Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@11:33:25 GMT

هشدار درباره فروپاشی اتحادیه اروپا

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۴۷۹۰

هشدار درباره فروپاشی اتحادیه اروپا

به گزارش جهان نيوز، «آنتونی تایانی» رئیس پارلمان اروپا ضمن هشدار درباره فروپاشی اتحادیه اروپا خواستار راهبرد مشترک کشورها در مورد پذیرش پناهجویان شد.

قرار است مقامات اروپایی در بروکسل در  مورد مسئله پناهجویان نشستی داشته باشند. تایانی به فونکه مدین گروپه گفت: «در زمینه مسئله پناهجویان نمی‌توان بر طبق راهبرد ملی اقدام کرد و واکنش به موضوع پناهجویان نباید به فروپاشی اتحادیه اروپا منجر شود و اگر هر کدام از کشورهای عضو بر طبق منافع خود عمل کند در این صورت اتحادیه اروپا  متلاشی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» وی گفت که ثبات اروپا به آلمان بستگی دارد.

این مقام اروپایی گفت: «در این زمینه ما به راهبر اروپایی نیازمندیم و من امیدوارم که حزب دموکرات مسیحی و سوسیال‌مسیحی  در آلمان هم بتوانند به توافق برسند.» وی با اشاره به انتخابات محلی در ایالت بایرن که پاییز آینده برگزار می‌شود هم گفت: «ثبات اروپا به ثبات آلمان بستگی دارد و راهکار در حفاظت از مرزهای خارجی و نه مرزهای داخلی در اتحادیه اروپاست.»

آلمان از آغاز بحران پناهجویان، در میان کشورهای اروپایی پذیرای بیشترین تعداد پناهجو بوده است. این اقدام در میان کشورهای اروپایی منتقدان سر سختی داشته است. ضمن اینکه مدتی است که در داخل دولت آلمان هم  دو حزب هم پیمان سوسیال‌ مسیحی و دموکرات‌مسیحی در این زمینه دچار اختلاف شده‌اند.  هم‌حزبی‌های مرکل -حزب دموکرات‌مسیحی- خواستار تداوم سیاست کنونی پذیرش پناهجویان هستند و حزب سوسیال‌مسیحی طرحی برای پذیرش پناهجویان ارائه داده است که بر طبق آن می‌توان راحت‌تر پناهجویانی که به مرز آلمان می‌رسد را  اخراج کرد. تلاش‌ها برای حل مسایل موجود ادامه دارد.

در صورت تداوم شکاف میان احزاب این خطر وجود دارد که دولت کنونی آلمان که پس از انتخابات پارلمانی و به دنبال چندین ماه رایزنی تشکیل شد، نتواند به کار خود ادامه دهد.

منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۴۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا

‏به گزارش همشهری‌آنلاین، «مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.»، این را حسین امیرعبداللهیان در واکنش به نشست روز گذشته وزرای خارجه اتحادیه اروپا بیان کرد.

وی گفت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه و در واکنش به پاسخ تنبیهی ایران به اقدام متجاوزانه رژیم اسرائیل، در نشستی درباره گسترش دامنه تحریم‌ها علیه ایران توافق کردند.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه دوشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره این نشست، چنین اقداماتی را پاداش به یک رژیم متجاوز و اقدام غیرقانونی علیه دولتی خواند که صرفاً در چارچوب قوانین بین‌المللی برای ایجاد بازدارندگی در مقابل یک رژیم متجاوز عمل کرده است.

وی گفت که اگر چنین اقدامی را انجام دهند غیرقانونی و در تاریخ اتحادیه اروپا به عنوان اقدام شرم آور محسوب می‌شود.
وزیر امور خارجه همچنین به نسل کشی‌های رژیم اسرائیل در غزه اشاره کرد و افزود: در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینی‌ها با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

وی تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسؤولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

کد خبر 846601 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه ایران و اتحادیه اروپا

دیگر خبرها

  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • اسلام به زودی بزرگترین دین در فرانکفورت می‌شود
  • درخواست ۸۷۰ دانشگاه اروپایی برای افزایش بودجه تحقیق و توسعه