Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، دومین نشست ستاد حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.
این جلسه با هدف تصمیم‌گیری‌های کلان در زمینه حفظ قرآن کریم، ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در ستاد حفظ و ارائه گزارشی از هماهنگی‌های ستادی بین معاونت‌های سازمان اوقاف در عرصه تعاملات بیشتر برای حفظ قرآن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین ایجاد هماهنگی بین معاونت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه و بسیج شدن برای حرکت جامع در زمینه حفظ قرآن در کشور، بررسی سامانه جامع حفظ قرآن، طراحی، محتوای سامانه و خریداری آن و ضرورت اهتمام بیشتر به مسأله حفظ قرآن کریم و در اولویت قرار دادن این مسأله از دیگر اهداف برگزاری این جلسه بود.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این جلسه با تأکید بر تربیت حافظان قرآنی و اهتمام بیش از پیش بر این مسأله، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم کار قرآنی انجام دهیم باید با روحیه معرفتی و بصیرتی باشد و این روحیه به همراه حفظ قرآن در حافظان قرآنی ایجاد شود.
وی افزود: اگر روحیه معرفتی و بصیرتی در زمینه ترویج قرآن باشد به فرموده رهبر معظم انقلاب عمل قرآنی نیز در جامعه حاکم خواهد شد و عمل قرآنی جامعه را قرآنی خواهد کرد.
حجت‌الاسلام محمدی همچنین اظهار کرد: فعالیت‌های استان‌های موفق و کمتر موفق با اعداد و ارقام و معرفی و تقدیر از استان‌های موفق و همین طور مطالبه‌گری از استان‌های کم‌تر موفق و تشویق آنها به اهتمام بیشتر به مسئله حفظ قرآن نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
در این جلسه همچنین حجت‌الاسلام علی قاسمی، دبیر ستاد مرکزی حفظ قرآن به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این ستاد در زمینه برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای اهداف آینده، آموزش‌های حضوری، تعاملات با ستادهای آموزشی حفظ قرآن در کشور، تربیت قاریان قرآن و دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن پرداخت.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی سازمان اوقاف طرح ملی حفظ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۴۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در آیین اختتامیه مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی مسطورا شهرستان خواف گفت: پیشگیری مقدم بر درمان است و برای کاهش و یا رفع تبعات آسیب‌های اجتماعی باید هزینه‌های زیادی از بیت المال و بخش‌های مختلف صرف شود ولی با افزایش انس و الفت مردم و خانواده‌ها با قرآن می‌توان با هزینه‌های بسیار کمتر از این آسیب‌ها پیشگیری کرد. حجت الاسلام هادی صاحبقرآنی افزود: طرح ملی «زندگی با آیه ها» با عنوان «مسطورا» در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری با هدف اقامه جهاد تبیین قرآنی، گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمان فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه قشر‌های مردم از سال گذشته در سطح کشور و خراسان رضوی آغاز شده و به مدت سه سال در حال اجرا است. وی افزود: طرح مسطورا یعنی سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآنی، به گونه‌ای که آیه‌های قرآن به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود. در پایان مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی مسطورا در خواف که به همت اداره تبلیغات اسلامی و با مشارکت شرکت اپال پارسیان سنگان برگزار شد از ۶۰ نفر از شرکت کنندگان و قاریان برتر با اهدای هدایایی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • ترتیل صفحه 239 کلام الله مجید+ صوت
  • ترتیل صفحه 238 کلام الله مجید+ صوت
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاورد‌های وقف اعلام آمادگی کردند