Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: این طرح ها شامل تامین آب باغداران غرب اصفهان در شهرستان های لنجان و مبارکه و همچنین نجف آباد، خمینی شهر و فلاورجان و باغ های شرق اصفهان است.
حسن ساسانی افزود: در منطقه سد چم آسمان واقع در غرب اصفهان ، ایستگاه های برداشت آب تعبیه شده که باغداران غرب اصفهان در شهرستان های لنجان و مبارکه با مشارکت و همراهی جهاد کشاورزی بتوانندبا تانکر آب را به باغ های این دو شهرستان منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره آبیاری دیگر مناطق غرب اصفهان نظیر شهرستان های نجف آباد، خمینی شهر و فلاورجان نیز گفت: آب باغ های این مناطق از طریق تعدادی حلقه چاه متعلق به شرکت آب و فاضلاب تامین خواهد شد و در ازای آن آب آشامیدنی این مناطق از طریق سد چم آسمان افزایش پیدا می کند تا کسری آب آشامیدنی شهروندان این منطقه جبران شود.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به آبیاری باغ های شهرهای شرق اصفهان هم گفت: دو حلقه چاه در شهرهای ورزنه و اژیه برای آبیاری باغ های شرق اصفهان اختصاص یافته است.
ساسانی با بیان اینکه تخصیص آب برای آبیاری درختان به گونه ای است که درختان خشک نشوند گفت: حجم اصلی آب آشامیدنی استان اصفهان از طریق سد زاینده رود و سد چم آسمان تامین می شود .
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به اینکه وضع آب بحرانی است و مشارکت و همراهی جدی همه مردم را می طلبد، گفت: جیره ‌بندی راهکار مناسبی برای حفظ آب نیست اما در برخی مواقع راه حلی جز آن نیز وجود ندارد زیرا تامین آب مورد نیاز جمعیت پنج میلیون نفری اصفهان در شرایط ناگوار از اهمیت و دشواری خاصی برخوردار است.
وی از شهروندان خواست حداقل 30 درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند.
حجم آب کنونی ذخیره شده در سد زاینده رود 331 میلیون متر مکعب است.
میزان بارش های آغاز سال جاری آبی(مهر 96) تاکنون 757 میلی متر گزارش شده که نسبت به مدت مشابه پارسال که هزار و 400میلی متر بود، 48 درصد کاهش داشته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان خبرگزاری صدا و سیما حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای برداشت آب باغ انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۴۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک

مدیر منطقه سه شهرداری اراک گفت: در سال ۱۴۰۳، هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه سه اراک در نظر گرفته شده که به تناسب میان ۱۱ محله این منطقه توزیع شده است.

محمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: با تلاش عوامل اداری و اجرایی منطقه و در نظر گرفتن ضوابط تشویقی در صدور مجوز خصوصاً املاک قولنامه‌ای، درآمد منطقه در سال گذشته تحقق ۱۲۵ درصدی داشته است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۳، هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه سه اراک در نظر گرفته شده که به تناسب بین ۱۱ محله این منطقه توزیع شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اراک پروژه‌های تعریف شده برای اجرا در سال جاری را ساماندهی کمربندی حد فاصل پل سنجان تا میدان بسیج شامل عملیات جدول گذاری و پیاده رو سازی به طول ۳/۵ کیلومتر، ساماندهی بلوار شهید کاظمی کرهرودی به طول ۲/۵ کیلومتر، دیوار ساحلی محله دروازه کرهرود، دیوار ساحلی خیابان طالقانی و سایر پروژه‌های محله محور عنوان کرد.

رضایی با اشاره به موفقیت حاصل شده در اسفند ۱۴۰۲ در خصوص آزادسازی زمین خواری در محله تخت سادات کرهرود، گفت: در سال ۱۴۰۳ تمام زمین‌های متعلق به شهر به مردم باز خواهد گشت.

کد خبر 747879

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند