Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@23:07:03 GMT

60 درصد والدین دیر متوجه اعتیاد فرزندشان می شوند

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۵۳۹۱

60 درصد والدین دیر متوجه اعتیاد فرزندشان می شوند

سید رسول حسینی روز شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: مصرف مواد مخدر صنعتی به مثابه سنتی نیازمند جا و مکان نیست و فرد معتاد به آسودگی می تواند مواد مورد نظر را مصرف کند.
وی اضافه کرد: همچنین نداشتن بو و تغییر نکردن علائم ظاهری پس از اعتیاد به مخدرهای صنعتی از دیگر علل تاخیر خانواده ها در پی بردن معتاد بودن فرزندانشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان گفت: این استان دارای 43 کمپ ترک اعتیاد هر یک به ظرفیت 60 نفر است.
حسینی اضافه کرد: 144 مرکز ام - ام - تی به همراه یک مرکز ماده 16 با ظرفیت نگهداری 100 معتاد متجاهر و فاقد سرپناه در همدان وجود دارد.
وی اضافه کرد: چهار میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار برای افزایش ظرفیت مرکز ماده 16 پیش بینی شده بود که با توجه به تغییر سیاست های ستاد مبارزه با مواد مخدر این اعتبار برای تجهیز سوله های داخل این مرکز به منظور اشتغال بهبود یافتگان هزینه می شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان بیان کرد: معتادان به مواد مخدر برای فرایند درمان به مدت یک ماه در کمپ ها و سه ماه در مرکز ماده 16 نگهداری می شوند.
حسینی افزود: همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر یک کارگاه جوراب بافی که بهبودیافتگان از گرداب اعتیاد در آن مشغول به فعالیت هستند در کبودراهنگ به صورت رسمی افتتاح می شود.
وی اظهار داشت: 400 برنامه امسال برای هفته مبارزه با مواد مخدر پیش بینی شده است که شامل غبارروبی گلزار شهدا، سرکشی به خانواده شهدا، دیدار با ائمه جمعه و جماعات، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه پیرامون معضل اعتیاد، تبلیغات محیطی و برگزاری جلسه های تخصصی با سمن ها است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرهمدان افزود: 2 کمپ ترک اعتیاد آقایان و بانوان در شهرستان ملایر همزمان با این هفته بهره برداری می شود.
حسینی، بازدید از کمپ های ترک اعتیاد، نشست مشترک با اعضای کمیته مقابله با عرضه، کمیته حقوقی و قضایی، بازدید از سرپناه و شلتر بهزیستی و گشایش نمایشگاه محصولات بهبود یافتگان در رزن را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.
وی گفت: برای بهبود یافتگان از اعتیاد و کارآفرینان، دوره های آموزشی در سه شهرستان پیشگام در جذب تسهیلات برای بهبودیافتگان شامل همدان، ملایر و رزن برگزار می شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان بیان کرد: مرکز مشاوره ناجا در ملایر با رویکرد پیشگیری از گرایش به مواد مخدر در این هفته راه اندازی همچنین نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در تمامی شهرستان ها برگزار می شود.
حسینی تاکید کرد: یکی از دلایل عمده گرایش افراد به مصرف مواد مخدر نبود شغل است بنابراین ستاد مبارزه با مواد مخدر در تفاهم نامه ای با بانک کارافرینی امید و بانک توسعه کارآفرینی درصدد ایجاد اشتغال برای این افراد است.
وی افزود: طبق قرار دادهای منعقد شده 100 تا 150 میلیون ریال تسهیلات کم بهره به هر یک از بهبود یافتگانی که دارای مدرک فنی و حرفه ای هستند پرداخت می شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر همدان گفت: طبق تفاهم نامه منعقد شده با فنی و حرفه ای همدان 570 تن از بهبود یافتگان در رشته های فنی و حرفه ای را آموزش می بینند.
حسینی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از بهبود یافتگان توان و امکانات حضور در مرکز فنی و حرفه ای را ندارند می توان تیم آموزش را به شهرستان ها اعزام کرد تا زمینه یادگیری، دریافت مدرک و در ادامه دریافت تسهیلات بانکی برای بهبود یافتگان فراهم شود.
وی اظهارداشت: 32 میلیارد ریال اعتبار سال مالی جاری تاکنون توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر جذب و در همدان توزیع و هزینه شده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر همدان تصریح کرد: با توجه به اینکه شناسایی و توقیف اموال منقول و غیرمنقول قاچاقچیان در دستور کار است سال گذشته چندین دستگاه خودرو به ارزش هشت میلیارد ریال توقیف و مصادره شد که نسبت به سال 95، چهار برابر افزایش داشته است.
حسینی با بیان اینکه 300 عامل موثر در گرایش افراد به مواد مخدر شناسایی شده است اظهار داشت: همدان رتبه 21 را در اعتیاد دارد همچنین میانگین گرایش به مصرف مواد مخدر در گروه سنی 15 تا 64 سال 2.59 درصد است.
ششم تا 12 تیر ماه، هفته مبارزه با موادمخدر نامگذاری شده است.
یک تن و 300 کیلوگرم انواع مواد مخدر سه ماهه امسال در همدان کشف شد.
7526/2087
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 اشتغال اعتیاد خودرو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر والدین جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۵۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) ادعای میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • (ویدیو) ادعای میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!