Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس گفت: پرونده ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران به مرکزیت کلیبر به سازمان یونسکو ارسال‌شده و تا بررسی کامل آن نمی‌توان در مورد آن اظهار نظر کرد.

به گزارش ایسنا، قلی الله قلی‌زاده در در آیین اختتامیه دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر گفت: روزهای ۳ تا ۱۳ تیرماه سال جاری اجلاس سالانه سازمان یونسکو در کشور بحرین تشکیل جلسه خواهد کرد و تا اعلام رسمی این سازمان به منظور بررسی ثبت جهانی جنگل های ارسباران منتظر خواهیم بود و امیدواریم سران این سازمان در این باره اقدامات اساسی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جنگل‌های ارسباران یکی از زیستگاه‌های مهم جانوری و گیاهان منحصر به فرد می باشد که بر اساس اطلاعات موجود بیش از ۲۴۰۰ نوع گونه گیاهی و درختی در جنگل‌های ارسباران وجود دارد که از این تعداد ۸۰۰ مورد منحصراً متعلق به ارسباران بوده و جزو گونه‌های نادر دنیا محسوب می‌شود.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس، در ادامه به برگزاری دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر اشاره کرد و افزود: اینگونه برنامه‌ها علاوه بر معرفی مفاهیم و فرهنگ مردم منطقه‌ای در کمترین زمان می‌تواند در معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرستان کلیبر به تمام نقاط کشور موثر باشد؛ به طوری که ساخت سریال داستانی آنام در این شهرستان توانست ظرفیت‌های این شهرستان را در کشور معرفی نماید.

الله قلی زاده  فرهنگ را زیربنای اصلی رشد و توسعه در جامعه عنوان کرد و گفت: معرفی فرهنگ یک جامعه می‌تواند به رشد و توسعه آن جامعه منجر شود و برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری در هرزمان باعث بالندگی آن جامعه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام جنگل های ارسباران منطقه آذربایجان شرقی یونسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۳۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۳ هزار و ۵۰۰ قهرمان پیشنهادی از سوی مخاطبان در کردستان

میثم منتشلو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از پایان فرصت فراخوان عمومی این رویداد خبر داد و اظهار کرد: تا دهم اردیبهشت‌ماه، تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ مورد از سوی مخاطبان عمومی به عنوان قهرمان مدرسه پیشنهاد شده و در پرس‌لاین مربوطه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه، استقبال بالای مخاطبان از این رویداد نشان‌دهنده وجود ظرفیت‌های فراوان در تعلیم و تربیت کردستان است، گفت: معرفی این ظرفیت‌ها کاری مهم و در عین حال سخت و ظریف است.

دبیر ستاد رویداد قهرمان مدرسه کردستان به گام دوم اجرایی این رویداد نیز پرداخت و با اشاره به تشکیل جلسات مختلف از سوی کارگروه‌های اجرایی در گام اول این رویداد، از فعالیت مجدد و با ظرفیت بیشتر این کارگروه‌ها در گام دوم خبر داد.

منتشلو آغاز گام دوم را همزمان با بررسی اولیه قهرمانان پیشنهادی در کارگروه‌های اجرایی شهرستان‌ها و مناطق عنوان کرد و اظهار داشت: این بررسی‌ها همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم در کردستان صورت می‌گیرد.

مسؤول روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان افزود: پس از پایان بررسی‌ها در شهرستان‌ها و مناطق، موارد منتخب به ستاد استانی رویداد معرفی می‌شوند و این ستاد با حضور مدیرکل محترم تشکیل جلسه داده و به بررسی نهایی خواهد پرداخت.

وی همچنین گام پایانی رویداد قهرمان مدرسه را مرحله معرفی قهرمانان منتخب عنوان کرد و با بیان اینکه تمام ظرفیت آموزش و پرورش کردستان را پای کار این موضوع خواهیم آورد، خاطرنشان کرد: معرفی مطلوب الگوهای برتر تعلیم و تربیت و جریان‌سازی از طریق آنان، هدف نهایی رویداد قهرمان مدرسه است.

گفتنی است؛ رویداد قهرمان مدرسه از بهمن ۱۴۰۲ با هدف شناسایی و معرفی الگوهای تعلیم و تربیت کردستان در سه حوزه فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا آنان کار خود را در آموزش و پرورش کردستان آغاز کرده است.

کد خبر 6097324

دیگر خبرها

  • ثبت ۳ هزار و ۵۰۰ قهرمان پیشنهادی از سوی مخاطبان در کردستان
  • گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به همه روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید
  • یونسکو جایزه آزادی مطبوعات ۲۰۲۴ را به خبرنگاران غزه تقدیم کرد
  • یونسکو جایزه «آزادی مطبوعات» را به خبرنگاران غزه تقدیم کرد
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • طوفان‌الاقصی/ جایزه یونسکو برای خبرنگاران غزه
  • اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات یونسکو به خبرنگاران غزه
  • روز ۲۱۰ طوفان‌الاقصی|جایزه یونسکو برای خبرنگاران غزه
  • جایزه سالانه یونسکو به خبرنگاران غزه اعطا شد