Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه13 ، شب گذشته عیسی فرهادی (فرماندار تهران) به همراه نمایندگان تهران در مجلس ازجمله علیرضا محجوب، مصطفی کواکبیان، سروش و شیخ؛ به همراه مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه ۱۳ و افشین حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران در مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در این منطقه حاضر شده و به مسائل شهروندان این منطقه رسیدگی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمان‌زاده ،شهردار منطقه ۱۳ پس از گوش فرا دادن به خواسته های مردم در پاسخ به اظهارات مردم گفت:‌ متاسفانه در این منطقه بافت محروم وجود دارد و هر چقدر هم کار کنیم کم است. معضل بافت فرسوده در منطقه جدی بوده و شرایطشان اسفناک است.

وی ادامه داد: در رابطه با پادگان‌ها دستگاه‌های امنیتی باید اجازه بهره‌برداری از آنها را بدهند و ما آمادگی بهره‌برداری از آنها را داریم. درخصوص کمبود کلانتری نیز می‌توانیم در محدوده سرخه‌حصار با کمک فرمانداری در این رابطه اقدام کرده و ما نیز به فرمانداری کمک خواهیم کرد.

شهردار با تاکید بر اینکه بخشی از بافت منطقه محروم است، افزود: هرقدر هم که کار کنیم برای این منطقه کافی نیست. در خصوص کیفیت‌ ورزشگاه‌های متعلق به شهرداری نیز باید بگویم بهره‌برداری از آنها در اختیار سازمان ورزش‌ها است.

پس از اتمام اظهارات شهردار منطقه، افشین حبیب‌زاده (عضو شورای شهر تهران) در پاسخ به مشکلات ساکنان این منطقه گفت: در رابطه با پیاده‌راه ۱۷ شهریور من حدود شش ماه است که مشغول پیگیری هستم و قرار شده در فاز اول این پیاده‌راه برای اتوبوس و تاکسی بازگشایی شود و پلیس نیز موافقت کرده است. البته کارشناسی‌های ما نشان داده اگر بازگشایی کامل صورت بگیرد میدان به‌صورت کامل قفل می‌شود و پیشنهادهایی در خصوص بازگشایی غربی و شرقی آن مطرح شده است.

وی در رابطه با تغییر کاربری پادگان‌ها به سرانه‌های خدماتی و فرهنگی افزود: ما آمادگی کامل داریم و اگر تحویل ما داده شود می‌توانیم در منطقه ۲۲ جبران کنیم.

حبیب‌زاده در رابطه با پروژه‌های عمرانی نیز تصریح کرد: بخشی از پروژه بزرگراه ارتش روز شنبه افتتاح می‌شود و من قول پایان پروژه ترمینال شرق را نیز از معاونت عمرانی گرفتم. در رابطه با بافت فرسوده هم ایده‌های جدیدی مطرح شده. روش‌های گذشته که به صورت لکه‌ لکه نوسازی می‌شد هیچ کدام از مشکلات را حل نکرده و نیاز به پیشنهادات جدیدی داریم. همچنین ۱۵۰ میلیارد تومان شورای شهر تهران برای منطقه ۱۳ تصویب کرده است.

علیرضا محجوب (نماینده مردم تهران در مجلس) با بیان اینکه این جلسات در اکثر مناطق تهران برگزار شده است، گفت: نباید توقع داشته باشید همه مسائل یک شبه حل شود حتی اگر یک نخود به این آش اضافه شود خوب است.

محجوب در رابطه با تغییر نام شورایاری‌ها به شورای محله افزود: ما این اظهارات را قبول داریم شورای محله مقید روح قانون اساسی است اما برخی همکاران ما در مجلس از شهرهای کوچکتر آمده‌اند و اهمیت شورایاری‌ها را نمی‌پذیرند.

سروش (نماینده مردم تهران در مجلس) با اشاره به شکو‌ه‌های ساکنان از پروژه ۱۷ شهریور گفت: آقای قالیباف شهردار اسبق تهران اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند اما یکبار از من پرسیدند نظرت در مورد تهران چیست و من به ایشان گفتم که با وجود همه اقدامات مناسب اما در خیابان ۱۷ شهریور اشتباه عمل کردید ایشان هم نظر من را قبول کردند.

این نماینده مجلس افزود: طرح ۱۷ شهریور را مشاوران آقای قالیباف به ایشان تحمیل کردند و خودش هم اشتباه بودن آن را قبول داشت.

سروش با بیان اینکه وضعیت تخت‌های بیمارستانی در تهران نامناسب است، گفت: ما پیگیر وضعیت بهداشت بیمارستان‌های دولتی هستیم و می‌دانیم وضعیت مناسبی ندارند اما سه پروژه بزرگ بیمارستان و یک بیمارستان هزار تختخوابی در مرز منطقه ۱۳ و ۱۴ در حال کلید خوردن است که بخشی از مشکلات منطقه را حل خواهد کرد.

حجت الاسلام شیخ (نماینده مردم تهران در مجلس) نیز با بیان اینکه مدارس تهران در بافت فرسوده اسفناکی دارند، گفت: با کمال تاسف باید بگویم نماینده‌های دیگر شهرها مشکلات تهران را قبول ندارند.

در ادامه عیسی فرهادی (فرماندار تهران) با بیان اینکه به زودی تکلیف سرخه‌حصار را مشخص خواهند کرد، گفت: به زودی یک کلانتری قطعا در منطقه احداث خواهد شد.

