Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@16:46:41 GMT

۱۲ کمپ ترک اعتیاد در استان زنجان فعال است

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۵۷۹۲

۱۲ کمپ ترک اعتیاد در استان زنجان فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی قیداری  بعد از ظهر شنبه در بازدید از کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان زنجان، افزود: پیشگیری از اعتیاد شامل کلیه تدابیر و فعالیت‌هایی است که از پیدایش بیماری اعتیاد و شدت یافتن بیماری و عوارض و تبعات ناشی از آن جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه بهزیستی استان زنجان اقدامات متعدی در راستای پیشگیری از اعتیاد انجام می‌دهد، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مباحث در این زمینه آگاه سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی با بیان اینکه سطوح مختلفی برای ارائه خدمات از سوی بهزیستی پیش بینی شده است، گفت: سطح اول پیشگیری اولیه اقداماتی است که برای جلوگیری از گرایش افراد به مصرف مواد مخدر و یا به تأخیر انداختن سن شروع مصرف است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه با توجه به سیاست‌های بهزیستی کشور و دفتر اعتیاد کشور با اولویت آگاه‌سازی و اطلاع رسانی و مشارکت اجتماع اجرا می‌شود، گفت: در حال حاضر ۱۲ کمپ ترک اعتیاد در استان زنجان فعال است که سالانه بیش از ۱۲ هزار نفر از خدمات آنها بهره‌مند می‌شوند.

محمدی گفت: سیاست سازمان بهزیستی ارتقای سطح زندگی مددجویان است که در این راستا بهزیستی زنجان  در راستای ایجاد فضای مناسب برای اشتغال و رفع چالش‌ها این قشر اقدام می‌کند.

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر زنجان لزوم معرفی کارکرد کمپ‌های ترک اعتیاد را  مورد تاکید قرار داد و گفت: برخی از شهروندان دیدگاه منفی نسبت به کمپ دارند ولی معرفی کمپ‌ها یک واقعیت دردناک است که باید مورد توجه قرار گیرد.

احمد نصیری با بیان اینکه تلاش برای رفع معضل اعتیاد را یک وظیفه همگانی و نیازمند برنامه ریزی کارشناسشی دانست و افزود: مبارزه به معضل اعتیاد یک فعالیت و اقدام فرا بخشی است و باید همه ارکان جامعه با حساسیت نسبت به این موضوع در راستای رفع آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه مردم استان زنجان همواره در زمینه فعالیت‌های خیرخواهانه پیشتاز بودند، تلاش برای رفع معضل اعتیاد را یک امر خیر و دارای جنبه‌های مختلف عنوان کرد و افزود: فعالیت‌های اجتماعی متعددی در استان انجام می‌شود و امر مبارزه به مواد مخدر به عنوان اولویت در نظر گرفته شود.

کد خبر 4328474

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد محمدی کمپ ترک اعتیاد گرگان بوشهر شهرکرد مشهد شیراز عید سعید فطر یاسوج خبرگزاری مهر خرم آباد کرمانشاه بیرجند مواد مخدر تبریز سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۵۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس سازمان بهزیستی کشوردر شیراز گفت: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.
قادری افزود: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد.
در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری ، حق پرستاری ، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارایه طرح های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

دیگر خبرها

  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • ویپ؛ وسیله‌ای برای ترک اعتیاد! و یا وسیله‌ای اعتیاد آور + فیلم
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است