Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-05@21:42:13 GMT

معجزه لاغری زیره

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۴۰۷۸

معجزه لاغری زیره

رکنا: زیره در لاغری و خوش اندامی تاثیر بسزایی دارد.

 زیره سوغاتی کرمان است و در کتب قدیم به آن «کمون» گفته می‌شد. زادگاه اولیه آن کرمان است که نوع سیاه آن در آنجا پرورش پیدا کرده است. بیشتر در سواحل رودخانه‌ها می‌روید و زراعت آن به آب زیادی احتیاج ندارد. دارای رنگ‌های مختلفی از جمله سیاه، سفید، سبز، صورتی، زرد، قهوه‌ای و خاکستری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بذر آن به دو شکل بیضی و دراز است.

به طور کلی انواع زیره دارای یک اسانس روغنی فرار Escape است که ترکیبی از چند ماده دارویی و موثر مثل تانن، رزین. صمع، نوعی الکل و کمی ترکیبات نیتروژن است. اروپاییان از آن به عنوان ادویه غذا استفاده می‌کنند. اگر به پنیر اضافه شود باعث افزایش قدرت نگهداری پنیر و خوشبو شدن پنیر می‌شود. یک نوع از زیره نیز به آن اضافه می‌شود که می‌تواند خاصیت لاغری داشته باشد. زیره با برخی از مواد غذایی ترکیب می‌شود و خواص جادویی از خود به جای می‌گذارد.

خواص زیره

زیره بادشکن و ضد نفخ است. رطوبت را برطرف می‌کند و تقویت‌کننده معده و کبد است. اشتها را تحریک می‌کند و باعث لاغری می‌شود. با تاثیر بر روی عصب معده جلوی سکسکه را می‌گیرد. ورم طحال را از بین می‌برد و اسهال را معالجه می‌کند. از طرفی درمان یبوست نیز هست. شیردهی را افزایش می‌دهد و چون دارای هورمون‌های جنسی است، میل جنسی را افزایش می‌دهد. روی میزان خونریزی و قطع خونریزی دوران قاعدگی تاثیر می‌گذارد. عرق را زیاد می‌کند و بوی بد آن را برطرف می‌کند و خاصیت ضدعفونی کننده و میکروب‌کشی دارد.

حشرات را دور می‌کند

حشرات از بوی زیره سبز خوششان نمی‌آید، بنابراین حشرات را دور می‌کند. اگر حشراتی مثل سوسک، کنه و پشه در اتاقی وجود داشته باشد، کافی است مقداری زیره سبز را در ظرفی بریزید و گوشه اتاق بگذارید، حشرات از آنجا دور خواهند شد. اگر زیره را در ظرفی خیس کنید و آب آن را به چوب بمالید، هرگز موریانه سمت آن چوب نمی‌آید. اگر این آب را به بدنتان بمالید، هیچ‌گاه شپش در لباستان نخواهد بود. قدیمی‌ها معتقدند اگر بدن نوزاد هنگام تولد با آب زیره شسته شود، در تمام طول عمر، شپش در بدن نوزاد دیده نخواهد شد.

در مصرف آن زیاده روی نکنید

زیره تاثیر بسزایی روی ترشحات هورمون تیروئید دارد و باعث افزایش میزان ترشحات می‌شود. بنابراین برای افرادی که از بیماری کم‌کاری تیروئید رنج می‌برند بسیار مفید است. اما افرادی که لاغر هستند و تیروئید دارند نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنند، زیرا دچار پرکاری تیروئید می‌شوند. به طور کل زیره به هضم غذا کمک می‌کند و تشنج و لرزش‌ها را از بین می‌برد، اما باید به مقدار مناسب مصرف شود.

آب زیره هم جادو می‌کند

اگر زیره را در ظرفی خیس کنید و با آب آن صورت خود را بشویید، رنگ صورتتان باز می‌شود. پودر زیره را با آب جوش مخلوط کنید و روی صورت خود بگذارید و نرمی و لطافت را به صورت خود هدیه بدهید. آب جوشانده آن خون بینی را بند می‌آورد، فقط کافی است کمی از آب را داخل سوراخ‌های بینی بریزد و پره‌ها را چند دقیقه نگه دارید و نگذارید بیرون بریزیند. اگر آب جوشیده آن را داخل چشم بچکانید، قرمزی چشم را برطرف می‌کند و مانع خونریزی رگ‌های داخل چشم می‌شود. ضدعفونت و ورم ملتهمه چشم است و از چسبندگی پلک‌ها جلوگیری می‌کند. قرقره کردن آب جوشانده آن در دهان، دندان درد را تسکین می‌دهد.

