Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار خراسان‌رضوی گفت: تعیین اماکنی برای تجمعات اعتراضی در شهرستان‌های استان از برنامه‌های جدی است که دنبال می‌شود. ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل استانداری خراسان‌رضوی، محمد رحیم نوروزیان اظهار داشت: جلب مشارکت مردم در تمامی عرصه‌ها به عنوان یک اساس است و می‌توان از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، احزاب و گروه‌های سیاسی در جهت مشارکت نظام‌مند مردم و ارتقای سرمایه اجتماعی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارکردی کردن خانه تشکل‌های غیردولتی و خانه احزاب و ایجاد ارتباط نظام مند دستگاه‌های اجرایی با سازمان‌های مردم نهاد از برنامه‌هایی است که در حوزه معاونت با جدیت پیگیری می‌شود.

معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه نگاه پیشگیرانه سبب جلوگیری از حاد شدن مسائل خواهد شد ادامه داد: ارتباط نظام‌مند، برگزاری جلسات منظم با اقشار مختلف مردم، استفاده از نظریات آنان، ارتباط با توده مردم از طریق بررسی مشکلات آنان از نزدیک و ملاقات‌های عمومی از دیگر برنامه‌ها در راستای توسعه مشارکت مردم و جلوگیری از بروز مسائل و مشکلات  است.

نوروزیان افزود: در راستای پاسخگوی بهتر و کاهش مراجعات مردم، میز خدمت حضوری و الکترونیکی در دستگاه‌های اجرایی استان و استانداری راه‌اندازی شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه امروزه پایه‌های امنیت بر دوش مردم است اظهار داشت: در کنار اقتدار و توان نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی مشارکت و نظارت مردم، گفت‌وگوی نظام‌مند با آنان، احساس تعلق، تامین رفاه و حضور مردم در صحنه‌های مختلف می‌تواند به ارتقای امنیت  منجر شود.

وی افزود: نظارت و مطالبه مردم از مسئولان، ایجاد فضای باز جهت منتقدین و وجود رسانه‌های آزاد سبب ارتقای امنیت خواهد شد. البته حفظ امنیت کشور و استان خط قرمز است و به هیچ شخص و گروهی اجازه اختلال در امنیت داده نخواهد شد.

نوروزیان کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را از اولویت‌های اصلی استان دانست و گفت: معضلاتی نظیر اعتیاد، بیکاری، حاشیه‌نشینی و طلاق  از جمله آسیب‌هایی است که باید با جدیت پیگیری شود و پرداختن به این امور در راس برنامه‌های کاری فرمانداران است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه منشور گفت‌وگوی سیاسی با هدف ایجاد فضای گفت‌وگو در کشور ابلاغ شده است اظهار داشت: زیرساخت بسیاری از فعالیت‌ها از طریق گفت‌وگو و ایجاد فضای گفت‌وگو ایجاد می‌شود و با برنامه ریزی برای اجرای منشور گفتگوی سیاسی  باید به سمت تبدیل آن به گفتمان و جریان غالب رفت.

وی با تقدیر از نقش رسانه‌ها در اطلاع رسانی صحیح و ایجاد فضای امید در بین مردم گفت: در حوادث اخیر که برای کشور پیش آمد رسانه‌ها با درک صحیح از شرایط اطلاع رسانی صحیح کردند و فرصت به دشمنان و معاندین نظام ندادند.

نوروزیان افزود: متاسفانه امروز دشمنان کشور مشکلات و مسائل را با هدف تخریب امید و اعتماد مردم بیش از آنچه واقعیت دارد بزرگنمایی می‌کنند و به آن می‌پردازند در این میان نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع بیش از پیش احساس می‌شود.

 وی احترام و تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی را از دیگر برنامه‌ها دانست و اظهار داشت: کادرسازی و جانشین پروری در دستگاه‌های اجرایی، نگاه به نیروهای داخل مجموعه در انتصابات و توجه ویژه به جوانان و بانوان در انتصابات از جمله دیگر سیاست‌های در حال اجرا است.

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به توسعه کمی و کیفی احزاب اظهار داشت: احزاب و گروه‌های سیاسی  باید دارای مجوز و شناسنامه دار باشند و کسانی که علاقه مند به کار سیاسی هستند باید برای دریافت مجوز اقدام نمایند در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهند شد.

 نوروزیان با بیان اینکه مشهد پایتخت معنوی ایران است اظهار داشت: در حوزه احزاب و گروه‌های سیاسی مشهد حرف اول را در کشور می‌زند و نقد محترمانه و منصفانه و جلوگیری از ایجاد فضای تهمت و تخریب باید در دستور کار همه احزاب و گروه‌های سیاسی باشد.

