Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: بیش از یک هزار مگاوات نیروگاه بادی و خورشیدی در استان مجوز دریافت کردند این امر در حالی است که ۱۰۰ مگاوات انرژی در ۲ ماه آینده وارد مدار می‌شود. ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ استانها قزوین نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، منوچهر حبیبی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: به جهت جلوگیری از پراکندگی پیگیری‌ها در موضوع احداث بندر خشک بخش خصوصی محور اصلی این موضوع قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: موضوع احداث بندر خشک زمان‌بندی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که این طرح در رونق اقتصادی و توسعه صادرات استان نقش بسزایی دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین با اشاره به رشد و تقاضای تولیدکنندگان برای احداث صنایع و افزایش مصرف انرژی خاطرنشان کرد: نیروگاه‌های بادی و خورشیدی در استان قزوین از ظرفیت‌های مطلوب در حوزه انرژی محسوب می‌شود که باید زیرساخت توسعه این نیروگاه‌ها فراهم شود.

حبیبی ادامه داد: بیش از یک هزار مگاوات نیروگاه بادی و خورشیدی در استان مجوز دریافت کردند این امر در حالی بوده که 100 مگاوات انرژی در 2 ماه آینده وارد مدار می‌شود.

وی تصریح کرد: خودتولیدی صنایع در بحث انرژی در دستور کار بوده و باید تولیدکنندگان نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: احداث نیروگاه برق 500 مگاواتی در بویین زهرا در دست اقدام بوده و بخش زیادی از مشکلات استان در حوزه انرژی را مرتفع می‌کند.

انتهای پیام/ح

R41364/P1357/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۳۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۸ میلیارد کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: نیروگاه شهید سلیمی نکا پارسال بیش از ۸ میلیارد و ۳۸۱ میلیون و ۸۱۴ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد.

نوراله ادبی فیروزجائی افزود: حدود ۷۵ درصد انرژی تولید شده پارسال در واحد‌های بخار و بیش از ۲۵ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد.

ادبی فیروزجائی گفت: واحد‌های بخار نیروگاه نکا در گذر از ۴۴ سالگی بهره برداری خود با چالش‌های اساسی محدویت تولید، مانند عمر بالا و فرسودگی سیستم‌ها و تجهیزات بویژه در بخش سوخت و احتراق، افت بازدهی و کیفیت آب چاه‌های تغذیه کننده واحدها، سرعت گیری روند کاهش سطح آب دریا برای سیستم‌های خنک کاری و چگالش بخار و نیز عدم تخصیص مناسب سوخت گاز روبرو هستند، اما همکاران ما علیرغم مشکلات اشاره شده با همت و تلاش جهادی و بی وقفه توانستند تا حدود زیادی خلاء بوجود آمده را جبران و همه واحد‌ها را در مدار تولید نگهدارند.

او همچنین به ضرورت آمادگی کامل همه واحد‌های نیروگاه برای پایداری تولید و تأمین انرژی مورد نیاز شبکه در تابستان اشاره کرد و افزود: پس از سپری شدن ایام پیک مصرف و کاهش تقاضای انرژی، در راستای ارتقاء میزان آمادگی واحدها، از دهم مهر ماه سال گذشته تعمیرات نیمه اساسی واحد ۲ بخار آغاز و همزمان با آن لوله‌های سقف بویلر واحد نیز تعویض شد و با انجام بازدید و تعمیرات دوره‌ای شش ماهه سایر واحد‌ها هم اکنون تعمیرات نیمه اساسی واحد یک بخار و همچنین بازدید‌ها و تعمیرات میاندوره‌ای و پیشگیرانه در سایر واحد‌ها و لایروبی حوضچه آرامش واحد‌های بخار نیز در حال انجام است تا قبل از ورود به دوران اوج مصرف همه واحد‌ها به مرز آمادگی کامل برسند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ مدیریت مصرف، از بالا بودن شدت مصرف انرژی به عنوان یکی از چالش‌های اساسی صنعت برق یاد کرد و گفت: به گواه آمار مصرف برق کشور ما فراتر از استاندارد جهانی است و این بدان معناست که بسیار بیشتر از نیاز جمعیت فعلی کشور برق تولید می‌شود، اما بدلیل عدم مدیریت مصرف بویژه در فصل تابستان همچنان با ناترازی تولید و مصرف مواجه هستیم.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخار به ظرفیت نامی هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی به ظرفیت هریک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخارسیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات، نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

دیگر خبرها

  • رکورد تولید برق نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته شد
  • گام بلند افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در سال جهش تولید
  • سه برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • ۳ برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • پنجره‌های خورشیدی، انقلاب آینده در معماری شهری
  • آخرین وضعیت نیروگاه بوشهر
  • ساخت ۷۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی آغاز شد
  • آغاز ساخت ۷۵۰۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی
  • تولید بیش از ۸ میلیارد کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • پتانسیل خفته انرژی سبز در ایران بیدار شد