Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری و به نقل از روابط عمومی شهرک های صنعتی مازندران، ليلا واثقی مديرکل جذب و حمايت از سرمايه‌ گذاری استانداری مازندران در همايش حمايت از کالای ايرانی در ساری گفت: حمايت از کالای ايرانی به ‌منزله فرهنگ‌ سازی برای مصرف و توليد کالاهای باکيفيت است.

وی افزود: در همه دنيا از توليدکنندگان و مصرف‌ کنندگان حمايت می ‌شود و در حوزه مصرف ‌کنندگان، بايد فرهنگ ‌سازی لازم صورت گيرد و توليدکنندگان نيز نسبت به ارتقای کيفيت کالاها توجه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واثقی گفت: محصولات از نظر کیفیت باید به جایگاهی رسند تا قابل‌ رقابت در بازارهای جهانی باشند و اولین قدم در این زمینه، استفاده از کالاهای ایرانی، مورد اولویت قرار گیرد.

مديرکل جذب و حمايت از سرمايه‌ گذاری استانداری مازندران با عنوان اینکه متأسفانه فرهنگ استفاده از کالاهای خارجی ترویج یافته است، بر لزوم برنامه‌ ریزی و فرهنگ‌سازی برای تغییر ذائقه تأکید کرد و افزود: کالاهای ایرانی از نظر کیفی باید به جایگاهی برسند تا مصرف ‌کننده برای استفاده از آن رغبت داشته باشد و به کیفیت در تولید محصولات توجه اساسی شود.

واثقی گفت: متأسفانه بسیاری از تولیدکنندگان که از سال ۸۵ تسهیلات دریافت کردند دارای مشکلات مدیریتی هستند و رفع این مسائل نیازمند تدبیر و برنامه ‌ریزی است.

انتهای پیام/ م

ضرورت حمایت از کالای ايرانی با فرهنگ‌ سازی برای مصرف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری تهران صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۴۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی با نانو پوشش ها

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان ایرانی معتقد است که با ایجاد نانوپوشش روی محصولات مختلف نظیر میز و صندلی، این محصولات از نظر کیفی ارتقاء یافته و در بازار‌های بین‌المللی رقابت‌پذیرتر شده‌اند.

به گفته علیرضا آتش گلستانی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، از ۱۳۹۳ با خرید یک دستگاه نانوپوشش‌دهی ایرانی وارد حوزه پوشش شدیم و کار روی استفاده از فناوری نانوپوشش از این سال آغاز شد.

در ادامه موفق به دریافت گواهی نانومقیاس شدیم و به صورت موازی تیم کاری‌مان را کامل‌تر کردیم تا بتوانیم بهترین پوشش‌ها را در اختیار مشتریان‌مان قرار دهیم.

همچنین وارد حوزه‌های مختلف از جمله پوشش‌دهی شیرآلات، مبلمان، میز و صندلی شدیم. حتی نمونه‌هایی داشتیم که از کشور‌های همسایه وارد می‌شد، در شرکت ما پوشش‌دهی نانویی روی آن انجام می‌شد و دوباره به آن کشور برمی‌گشت.

به گفته وی، مزیت ما در این مسیر قیمت پایین است چرا که این کار نیروی انسانی زیادی نیاز دارد.

درحال حاضر روی افزایش مقاومت به سایش نیز کار می‌کنیم. به طوری کلی این نانوپوشش‌هایی که ما کار می‌کنیم مقاومت به خوردگی را افزایش می‌دهد در نتیجه در جا‌هایی مانند آشپزخانه و حمام یا شهر‌های شرجی از این محصولات بیشتر استفاده می‌شود چرا با دست خوردن یا استفاده مکرر بیشتر در معرض خوردگی قرار می‌گیرند.»

به گفته وی، با کمک آزمایش های چسبندگی و سالت اسپری محصولات ما کنترل می‌شود و همچنین ستاد نانو نیز محصولات را به صورت دوره‌ای کنترل می‌کند.

به گفته گلستانی، خدمات نانوپوشش‌دهی را می‌توان صادر کرد، اما از آنجایی که محصول باید به ایران بیاید تا پوشش‌دهی صورت گیرد، در نتیجه این نوع خدمات بیشتر برای محصولات گران‌قیمت انجام می‌شود. اما از آنجایی نانوپوشش به محصولات ایرانی کمک می‌کند که ارتقاء کیفیت داشته باشند و به الزامات بازار‌های بین‌المللی برسند، این گونه می‌توانیم به صادرات کمک کنیم.

پوشــش‌های نانوســاختار تزئینی با قابلیت مقاومت به خراش و خوردگی بالا و با تنوع رنگی بالا بــر روی ســطوح انــواع شــیر های بهداشــتی، کاشــی و ســرامیک ســاختمانی، ظــروف آشــپزخانه، و ... با هزینه‌ای بســیار مناســب پوشــش داده می‌شــود.

محصولات معمولاً از آلیاژ‌های برنج و آهنی ساخته می‌شوند. با کمک دستگاه PVD پوشش‌هایی نظیر انواع نیترید‌ها با رنگ‌های زیبا روی محصولات ایجاد می‌شود.

دیگر خبرها

  • دولت با تسهیل و تقویت تولید در عرصه تحقق شعار سال گام بردارد
  • جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوی
  • دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود
  • امامی: حدود ۵/۵ درصد از مصرف فرهنگی خانواده ایرانی، پوشاک است
  • یاداشت|متنوع سازی مبادی واردات یک ضرورت است
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهر ری
  • رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی با نانو پوشش ها
  • کشف انبار اکتان‌های بنزین قاچاق در جنوب تهران
  • کشف ۶۴ تن مواد پتروشیمی قاچاق در جنوب تهران