Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@23:49:23 GMT

احتکار خودرو مربوط به ایران‌خودرو نیست

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۵۷۹۹

احتکار خودرو مربوط به ایران‌خودرو نیست

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ رئیس سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه بازدید از خطوط تولید ایران خودرو گفت: از زمان التهاب بازار در دو بخش خودروهای داخلی و خارجی سازمان بازرسی حضور مستمر داشته و با ارتباط مستقیم با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو درباره قیمت های حاشیه بازار تصمیماتی اتخاذ شد.

قاضی سراج با تاکید بر این که سودهای حاشیه بازار به جیب دلال می رود و نه خودروساز، اظهار کرد: در این میان خودروسازان با افزایش ظرفیت تولید برخی از محصولات، برنامه های فروش متنوعی را اجرا کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین باید دست دلالان و سودجویان را از بازار کوتاه کنیم.

او ادامه داد: ما در بخش های مختلف وارد شدیم تا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هم از تولید داخل حمایت کنیم تا تولید داخل افزایش یابد و کارگران فعال باشند.

او افزود: در روزهای اخیر قیمت بازار کاهش قابل توجهی داشته اما این موضوع کافی نیست.

قاضی سراج با بیان این که خودرو وسیله امرار معاش به حساب می آید گفت: کارگران جوان و توانمند ایران خودرو هم گفتند که در سه شیفت کار می کنند، از سویی دیگر سایت فروش ایران خودرو باز بوده و برنامه فروش اجرا می شود و این روند ادامه دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: با ایران خودرو توافق کردیم که خودروها را به دست مصرف کننده واقعی برسانند و عملکرد نمایندگی ها را هم کنترل کنند تا خودرو به دست عوامل برهم زننده تعادل بازار نرسد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: حمایت از تولید داخل طبق فرمایشات مقام معظم رهبری برعهده همه است و اگر مشکلاتی هم وجود داشته باشد آمادگی داریم که به خودروسازان کمک کنیم تا شرایط هر روز بهتر شود.

طبق اعلام ایران خودرو، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این بازدید با بیان این که تعداد تولید در سه ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، گفت: با همکاری کارگران خطوط تولید ظرفیت خودروهای پرطرفدار بازار را افزایش داده ایم.

هاشم یکه زارع افزود: ساز و کاری را در برنامه های فروش به کار گرفته ایم تا خودرو به دست مشتری واقعی برسد.

او ممنوعیت صلح خودروهای ثبت نامی و ثبت نام هر کد ملی یک دستگاه خودرو را از جمله این سازو کارها برای حذف بازار سیاه دانست.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو نیز از اجرای برنامه فروش براساس نیاز بازار خبر داد و گفت: در عید فطر برنامه فروش خودروهای پرفروش را اعلام کردیم و در اختیار بازار قرار داده ایم. همچنین برای جلوگیری از مراجعه مردم به بازار سیاه تمهیدات لازم را به کار گرفته ایم.

او نظارت بر عملکرد نمایندگی های ایران خودرو را از دیگر برنامه های فروش خواند و اظهار کرد: از طریق سایت اینترنتی محصولات را به فروش می رسانیم و برخی از مشتریان که دسترسی به سایت ندارند به نمایندگی مراجعه می کنند و نمایندگی موظف است طبق ظرفیت اقدام به ثبت نام کنند.

سراج تاکید کرد: نمایندگی حق دریافت وجه اضافه از مشتری را ندارد و قیمت محصولات مطابق با مصوبه های شورای رقابت است.

401

قاضی سراج تولیدکنندگان ایران خودرو احتکار خودرو

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: قاضی سراج تولیدکنندگان ایران خودرو احتکار خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۵۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هیئت مدیره تعاونی مرغداران شهرستان همدان با حضور ربانی‌مهر معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان، شفیعی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان و میرزایی مدیر اتحادیه تعاونی‌های روستایی شهرستان همدان، ورمزیار مدیر عامل شرکت تعاونی مرغداران و اعضای هیئت مدیره برگزار شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان در این نشست گفت: تقویت تعاونی‌ها یکی از برنامه‌های با اولویت در سال جاری است و همه باید به توسعه و تقویت تعاونی‌ها در تأمین، تولید و توزیع کالاهای اساسی کمک کنند.

اسدالله ربانی‌مهر افزود: بازار مرغ همدان در وضعیت ثبات قیمت است و قیمت مرغ در همدان ۱۵ تا ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل است و بیش از مصرف، مرغ تولید می‌شود و حتی مرغ منجمد تنظیم بازاری در اکثر فروشگاه‌های سطح شهر توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: تعاونی مرغداران شهرستان همدان از بزرگترین تعاونی‌های غرب کشور است و در حوزه تولید و توزیع مرغ باید ورود جدی‌تری داشته و در جلسات تنظیم بازار شهرستان حضور فعالی داشته باشد.

در این جلسه مهم‌ترین مسائل و مشکلات این تعاونی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مدیر عامل تعاونی گزارشی از اقدامات این تعاونی بیان کرد.

کد خبر 6098417

دیگر خبرها

  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳
  • هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه خودروهای وارداتی قرار گرفت
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت + جدول
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت +جدول
  • مدل جدید اعتبار سنجی بانک ها برای دریافت وام ؛ خلافی خودرو هم تاثیرگذار شد؟
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول