Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل سازمان مالیاتی از در اختیار داشتن اطلاعات خریداران عمده سکه و آماده شدن فهرست واردکنندگان خودرو برای دریافت مالیات علی الحساب خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ سیدکامل تقوی‌نژاد با بیان اینکه پایگاه اطلاعاتی سازمان مالیاتی بیش از یک میلیارد و دویست میلیون رکورد که هر رکورد هزار قلم اطلاعات را شامل می‌شود در اختیار دارد، گفت: تبادل اطلاعات این سازمان با مراجع مختلفی همچون گمرک، بانک مرکزی و وزارت صنعت برقرار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص در اختیار داشتن اطلاعات خریداران عمده سکه و خریداران چند هزارتایی سکه ادامه داد: بخش عمده این اطلاعات از طریق مراجع ذیربط هفته گذشته در اختیار کارگروه ویژه قرار گرفته و در مکاتبه با بانک مرکزی اطلاعات کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی را در دست داریم تا مالیات علی الحساب را امسال از این افراد دریافت کنیم.

رییس کل سازمان امور مالیاتی همچنین از مکاتبه با گمرک برای در اختیار گرفتن فهرست وارد کنندگان خودرو خبر داد. تقوی نژاد در خصوص مجازات پیش‌بینی شده برای فرار مالیاتی نیز اظهارداشت: دو نوع مجازات مالی و قضایی در قانون پیش‌بینی شده که اختفا یا عدم تمکین اطلاعات منجر به اعمال جریمه‌های مالی افراد تا سطح مدیران می‌شود.

وی ادامه داد: طبق ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم، اگر ضرر و زیانی متوجه نظام مالیاتی شود دادستان انتظامی ضرر و زیان را به مراجع قضایی اعلام می‌کند تا مجازات پیش‌بینی شده در قانون اعمال شود که تا بحال در موارد متعددی این جریمه‌ها و مجازات اجرا شده است.

رییس کل سازمان امور مالیاتی خاطر نشان کرد: قانون اختیاراتی را برای دولت در نظر گرفته تا حقوق حقه خود را از فعالیت‌های اقتصادی کسب کند و تشکیل این کارگروه ویژه به منظور تمایز قائل شدن بین افراد عادی و دیگر افرادی است که در این شرایط به دنبال کسب سود‌های کلان هستند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سکه مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان،در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که با حضور وزیر امور اقتصاد در مشهد برگزار شد، اروند در حوزه های حقوقی، عمران و زیربنایی و فرهنگی عنوان برتر را در بین مناطق آزاد کشور کسب کرد.

بر اساس ارزیابی عملکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شاخص های عمرانی، فرهنگی، تصویرسازی، حقوقی، آی تی و منابع انسانی مناطق آزاد اروند و ارس در بین مناطق آزاد حائز کسب مقام برتر شدند.

سهولت کسب کار، جذب سرمایه گذار و دیگر معیارها، ۳ منطقه ویژه و دو منطقه آزاد توانستند عنوان برتری را به خود اختصاص دهند.

طی نامه حجت اله عبدالملکی دبیرشورایعالی مناطق آزاد به ریاست محترم جمهور و بر اساس امتیازات به دست آمده اروند و ارس به عنوان مناطق سبز انتخاب شده بودند و در این همایش توسط وزیر کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

در ادامه نیز و با توجه به عناوین به دست آمده در حوزه های مختلف، از علی زارعی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد
  • قانون امباپه چیست: خوش‌خدمتی یا فرصت‌طلبی!‏
  • شش الزامی که خریداران سرخابی‌ها باید رعایت کنند
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • ۶ الزامی که خریداران سرخابی‌ها باید رعایت کند