Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@10:49:27 GMT

منطقه آزاد ماکو با تجار شمال عراق همکاری می کند

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۳۹۳۹

منطقه آزاد ماکو با تجار شمال عراق همکاری می کند

غلامرضا سلیمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همکاری در راستای ایجاد فعالیت های تجاری مشترک برای ورود به بازارهای تجاری و بین المللی و همچنین انتقال دانش و تکنولوژی و ایجاد محیطی سالم برای سرمایه گذار و سرمایه از جمله مفاد این تفاهم نامه است
وی اضافه کرد: استفاده بهینه از ظرفیت های هر منطقه و برگزاری و شرکت در نمایشگاه های تجاری طرفین در کنار زمینه سازی برای ورود به بخش گردشگری اسلامی از دیگر مفاد این تفاهم نامه به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: حمایت و مساعدت برای حضور هیات های نمایندگی بازرگانی، صنعتی و اقتصادی بین دو منطقه، برگزاری نمایشگاه ها، سمینارها، کنفرانس ها و سخنرانی ها در رابطه با مسائل بازرگانی و مشارکت در برپایی و اداره نمایشگاه های مشترک یا حضور در آنها، در اختیار قرار دادن هرگونه اطلاعات مورد نیاز در زمینه های، اقتصادی و صنعتی و خدمات فنی و مهندسی در منطقه و قوانین و مقررات بازرگانی و صنعتی، رویه ها و فرآیند های انجام امور سرمایه گذاری و تسریع و تسهیل کلیه امور سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی در همه بخش های صنعتی ، تولیدی ، کشاورزی ، گردشگری و خدماتی از تعهدات سازمان منطقه آزاد ماکو در این تفاهم نامه بیان شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به تعهدات اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان کردستان عراق نیز اشاره کرد و افزود: همکاری در راستای تسریع فعالیت های تجاری در جهت سرمایه گذاری های مستقل و مشترک، شناسایی و معرفی افراد و شرکت های دارای صلاحیت در امر سرمایه گذاری، توسعه همکاری اقتصادی طرفین در راستای سرمایه گذاری و تجارت دوجانبه و نیز تقویت روابط آتی به ویژه توسعه همکاری نزدیک بین بنگاههای اقتصادی، اتحادیه ها و انجمن های تجاری در زمینه حضور مشترک و فعالیت در بازاری های هدف، شناسایی فرصت ها و منافع مشترک در راستای همکاری و تقویت بنگاههای زودبازده به جهت حضور در بازارهای هدف در راستای منافع مشترک طرفین و شناسایی و ترغیب فعالان اقتصادی جهت شرکت و بازدید از نمایشگاهای سازمان منطقه آزاد ماکو از جمله این تعهدات محسوب می شود.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، مدت زمان تفاهم نامه از تاریخ انعقاد به مدت دو سال است و در صورت توافق طرفین برای مدت مشابه تمدید می شود.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
2093/7132
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 سرمایه سرمایه گذاران عراق قوانین و مقررات گردشگری جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۳۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نوری اظهار کرد: تفاهم نامه همکاری اقتصادی بین استان کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو) منعقد شد.

وی گفت: برپایی نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران فرصت مغتنمی برای تقویت فعالیت‌های اقتصادی به ویژه صادرات با معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های موجود کشور و به تبع استان در این عرصه بود.

وی اضافه کرد: تیم اقتصادی استانداری کردستان با همراهی بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی سنندج در این نمایشگاه ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری را به هیأت‌های تجاری معرفی کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: افزون بر انعقاد تفاهم نامه در چند روز برپایی این نمایشگاه با مسئولان کشوری هم دیدارهایی داشتیم و در آن به بیان نیازها و مطالبات و استعدادهای استان پرداختیم.

کد خبر 6094981

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • بذرپاش: فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد
  • افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار+ فیلم
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات چه بود؟
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