Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@19:18:34 GMT

طبیعت شگفت انگیز ساخت بشر

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۵۰۶۵

طبیعت شگفت انگیز ساخت بشر

ساعت 24-در جورجیا از ایالت امریکا ، تقریبا 250 هزار متر مانده به جنوب غرب آتلانتا ، شبکه از دره ها و دره های کوچک متراکم وجود دارد که "کنیون گراند لیتل "نامیده می شوند . و یکی از هفت عجایب شگفت انگیز جورجیا است با این تفاوت که اصلا طبیعی نیست . این دره های شگفت انگیز بوسیله میلونها سال به وسیله یک رودخانه ایجاد نشده است بلکه در کمتر از یک قرن بوسیله آب باران که از زمین های کشاورزی جاری شده بوجود آمده است

در دهه 1800 به دلیل عمل کرد ضعیف کشاورزی  این دره  در سراسر کشور بخصوص در جنوب شکل گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای اولیه کشاورزی ، زمین ارزان ، نامحدود و قابل کشت بود . جنگل طبیعی همه جا راپوشانده بود و زمین قابل کاشت بود و هیچ اقدامی برای جلوگیری از فرسایش خاک انجام نشد و همین سبب از بین رفتن خاک شد. دره های کوچک شکل گرفت و به سرعت عمیق تر و گسترده تر  شدند وتا سال 1850 عمق این دره ها به یک تا بیش از یک ونیم متر رسید .با زیاد شدن  این  شیارهای کوچک میزان فرسایش افزایش یافت . و امروزه عمق برخی از این دره ها به 45 متر می رسد .

این دره شگفت انگیز گنجینه ای برای زمین شناسان و همچنین بازدیدکنندگان است . فرسایش بین دیواره ها چندین میلیون سال بوسیله زمین شناسان گزارش شده است ورسوب موادمعدنی رنگ های متنوع را بوجود آورده است .

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۵۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ هزار و ۳۲۸ خانواده در شهر‌های کوچک آذربایجان‌غربی زمین ملی دریافت کردند

علیرضا مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۱۱ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت وجود دارد که برای ۳ هزار و ۳۲۸ متقاضی تخصیص زمین انجام شده است.

وی با اشاره به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستا‌های آذربایجان‌غربی، افزود: ۱۱ هزار و ۱۳۹ قطعه زمین در ۱۴۱ روستا برای اجرای این طرح تامین شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در حال حاضر ۵ هزار و ۷۶۴ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در روستا‌های استان وجود دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر بیان کرد: ۷۴۵ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهر‌ها تامین شده و حدود ۷۰۰ هکتار نیز در صورت تامین، واگذار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • آنچلوتی و پرز، زوج قرن برای ساختن دهه شگفت‌انگیز
  • تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز
  • (ویدئو) خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین
  • (ویدئو) ماجرای بارش شگفت‌انگیز ماهی از آسمان یاسوج چه بود؟
  • ۳ هزار و ۳۲۸ خانواده در شهر‌های کوچک آذربایجان‌غربی زمین ملی دریافت کردند
  • ذره‌بین در دست هنرمندان: خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین (فیلم)
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/ تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • مسی و رکورد شگفت انگیز در سال ۲۰۲۴
  • خواص شگفت‌انگیز این میوه برای سلامت قلب