وی افزود: در شرایط فعلی کشور نیاز به انسجام، وحدت و همدلی داریم و همه افراد و گروه‌های سیاسی وظیفه دارند برای حل مشکلات دولت را یاری کنند نه اینکه دولت را آماج تهمت‌های ناروا قرار ندهند. تعیین اماکنی برای تجمعات اعتراضی در شهرستان‌های استان از برنامه‌های جدی است که دنبال خواهد شد.

نوروزیان شایسته سالاری را اصل اساسی در انتصابات دانست و گفت: داشتن صلاحیت‌های عمومی، فردی و اختصاصی، پاکدستی و سلامت نفس، نگاه به نیروهای درون سازمانی، همراهی کامل با دولت و قدرت تعامل و همکاری جمعی از ملاک‌های انتخاب و انتصاب فرمانداران، بخشداران و مدیران حوزه‌های معاونت است.

وی افزود: تعیین تکلیف فرمانداری هایی که با سرپرست اداره می‌شوند، فرمانداری‌های برخی شهرستان‌ها که با مشکلاتی مواجه هستند  و تبدیل به احسن فرمانداری‌های برخی شهرستان‌ها در دستور کار معاونت قرار دارد.

نوروزیان اظهار داشت: گزینه‌های فرمانداری‌های مشهد، کاشمر و زاوه که با سرپرستی اداره می‌شوند مشخص شده است و در حال طی کردن فرآیندهای اداری مربوط به انتصاب فرمانداران است.

 معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه 61 درصد فرمانداران و 66 درصد معاونین فرماندار شهرستان‌های استان دارای تحصیلات فوق لیسانس به بالا هستند اظهار داشت: 71 درصد فرمانداران، 89 درصد معاونین فرماندار و 94 درصد بخشداران نیروهای درون سازمانی هستند. 10 درصد معاونین فرماندار و 9 درصد بخشداران متولد دهه 60 هستند و هیچ معاون فرماندار و بخشداری متولد دهه 40 در استان نداریم.

 نوروزیان با اشاره به طرح جامع تقسیمات کشوری که در حال نهایی شدن است اظهار داشت: با تکثیر شهرستان‌ها و بخش‌های جدید بجز مواردی که قبلا کار کارشناسی آن‌ها شده است موافق نیستیم و در این مورد مترصد تصویب و اجرای طرح جامع تقسیمات کشوری هستیم. کارهای کارشناسی تبدیل 6 بخش به شهرستان، ارتقای 12 دهستان به بخش، 30 روستا به شهر و ارتقای دو فرمانداری به فرمانداری ویژه  قبلا انجام شده است و این پیشنهادات در حال طی کردن مسیر قانونی خود است.

معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه عفاف و حجاب از ضروریات جامعه مذهبی ایران است  و ستاد صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب نیز فعال است اظهار داشت: هیچگاه از روی ظاهر اشخاص نمی‌توان افراد را قضاوت کرد. در حوزه عفاف و حجاب نباید تنها نگاه و توجه صرفا به بانوان باشد به مردان هم در این مورد باید توجه خاص داشت و البته در این حوزه بیشتر نیاز به  کار فرهنگی  است و به اجبار و زور نمی‌توان نتیجه لازم را در این حوزه گرفت.

معاون استاندار خراسان رضوی یکی از اولویت‌های اصلی استان را توجه به حاشیه شهرهای بزرگ استان دانست و افزود: افزایش مشارکت خود مردم حاشیه شهر و ایجاد شرایط مطلوب برای ساخت و سازهای مناسب با جدیت در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ ز

R41347/P41362/S6,1188/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۳۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سال گذشته به دستور وزیر امور خارجه و با مسؤولیت وزارت امور خارجه، نخستین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع)، با محوریت رفع مسائل زائران بین‌الملل برگزار شد و امسال نیز دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس با حضور حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، علیرضا بیگدلی، معاون وزیر امور خارجه و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در اتاق جلسات معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این جلسه نسبت به فضای ظرفیت بین‌الملل شهر مشهد مقدس و مزیت‌های نسبی این شهر به عنوان شهر بین المللی و همچنین برگزاری نخستین اجلاسیه سفرای کشورهای زائر فرست در مشهد بحث و تبادل نظر شد.

دیپلماسی زیارت، حضور آستان قدس رضوی در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین حضور مؤسسات فرهنگی در نمایشگاه‌های مشهد از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

همچنین از دیگر موضوعاتی که در این نشست بحث و تبادل نظر شد، در خصوص مردمی‌سازی بحث زیارت در کشورهای هدف بود که چگونه مؤسسات و تشکل‌های مردمی در اقصی نقاط جهان بویژه کشورهای هدف بتوانند در خصوص گسترش کمی و کیفی زیارت تلاش کنند و بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در خصوص گسترش امر زیارت گام‌های مثبتی برداریم.

کد خبر 6088522

دیگر خبرها

  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات
  • تجمعات اعتراضی با شعار مرگ در ونیز جایی ندارد در دوسالانه ونیز/ اروپا هم اسرائیل را پس زد
  • دلیل تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟
  • ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس
  • ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد