Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محمدحسین مقیمی که در پنجمین کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت: این تعهد در حالی برای استان در نظر گرفته شده است که تهران درحدود ۵۰ درصد اقتصاد کشور را دارد و برای انجام تعهد قانونی خود در مقایسه با استان‌های دیگر نباید مشکلی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقیمی تمرکز ۵۰ درصدی اقتصاد کشور در استان تهران را یکی از عوامل تسریع تحقق ایجاد ۱۳۲ هزار فرصت شغلی در تهران ذکر کرد و یادآور شد: این حجم از تمرکز فعالیت‌های اقتصادی در استان به این مفهوم است که ۱۳ درصد اشتغال کشور باید در این استان محقق شود و مدیران با تلاش مضاعف می‌توانند این تعهد را عملیاتی کنند.
وی با اشاره به آغاز دور دوم سفر‌های شهرستانی خود وبررسی مشکلات واحد‌های صنعتی در استان خواستار توجه مدیران به توسعه گسترش صنایع خرد وکوچک در استان شد و ادامه داد: صنایع خرد ومتوسط به واسطه اینکه تسهیلات کمتر اشتغال بیش‌تری در مقایسه با صنایع بزرگ ایجاد می‌کنند باید مورد توجه قرار گیرند.
رئیس شورای اشتغال استان تهران ادامه داد:امروزه در کشور‌های مختلف جهان سیاست‌های معطوف به توسعه صادرات صنایع و کسب‌وکار‌های کوچک به سیاست‌های مهم و محوری تبدیل شده است و پیشرفت صادرات صنایع کوچک نقش قابل توجهی در توسعه اقتصادی بازی می‌کند.
مقیمی نقش صنایع کوچک در فرایند صنعتی شدن و توسعه را قابل توجه دانست وادامه داد:این صنایع در اشتغال‌زایی، کارآفرینی و رشد صادرات غیرنفتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.
مقیمی در ادامه بانک‌های «توسعه تعاون» و «کشاورزی» را بعنوان بانک‌های پیشرو در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری معرفی کرد وادامه داد:بانک‌های توسعه تعاون وکشاورزی به ترتیب با پرداخت ۲۷ و ۵۱ میلیارد تومان به طرح‌های اشتغال روستایی وعشایری عملکرد بهتری نسبت به سایربانک‌های استان داشته اند.
  
استاندار تهران در پیامی یکم تیرماه "روز ملی اصناف" را تبریک گفت: 
استاندار تهران در پیامی تاکید کرد: نباید نقش اصناف را در تحقق شعار امسال برای "حمایت از کالای ایرانی "فراموش کرد.
متن پیام استاندار به این شرح است:
نامگذاری یکم تیرماه به عنوان روز اصناف در تقویم ملی، نشان دهنده جایگاه ارزشمند و مهمی است که اصناف در عرصه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی دارند و نباید نقش اصناف را در تحقق شعار امسال برای حمایت از کالای ایرانی فراموش کرد.
اصناف متعهد علاوه بر اثرگذاری در اقتصاد برای به ثمر رسیدن اهداف مهم در طول تاریخ و انقلاب اسلامی نقش داشتند.
اینجانب، فرا رسیدن یکم تیرماه به عنوان روز ملی اصناف را به فعالان این حوزه به ویژه صنوف استان تهران تبریک عرض نموده از اقدامات ارزنده اصناف در پیشبرد امور استان تشکر وقدردانی می‌نمایم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: استاندار تهران تعهد صنایع خرد کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۵۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت‌های صادراتی محصولات صنایع غذایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی، حضور در نمایشگاه‌ها و اعزام و پذیرش هیئت های تجاری در زمینه محصولات صنایع غذایی در کشورهای روسیه، چین، هندوستان، پاکستان، اندونزی و قزاقستان در دستور کار است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • فرصت‌های صادراتی محصولات صنایع غذایی
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری
  • اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • ایجاد چهار هزار شغل جدید در غرب استان سمنان