Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-24@11:47:37 GMT

سرعت مجاز در آزاد راه‌ها افزایش می‌یابد ؟

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۵۳۱۴

سرعت مجاز در آزاد راه‌ها افزایش می‌یابد ؟

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،  با وجود آنکه ایران حدود یک درصد از جمعیت جهان و دو درصد از خودرو‌های جهان را در اختیار دارد در عرصه تلفات جاده‌ای ۱.۳ درصد از کل تلفات را به وجود آورده و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت برنامه‌ریزی‌های جدید برای عبور از بحران‌ها در این زمینه است.
آمار‌های جدید سازمان راهداری نشان می‌دهد که پس از حدود ۱۲ سال کاهشی بودن روند تلفات جاده‌ای در ایران، این آمار به کف خود رسیده و عبور از هسته سخت آن نیازمند برنامه‌ریزی‌های جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کشاورزیان رییس سابق سازمان راهداری معتقد بود که برای کاهش آمار‌های سخت فعلی باید مسئولان جرات تصمیمات جدی را داشته باشند که در کنار افزایش قیمت تمام شده سوخت برای مصرف‌کنندگان و گسیل داشتن آن‌ها به سمت استفاده از خودرو‌های عمومی یکی از اصلی‌ترین سیاست‌ها کاهش سرعت مجاز حرکت در جاده‌ها باشد.



براساس گزارشی که رییس سازمان راهداری ارائه می‌داد، سرعت در ارتباط مستقیمی که با تلفات جاده‌ای دارد و می‌توان با کاهش آن به از تعداد کشته‌شدگان جاده‌ای در کشور کاست.هرچند به نظر می‌رسید که این موضوع در قالب طرح‌هایی قابل پیگیری باشد، اما با جابه‌جایی‌های صورت گرفته دراین سازمان به نظر می‌رسد طرح کاهش سرعت مجاز در جاده‌های ایران نیز چندان پیگیری نمی‌شود و حتی در پروژه جدید کنارگذر جنوبی تهران امکان افزایش سقف سرعت مجاز نیز وجود دارد.



خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت اعلام کرده که با توجه به شرایط خاص این آزادراه که از نظر شیب و شرایط جاده‌ای اوضاع مناسبی دارد این احتمال است که پس از افتتاح سرعت مجازدر نظر گرفته شده برای این مسیر ۱۳۰ کیلومتر در ساعت در نظر گرفته شود، سرعتی که می‌تواند به تغییرات جدیدی در این حوزه منجر شود.

 

هرچند طرح فعلی نهایی نیست و حتی در صورت نهایی بودن هم تنها برای یک آزادراه اعمال می‌شود، اما اصلی‌ترین مساله نرسیدن به یک جمع‌بندی نهایی برای این عامل بسیار مهم در آزادراه‌های کشور است که اگر عامل سرعت به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل در بالارفتن تصادفات نقش داشته باشد، قطعا باید به کاهش آن فکر کرد و اگر می‌توان در برخی از مسیر‌ها از سرعت مجاز فعلی نیز پا را فراتر گذاشت، قطعا با یک قانون یا لایحه جدید می‌توان به استقبال آن رفت.در حال حاضر سقف سرعت مجاز در آزادراه‌های ایران ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: آزاد راه ها سرعت مجاز راهداری گوناگون جمعیت جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۵۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن موقت جاده خور-اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان رییس پلیس راه استان اصفهان گفت: جاده خور به سمت نایین و اصفهان محدوده گردنه زنجیرگاه بدلیل آبگرفتگی و نبود ایمنی كافی تا اطلاع بعدی مسدود شد و رانندگان از مسیرجایگزین اردکان-چوپانان استفاده کنند.
سرهنگ علی مولوی با اشاره به اینکه امروز همچنین گردنه ظفرقند،زواره و نطنز هم که در پی بارش و سیلابی شدن بسته شده بود بازگشایی شد افزود: با توجه به لغزنده بودن سطح بیشتر جاده های استان رانندگان با سرعت مطمئن تردد کنند.
وی تاکید کرد: رانندگی با سرعت مطمئن لازمه یک سفر ایمن است و افراد بدانند جاده‌های لغزنده به راحتی کنترل خودرو را از دست راننده خارج می‌کند.
مسافران در صورت ضرورت سفر در محور‌های مواصلاتی استان با استفاده از سامانه ۱۴۱ در جریان وضعیت محور‌های مواصلاتی قرار گیرند.

دیگر خبرها

  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • واکنش ایران سرعت سقوط آزاد حیثیت دروغین اسرائیل را افزایش داد
  • ◄ آزمایش بوژی SF400 واگن های دوطبقه بر اساس استاندارد UIC 518
  • تخلفات راهنمایی و رانندگی و مبلغ جریمه ها در کشورهای همسایه چگونه است؟
  • بسته شدن موقت جاده خور- اصفهان
  • بسته شدن موقت جاده خور-اصفهان
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • پیش بینی آب و هوای تهران؛ دمای تهران از فردا کاهش می یابد