فرهادی افزود: با همه اینها باید به داشته‌های این منطقه هم توجه کنیم فقط ۵ درصد از منطقه ۱۳ بافت فرسوده است در حالی که مناطقی چون ۱۸ تا ۹۰ درصد بافت فرسوده دارند البته ما به ضعف‌های منطقه نیز واقف هستیم.

مصطفی کواکبیان (نماینده مردم تهران در مجلس) به عنوان سخنران آخر با بیان اینکه همه ما سربازان د

Hossein, [23.06.18 17:00]
یپلماسی هستیم، در رابطه با برجام گفت: مسئولین ما بدعهدی نکردند بلکه این آمریکایی‌ها بودند که به برجام پشت کردند. ما هنوز در برجام هستیم اما اگر نظام به این نتیجه برسد که برجام فایده ندارد. مجلس هم به دنبال دولت براساس خواسته‌های نظام عمل می‌کند.

وی در رابطه با جایگاه شورایاری‌ها نیز تصریح کرد: در این رابطه استفساریه‌ای در مجلس شورای اسلامی در حال تنظیم است و اگر رای بیاورد مشکلات حل می‌شود اما برخی نمایندگان که از شهرهای کوچک آمده‌اند دغدغه شورایاری‌ها را ندارند.

کواکبیان با بیان اینکه عضو شورای ساماندهی امور پایتخت با حضور وزرا و رئیس دولت است، افزود: چه اشکالی دارد در این شورا بحث خروج پادگان‌ها از شهر که تصویب شده است؛ تاکید شود؟ چرا مردم این منطقه در اطراف پادگان اجازه ساخت بیش از دو طبقه را ندارند اما برخی در مناطق بالاتر می‌توانند برج بسازند؟ در رابطه با قهوه‌خانه‌ها هم باید بگویم به دنبال ساماندهی آنها هستیم اما قهوه‌خانه علنی بهتر از قهوه‌خانه زیرزمینی است

در ابتدای این دیدار مردمی برخی از شهروندان منطقه که اکثر دبیر شورایاری محلات مختلف بودند، پشت تریبون رفته و در خصوص مسائل و کمبودهای منطقه‌شان صحبت کردند و به مشکلاتی همچون کمبود کلانتری و سرانه خدمات و فضای سبز اشاره کردند

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۴۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور در همایش عالی‌رتبه میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا درخصوص امنیت منطقه که در روز دوشنبه در لوکزامبورگ برگزار شد، شرکت کرد.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، محمد بن عبدالرحمان بن جاسم، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر ریاست هیأت قطری در این همایش را برعهده داشت.

در این بیانیه همچنین آمده است، در این همایش تحولات منطقه و راه‌های کاهش تنش، برقراری آرامش به‌ویژه پس از پایان یافتن جنگ غزه، تحولات بحران روسیه و اوکراین و امنیت دریایی و آزادی دریانوردی مورد بررسی قرار گرفت.

در همین راستا، وزارت خارجه عربستان هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که فیصل بن فرحان، وزیر خارجه این کشور در این همایش شرکت کرد.

در جریان این نشست درخصوص تقویت همکاری امنیتی و راهبردی و تحولات نوار غزه و اطراف آن رایزنی شد و بر اهمیت دستیابی به آتش‌بس و کمک‌رسانی بیشتر تاکید شد.

وزیر خارجه سعودی اعلام کرد که سخنانی در اتحادیه اروپا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین وجود دارد.

وی این سخنان را بسیار مثبت توصیف کرد.

در همین رابطه، شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این نشست جاسم البدیوی، دبیرکل این شورا و همچنین وزرای خارجه کشورهای عضو این شورا از جمله عربستان، امارات، قطر، بحرین، کویت و عمان مشارکت داشتند.

ریاست این نشست برعهده محمد بن عبدالرحمان بن جاسم از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از طرف اروپا بود.

در همین رابطه، جوزپ بورل خاطرنشان کرد: وضعیت وخیم غزه را نمی‌توان فراموش کرد و ما نیازمند آزادی فوری همه اسرا، برقراری آتش‌بس و کاهش فاجعه انسانی هستیم.

وی در ادامه گفت زمانی که جنگ غزه ادامه داشته باشد، ثبات دائمی در منطقه وجود نخواهد داشت.

البدیوی نیز درجریان این نشست تاکید کرد که این نشست همزمان با شرایط و پیامدهای بسیار خطرناک تداوم عملیات نظامی و غیرانسانی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و عملیات نظامی در برخی کشورهای عربی همجوار آن برگزار شد.

البدیوی تداوم عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کرد و خواستار برقراری آتش‌بس فوری، ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و برگزاری کنفرانس بین‌المللی برای دستیابی به راهکاری جهت تشکیل کشور مستقل فلسطین شد.

وی ادامه داد: ما مجددا از تشکیل کنفرانسی بین‌المللی با هدف رایزنی درخصوص مسأله فلسطین و دستیابی به راهکاری برای خاتمه بخشیدن به اشغالگری اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی حمایت می‌کنیم.

وی ضمن هشدار نسبت به تشدید عملیات نظامی اخیر میان ایران و رژیم صهیونیستی از تمامی طرف‌ها خواست برای جلوگیری از پیامدها و خطرات جنگ‌ها در منطقه خویشتنداری کنند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه شمال غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • پیگیری مشکلات فاضلاب منطقه ۲۲ تهران
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • نقد و بررسی کتاب به من نگو فرمانده برگزار شد
  • ۴۳ هزار نفر در مسکن مهر صفادشت از خدمات عمومی بی‌بهره‌‌اند
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر