Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ بشار اسد رئیس جمهور سوریه در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان بی سی گفت: دولت سوریه بر خلاف ادعای غربی ها از حمایت مردم سوریه برخوردار است به همین دلیل همچنان بر سر قدرت است.
به گزارش این شبکه، ­متن کامل این مصاحبه به شرح زیر است:
-مجری: آقای رئیس جمهور ، برخی شما را فردی مطرود در سطح بین المللی و دیکتاتوری می دانند که دستانش به خون آلوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلایلی ارائه کنید که شما چنین فردی نیستید، در حالی طی هفت سال گذشته، صدها هزار غیر نظامی کشته، بازداشت و زندانی و حتی شکنجه شدند.
-بشار اسد:روایتی که شما درباره آن صحبت کردید، یک روایت واقع گرایانه نیست. آنها می گویند او رئیس جمهور بدی است که مردم خودش را می کشد. کل جهان علیه اوست زیرا او یک فرد مطرود در سطح بین المللی محسوب می شود. اما او فردی است که هفت سال است در سمت خود باقی مانده است. او در حال جنگیدن با همگان در این جنگ است. آیا شما می توانید خوانندگان خود را درباره این روایت متقاعد کنید؟ این روایت واقع گرایانه نیست. از این رو، این رئیس جمهور در سمت باقی مانده است زیرا او از حمایت مردم خود برخوردار است. چگونه او می تواند از این حمایت برخوردار باشد و در عین حال همین مردم را بکشد؟ از این رو، این روایت درست نیست. ما در حال مبارزه با تروریست ها هستیم و این تروریست ها از حمایت دولت انگلیس، دولت فرانسه و دولت آمریکا و غیره در منطقه ما برخوردارند. ما در حال مبارزه با آنها هستیم. ما از حمایت مردم سوریه برای مبارزه با این تروریست ها برخورداریم. به همین دلیل ما در حال پیشروی علیه آنها هستیم. ما صرفا به این سبب که از حمایت ایرانی ها و روس ها برخورداریم، نمی توانیم به این پیشروی ها دست پیدا کنیم. حمایت آنها نمی تواند جایگزین حمایت مردم سوریه شود. نمونه ای که در این باره می توانم به آن اشاره کنم شاه ایران است که دست نشانده غرب بود. او نتوانست در مقابل اعتراضات مردم ایران دوام بیاورد و ظرف چند هفته او سقوط کرد و کل نظام او سقوط کرد و او مجبور شد از کشور خود فرار کند.

-مجری برنامه: با آن که شما از حمایت شمار زیادی از سوری ها برخوردارید، این حقیقت همچنان به قوت خود باقیست که ده ها هزار نفر در این کشور کشته و زندانی شده اند.
-بشار اسد: البته. شما درباره جنگ صحبت می کنید.جنگ خوب وجود ندارد. جنگ صلح آمیز وجود ندارد. به همین دلیل جنگ بد است. زمانی که درباره جنگ صحبت می کنید، نتیجه طبیعی آن کشته شدن افراد و خونریزی است. اما سوالی که مطرح می شود این است که چه کسی این جنگ را آغاز کرد؟ و چه کسی از این جنگ حمایت می کند؟ غرب. غرب از همان اول از این جنگ حمایت کرده است. غرب از تروریست هایی حمایت کرد که در حال انجام اقدامات انفجاری در هر کجا و کشتن مردم بودند و مردم را گردن می زدند. آنها از القاعده حمایت کردند. غرب از القاعده حمایت کرد . از این رو، کافی نیست که بگوییم این اقدامات کشتار هستند. البته که این ها کشتار محسوب می شوند. واضح است. اما باید گفت این غرب است که بیش از همه مسئول به راه افتادن این جنگ است.

-مجری: غرب مسئول است اما برخی دیگر هم می گویند آقای اسد یا رئیس جمهور اسد هم مسئول است.
-بشار اسد: همه سوری ها می توانند مسئول هر آن چیزی باشند که در سوریه در حال رخ دادن است . این یک موضوع دیگر است. این یک موضوع مربوط به سوریه است . ما درباره این موضوع با غرب گفتگو نمی کنیم. این کار غربی ها نیست که به ما بگویند چه کسی در سوریه مسئول است، این که رئیس جمهور یا دولت مسئول است یا ارتش یا غیره. این یک موضوع مربوط به سوریه است . ما تصمیم می گیریم چه کسی (مسئول است). غرب در موضعی نیست که به ما بگوید (چه کسی مسئول است). اما در نهایت باید گفت این کار آنها نیست (که بگویند چه کسی مسئول است) اما آنها در یک کشور مستقل مداخله می کنند و آنها مسئول کشتار در کشور ما هستند، قطع نظر از روایت ها و دروغ هایشان.

-مجری برنامه: به نظر می رسد روسیه تصمیمات زیادی در ارتباط با سوریه اتخاذ می کند، چه در زمینه عقب نشینی سربازان خارجی و دستیابی به توافق با اسرائیل بر سر جنوب سوریه. این که شما چه نوع تسلیحاتی باید داشته باشد. آیا ارتش روسیه تصمیم گیرنده است؟
-بشار اسد: روسیه بر ای قوانین بین المللی می جنگد. و حق حاکمیت کشورهای مختلف یا کشورهای مستقل بخشی از قوانین بین المللی است. سوریه یکی از این کشورهاست. سیاست های آنها، رفتارهای آنها و ارزش های آنها شامل مداخله یا دیکته کردن نمی شود. آنها چنین کاری نمی کنند. بیش از شش دهه است که ما روابط خوبی با روسیه داریم. حدود هفت دهه. طی دوران روابط ما، آنها هرگز برای دیکته کردن مسائل تلاش نکردند حتی با آن که اختلاف نظرهایی وجود داشت. و از آنجایی که جنگ و پویایی در منطقه ما وجود دارد، طبیعی است که اختلاف نظرهایی بین طرف های مختلف چه در داخل دولت ما یا با دیگر دولت ها وجود داشته باشد. روسیه با سوریه، سوریه با ایران، ایران با روسیه. و در داخل این دولت ها هم اوضاع به همین شکل است. این یک موضوع کاملا طبیعی است. اما در نهایت، تصمیمات در سوریه اتخاذ می شود و این در نهایت یک تصمیم سوری است که از سوی دولت سوریه اتخاذ می شود. هیچ کسی نباید در این باره تردیدی داشته باشد، قطع نظر از سخنانی که شما می شنوید زیرا می دانم این سوال بر چه مبنایی مطرح شده است .

-مجری برنامه: این سوال بر اساس سخنان متعددی مطرح شد. چرا روسیه سامانه اس-300 را در اختیار شما قرار نداد، اقدامی که سال ها وعده آن را به شما داده بود. این در حالی است که اسرائیل عملا هر هفته سوریه را هدف قرار می دهد و چرا روسیه در پشت صحنه در روند این حملات و تعیین اهداف برای دشمنان شما مشارکت دارد؟
-بشار اسد: روس ها هرگز در روند هماهنگ کردن اقدامی علیه سوریه مشارکت نداشتند ، چه از نظر سیاسی یا نظامی. این موضوع تناقض دارد. چگونه آنها به پیشروی ارتش سوریه کمک می کنند و در عین حال، آنها با دشمنان ما همکاری می کنند تا ارتش ما را نابود کنند؟

-مجری برنامه: اما آنها معمولا از پیش می دانند که این حملات قرار است در چه مکان هایی رخ دهد؟
-بشار اسد: این موضوع درست نیست. ما جزئیات را می دانیم. در ارتباط با سامانه اس سیصد باید بگویم که شما بهتر است از مقامات روس بپرسید که چرا آنها این سامانه را در اختیار ما قرار ندادند. این یک اظهار نظر سیاسی است . آنها تاکتیک های خاص خود را دارند. اما این که آنها این تجهیزات را ارسال می کنند یا نمی کنند یک موضوع نظامی است که ما درباره آن صحبت نمی کنیم.

-مجری برنامه: همسر شما انگلیسی است و شما سال های زیادی را در لندن گذراندید. آیا چیز خاصی درباره این کشور وجود دارد که شما دلتان برایش تنگ شده باشد؟
-بشار است: زمانی که در لندن بودم در پزشکی تحصیل کردم. غیر ممکن است در شهری زندگی کنید و ارتباطات خاصی با آن شهر و با مردمی که هر روز با آنها سر و کار دارید، احساس نکنید. شاید دلم برای این ارتباط تنگ شده است. اما حس خوبی نیست همین شهری که شما آن را دوست دارید در همان کشوری است که به کشور شما حمله کرده است. این حس خوبی نیست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بشار اسد جمهور سوريه گفتگو شبکه تلويزيون ان بي سي غربي ها تروريسم بين الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۵۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه مسئولان در نظام اسلامی باید همه تلاش خود را برای انجام ماموریتشان به کار بگیرند، گفت: نظر و جلب رضایت مردم در انجام ماموریتی که به مسئولان داده شده، مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی بعد از ظهر امروز پنجم اردیبهشت ماه در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: در نظام اسلامی وقتی کسی مسئولیتی به عهده دارد، در دو محور عمده در پیشگاه خداوند مسئول و پاسخگو خواهد بود.

وی افزود: نخستین محور، ماموریتی است که باید تمام تلاش خود را برای تحقق آن در حوزه اقتصاد و فرهنگ به کار بگیرد.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: نظر و جلب رضایت مردم در انجام ماموریتی که به مسئولان داده شده، مهم است.

امام جمعه کرمان بیان کرد: محور دوم این است که در حوزه مدیریت هر کدام از ما چه میزان به مسائل شرعی و اخلاقی در درون دستگاه توجه می‌شود و نباید بگوییم این مورد شخصی است و به ما ربطی ندارد.

وی با اشاره به اهمیت این مسائل افزود: در این حوزه تدابیری اندیشیده شده و باید کمک شود ادارات و مجموعه‌های خدمت رسان کمک صادقانه و برادرانه‌ای به دستگاه‌های مسئول بدهند تا طرحی که آغاز شده به خوبی و موردپسند خداوند اجرا شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حیات طیبه در خودنمایی نسیت، بلکه در اخلاص و پاکی است
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است
  • اظهارات سرلشکر جعفری در مورد ماجرای تذکر رهبر انقلاب درباره نحوه اجرای طرح نور
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • سردار رادان : با حمایت مجلس ، دولت و قوه قضائیه، اجرای طرح عفاف و حجاب را با قوت ادامه خواهیم داد
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت