Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@03:25:33 GMT

تغییر ساعت کار ادارت و نارضایتی کارمندان استان

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۳۲۴۸

تغییر ساعت کار ادارت و نارضایتی کارمندان استان

نشریه محلی ضمیمه روزنامه شرق روز شنبه 2 تیر 97 در سرمقاله ای به قلم حسین الله دینی با عنوان «تغییر ساعت کار ادارت و نارضایتی کارمندان استان (سیستان و بلوچستان)» منتشر کرده است.

دراین مطلب آمده است: در هفته های اخیر و در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان بود که به کارمندان ادارات دولتی استان (سیستان و بلوچستان)اعلام شد، ساعت رسمی کار در فصل تابستان از ساعت 6 صبح تا یک بعد از ظهر می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پرس و جوی و گفت و گویی که با برخی از کارمندان داشتیم، بیشتر آنها به این تصمیم مقامات عالی اعتراض داشتند و آن را تایید نمی کردند.
معمولا کارشناسان مدیریت دولتی در مورد زمان آغاز و پایان کار ادارات و شرکت های خصوصی، نکات متعددی را مورد نظر قرار می دهند که رضایت ارباب رجوع و پیشرفت بهینه کارها در صدر این شاخص ها قرار دارد. البته رعایت باورهای فرهنگی و عادت های اجتماعی مردم در کشورهای گوناگون یکی از پیش نیاز های مهم این تصمیم سازی محسوب می شود. مردم بیشتر کشورهای جهان بنا بر موقعیت جغرافیایی و ساعت رسمی محل سکونت خود، قبل از 9 صبح از منزل خارج نمی شوند و به همین دلیل در این کشورها، ساعت کار اداری هم با عادت های مرسوم مردم هماهنگ می باشد.
از طرفی علاوه بر رضایت ارباب رجوع، در نظر گرفتن شرایطی که موجب بالا رفتن سطح پویایی و بازده کاری نیروی شاغل و در نهایت رضایت آنان می شود از مواردی است که الزاما بایستی در زمینه ی تعیین ساعت کار اداری مورد عنایت مدیران تصمیم ساز قرار گیرد. در کشور ما هم بیشترمردم برای انجام امور اداری خود زودتر از ساعت 8 به دوایر دولتی مراجعه نمی کنند، به ویژه در این روزها که مسابقات فوتبال جام جهانی در جریان است، بیشتر مردم و نیز کارمندان دولت با کسری خواب مواجه بوده و دیرتر از خواب برمی خیزند. در اوایل انقلاب و مقارن تفکیک وظایف وزارتین جهاد و کشاورزی یک روز برادران جهاد در ماه مبارک رمضان دستور دادند که کارمندان پس از صرف سحری به اداره بیایند. اولین جلسه را هم مدیران جهاد سحر همان روز برگزار کردند. شخصا شاهد بودم که بیشتر حاضرین که با معده پر و کسری خواب به جلسه آمده بودند، با چهره ای کسالت بار توجه چندانی به مطالب سخنران نداشتند و اغلب چرت می زدند. از جنبه علمی هم این تصمیم با شرایط جسمی انسان ناسازگار و تا حدودی مضر به سلامت کارکنان بود. دو روز بعد مدیران ارشد دریافتند که این تصمیم از میزان کارایی نیروی کار می کاهد و در نتیجه دستور دادند که ساعت کاری به همان روال سابق اجرا شود.
تصمیم اخیر هم به دلایل علمی و کارشناسی سازگار با عادت های اجتماعی و فرهنگی مردم نیست و بیشتر کارمندان استان و مراجعین به دوایر دولتی، از جناب سید دانیال محبی استاندار محترم، درخواست تجدید نظر در آن را دارند.
8006 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي رسانه روزنامه محلي شرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۳۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاوی در یک قدمی تغییر نظر و ماندن در بارسلونا

سرمربی ۴۴ ساله بارسا قصد دارد با تغییر نظر در خصوص آینده حرفه‌ای‌اش به قرارداد فعلی‌اش با این باشگاه پایبند بماند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ژاوی هرناندس که در اوایل بهمن ما در پی باخت خانگی 5 بر 3 بارسلونا مقابل ویارئال در هفته بیست‌و‌دوم لالیگای اسپانیا اعلام کرده بود در پایان فصل جاری از سمت سرمربیگری بارسا کناره‌گیری خواهد کرد، به نظر می‌رسد نظرش در این خصوص تغییر کرده و حالا تمایل دارد به کارش در این تیم ادامه دهد. بارسلونا از زمان اعلام تصمیم ژاوی برای جدایی از این تیم در پایان فصل جاری، روند شکست‌ناپذیری را در پیش گرفته بود و عملکرد خوبی از خود ارائه داده بود، تا اینکه در بازی برگشت با پاری‌سن‌ژرمن در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شکست را پذیرا شد که متعاقب آن در ال‌کلاسکیوی شب گذشته هم تن به شکست داد.  

روزنامه «اسپورت» چاپ کاتالونیا در این خصوص خبر داد؛ ژاوی طی چند روز آینده جلسه‌ای با مدیران باشگاه خواهد داشت تا درباره آینده حرفه‌ای‌اش بحث کنند. در چند ماه گذشته، ژاوی دریافته است که بازیکنان در کنار او هستند، چیزی که ممکن است باعث شود او در تصمیم خود در خصوص آینده حرفه‌ای‌اش تجدیدنظر کند. علاوه بر این، ادامه کمک به رشد جوانان لاماسیا و بازگشت به ورزشگاه اسپاتیفای کمپ نو (ورزشگاه نوکمپ که در حال بازسازی است) از عوامل دیگری است که می‌تواند در تغییر تصمیم او تأثیرگذار باشد.

شبکه رادیویی «رادیو کاتالونیا» هم گزارش داد؛ خوان لاپورتا رئیس بارسلونا اصرار دارد که ژاوی مربی مناسبی برای پروژه فعلی بارسلونا است. در صورتی که باشگاه تضمین بدهد که ترکیب بارسلونا را برای فصل تقویت کنند، با ادامه حضورش روی نیمکت این تیم موافقت خواهد کرد. قرارداد فعلی این مربی اسپانیای با بارسا تا پایان فصل آینده اعتبار دارد.

ژاوی: با بی‌عدالتی مطلق به رئال مادرید باختیم

ژاوی ماه نوامبر سال 2021 هدایت کاتالان‌ها را برعهده گرفت و در این مدت موفق شده یک قهرمانی در لالیگا و یک قهرمانی در سوپرجام اسپانیا برای آبی‌و‌اناری‌ها کسب کند.

بارسلونا در حال حاضر با 70 امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی لالیگای اسپانیا است و با رئال مادرید صدرنشین 11 امتیاز اختلاف دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • چراتعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست؟
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • ژاوی در یک قدمی تغییر نظر و ماندن در بارسلونا
  • بیشترین نارضایتی مردم از خودرسازان چیست؟ | ویدئو
  • افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان بیشتر بود
  • پاکستان نام یکی از خیابان‌ها را به «ایران» تغییر داد
  • نام یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد به «ایران» تغییر یافت
  • این سه کتاب را بخوانید و خودتان را بیشتر دوست داشته باشید
  • ساعت کاری ادارات از خرداد تغییر می‌کند؟/ توضیح این مقام دولتی را بخوانید