 

مخلوط زیره با مواد دیگر

- اگر زیره را در سرکه خیس کنید و سرکه را بنوشید، تنگی نفس و احساس خفگی از بین می‌رود.

- اگر با آرد باقلا پودر و خمیر شود و روی ورم‌ها گذاشته شود، التهاب‌ها ورم‌ها را از بین می‌برد.

- مخلوط زیره با عسل باعث افزایش شهوت و انرژی می‌شود.

- اگر با غذای گوشتی پخته شود، مضرات گوشت را کم می‌کند و غذا را خوشمزه‌تر می‌کند.

- مخلوط کردن آن با برنج و غذاهای دیگر باعث لاغری می‌شود، چون بسیار گرم است، هر نوع ورم و چاقی را از بین می‌برد.

خواص متضادی دارد

زیره خواص متضادی دارد، هم یبوست را درمان می‌کند، هم اسهال را. هم عادت ماهیانه را قطع می‌کند و هم آن را زیاد می‌کند. می‌تواند میل جنسی را کم یا زیاد کند، اما برای اینکه خاصیت دوتایی داشته باشد باید با ماده دیگری ترکیب شود که آن خاصیت را تقویت کند.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت فرار Escape لاغری دندان درد چاقی طول عمر لاغری مواد غذایی عادت پرورش عکس ایران حوادث جام جهانی من عروس زندگی خانواده آینده جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۴۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غول خفته والیبال جهان علیه معجزه ایران!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال کوبا که دوباره با بازسازی خود به یکی از قدرت‌های والیبال در دنیا تبدیل شده است، حالا می‌خواهد پس از یک دوره غیبت دوباره به المپیک برسد. این تیم که حالا در اوج هماهنگی و آمادگی است، سومین رقیب تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های والیبال خواهد بود که دوباره باید در ریودوژانیرو برزیل به مصاف هم بروند.

*ستاره‌های این تیم: 
این تیم اگرچه به دلیل سیاست‌های غلط بسیاری از بازیکنان خود را به کشور‌های دیگر داد اما همچنان به دلیل والیبال خیز بودن این کشور ستاره‌های قابل اتکایی دارد. سیمون روبرتلندی سرعتی‌زن و کاپیتان این تیم که پس از یک سال غیبت دوباره به تیم ملی بازگشته، ستاره اول کوبا است. خسوس هررا، میگل آنخل لوپز، مارلون یانت هررا، ملگارخو، گوتیرز و کونسپسیون از دیگر بازیکنان تاثیرگذار این تیم هستند. البته گفته می‌شود چند ستاره این تیم از جمله خسوس هررا قطر پاسور باشگاه پروجا مصدوم هستند که باید دید به بازی با ایران می‌رسند یا نه.

*کوبا به دنبال هت‌تریک برابر ایران: 
این تیم سال گذشته در لیگ ملت‌های والیبال و انتخابی المپیک دو برد سه بر دو برابر تیم ملی والیبال ایران کسب کرده است و حالا در ریودوژانیرو به دنبال سومین برد و هت‌تریک برابر تیم ایران است.

*ضعف تیم ملی در برابر تیم‌های قدرتی:
سبک و نوع بازی کوبایی‌ها قدرتی است. آنها در بخش اسپک‌ تمام توان را می‌گذراند و این شیوه می‌تواند کار را برای تیم ملی والیبال ایران دشوار کند. باید دید موریس موتا پائز چه راهکاری برای بازی با کوبا ارائه خواهد کرد. البته این تیم در پست پاسور در سال گذشته دچار ضعف بوده‌ و باید دید در امسال این ضعف خود را پوشش داده‌اند یا نه.

*هدف تیم ملی والیبال کوبا:
تیم ملی والیبال کوبا که در دوره قبلی المپیک غایب بود، حالا همه عزم خود را جزم کرده که در المپیک پاریس حضور داشته باشد. این تیم در حال حاضر در رنکینگ جهانی با 236.96 امتیاز در رتبه یازدهم قرار دارد و امید زیادی به کسب سهمیه از طریق رنکینگ فدراسیون جهانی دارد بدون شک بازی تیم ملی ایران با این تیم در لیگ ملت‌های والیبال که ششم خرداد ماه و از ساعت ۰۳:۳۰ برگزار می‌شود بسیار جذاب خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها
  • درمان معجزه‌آسای حساسیت فصلی با عطر طبیعی
  • غول خفته والیبال جهان علیه معجزه ایران!
  • معجزه مسی در ۳۵سالگی؛ ۵پاس گل در یک نیمه!
  • معجزه‌ای که روشنایی بخش چشم دل است
  • شبی که رئال معجزه را معنا کرد! (عکس)
  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها