر ۱۰ کلان‌شهر با الگوبرداری از ما وارد این حوزه شدند، اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وحید مهدویان امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در آئین تکریم و معارفه چند تن از مدیران شهرداری اظهار کرد: در این دوره بسیاری از پروژه‌ها که سال‌های زیادی در شهر اصفهان بلاتکلیف مانده بود، همچون اراضی علی‌آباد کلنگان و صحرای پرتمان به سرانجام رسید، همچنین پروژه‌های جدیدی از جمله تشکیل دبیرخانه نقشه‌ای و عکس برداری هوایی آغاز شد.

وی با بیان اینکه با انجام این پروژه‌ها علاوه بر رفع مشکلات مردم، درآمدی برای مجموعه مدیریت شهری کسب شد، افزود: بیش از ۴۳۰ ساختمان ناپایدار شناسایی و بیش از ۷۰ مورد دستورالعمل وحدت رویه در حوزه شهرسازی انجام شد.

معاون سابق شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه اولین شهری که جسارت کرد و وارد مباحث شهرسازی الکترونیک شد شهرداری اصفهان بود، ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ کلان‌شهر با الگوبرداری از ما وارد این حوزه شدند، البته کار بسیار سختی در ادامه پیش رو خواهیم داشت، چراکه اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است.

مهدویان با بیان اینکه گفتمان جدیدی در بافت تاریخی ایجاد شد، گفت: امیدوارم با رشد ۷۴ درصدی بودجه روزانه شاهد بازآفرینی در بافت تاریخی باشیم، در این دوره بیش از ۷۰ درصد نیروها در مناطق جوان شدند و آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی تصریح کرد: امیدوارم با توکل به خدا در کمال صحت در راه خدمت به مردم گام برداریم و عاقبت‌بخیر شویم که مقصد تمام نیازها است.

کد خبر 747958

دیگر خبرها

  • اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است
  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • ایجاد قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود