Web Analytics Made Easy - Statcounter

این جاده که قرار بود پیام آور رونق و شکوفایی اقتصادی برای بخش بوشکان و ارم شهرستان دشتستان باشد اما خیلی زود به خاطر عدم رعایت نکات ایمنی، کوهستانی بودن و مسیرهای پرپیچ و خم، عدم آنتن دهی تلفن های همراه، نظارت محدود پلیس و سایر عوامل، به دلیل وقوع تصادفات فروان و مرگبار به جاده ی مرگ در استان بوشهر معروف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنوب نیوز- محور تنگستان به فراشبند به عنوان دومین راه ارتباطی استان بوشهر به فارس است که بعد از عبور از شهر اهرم،وارد شهرستان دشتستان شده و با گذشتن از شهر کلمه و برخی دیگر از روستاها از جمله بوشکان وارد استان فارس و شهرهای فراشبند و فیروزآباد می شود.
به گزارش جنوب نیوز، محور اهرم به فراشبند 115 کیلومتر طول دارد که ۶۵ کیلومتر در استان بوشهر و مابقی در استان فارس قرار دارد. از این 65 کیلومتری که در در محدوده ی استان بوشهر قرار دارد 24 کیلومتر(تا تونل شماره یک) سهم شهرستان تنگستان بوده و مابقی در حوزه ی شهرستان دشتستان قرار دارد.
افتتاح این محور علاوه بر کاهش60 کیلومتری فاصله ی استان بوشهر به فارس، نقش حیاتی برای شهرها و روستاهایی دارد که در مسیر این جاده قرار داشته و امیدوار هستند با رونق گرفتن حمل و نقل جاده ای و تردد در این محور شاهد شکوفا شدن اقتصاد منطقه ی خود باشند.

این جاده که قرار بود پیام آور رونق و شکوفایی اقتصادی برای بخش بوشکان و ارم شهرستان دشتستان باشد اما خیلی زود به خاطر عدم رعایت نکات ایمنی، کوهستانی بودن و مسیرهای پرپیچ و خم، عدم آنتن دهی تلفن های همراه، نظارت محدود پلیس و سایر عوامل، به دلیل وقوع تصادفات فروان و مرگبار به جاده ی مرگ در استان بوشهر معروف شد.

با توجه به عدم استاندارد سازی مسیر و خطراتی که جان تردد کنندگان را تهدید می کند، محور اهرم به فراشبند با اقبال عمومی روبرو نگردیده و جز افرادی که مجبور به عبور از این مسیر جهت رفت و آمد به شهرها و روستاهای خود هستند سایر مردم همچنان همان مسیر برازجان - شیراز را برای سفر به استان فارس انتخاب می کنند. هر چند تعداد کسانی که در این جاده تردد می کنند هم کم نیستند و این جاده در تمام طول شبانه روز شاهد عبور مسافران زیادی است.

شاید قرار گرفتن این مسیر کوهستانی بین دو استان و سه شهرستان باعث بی توجهی و عدم تمرکز مسئولین برای بهسازی آن گردیده است.

کار تعریض و بهسازی محور اهرم به فراشبند از سال  93 آغاز گردید و فاز اول آن که شامل 6 کیلومتر بوده و طبق گفته ی مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر 12 میلیارد تومان هزینه در بر داشته دو سال بعد یعنی سال 95 افتتاح شد. بهسازی 6 کیلومتر جاده در دو سال خبر از کندی بیش از حد این پروژه ی مهم دارد که معلوم نیست در حالیکه پل یا تونلی هم در این 6 کیلومتر کنده نشده چرا روند کار تا این حد کند پیش رفته است.

محسن قاسمی زاده از اعضای شورای شهر اهرم در این باره می گوید: عملیات اجرایی تعریض، بهسازی و آسفالت محور اهرم- فراشبند در حالی از سال 93 از سمت اهرم آغاز شده که سهم دو شهرستان دشتستان و فراشبند در احداث این پروژه مشخص نبوده و مسولان این دو شهرستان تلاشی برای جذب اعتبارات استانی و ملی جهت تکمیل ادامه عملیات این محور مواصلاتی نکرده که جای تامل دارد.


او می گوید: با توجه به اینکه ادامه مسیر یعنی بعد از تونل شماره 2 در حوزه استحفاظی دشتستان قرار دارد، لذا ضروری است فرماندار و نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات این محور در روستاهای بخش بوشکان تلاش کنند. همچنینن سهم فراشبند از این محور نیز مشخص و اداره کل راه و شهرسازی موضوع را از سوی مسولان این دو شهرستان پیگیری تا این پروژه در چند جبهه فعال و تکمیل شود.

قاسمی زاده ضمن ابراز رضایت از روند کار در محدوده ی شهرستان تنگستان ادامه می دهد: تا اینجای کار، عملیات تکمیل این محور از سوی مسولان محلی تنگستان از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و پروژه فعال و قطعه دوم محور اهرم فراشبند از سوی پیمانکار در حال اجراست.
البته این عضو شورای شهر اهرم شاید تعریف دقیقی از پیشرفت پروژه های راهسازی ندارد که اگر داشتند قطعا اینگونه از طولانی شدن چندین ساله ی یک مسیر 24 کیلومتری صحبت نمی کردند.

اینکه مسئولین شهرستان دشتستان سالیان سال است بخش های بوشکان و ارم را فراموش کرده و جز در ایام انتخابات گذر آنان به این مناطق نمی افتد که دیگر برای همگان ثابت شده اما عملیات بهسازی و تعریض محور اهرم-فراشبند که در محدوده ی شهرستان تنگستان هم وجود دارد بی نهایت به کندی در حال انجام است.


مردم در حالی از این جاده ی پرپیچ و خم و غیراستاندارد عبور می کنند که 5 سال است شاهد وجود دستگاه ها و وسایل مکانیکی و راهسازی ای هستند که در کنار این مسیر و بدون رعایت حداقل ترین مسائل ایمنی در حال کار هستند.

وجود پیچ های تند و کوهستانی بودن مسیر به اندازه ی کافی خطرساز بوده و حالا 5 سال است که ماشین های راهسازی بدون هیچ حصاری کوههای اطراف جاده را برش می دهند و هر آن احتمال دارد قطعه سنگ بزرگی از بدنه ی کوه جدا شده و روی یکی از خودروهای در حال تردد افتاده و آن شود که نمی باید می شد.
کاش مسئولین استانی جواب قانع کننده ای برای طولانی شدن بیش از حد این پروژه از یک طرف و از سوی دیگر عدم رعایت مسائل ایمنی در این محدوده ی به شدت خطرآفرین داشته باشند.





منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: جاده فراشبند اهرم بوشکان دشتستان بوشهر جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۶۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در شهرستان دنا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: این گردنه همه ساله با نخستین بارش برف در آبان ماه مسدود و در اوایل اردیبهشت بازگشایی می‌شود.
پیمان جو با بیان اینکه بازگشایی گردنه بیژن موجب سهولت در رفت و آمد و کاهش یک ساعت و سی دقیقه‌ای مسافت سی سخت به پادنا و سمیرم می‌شود، افزود: جاده سی سخت به سمیرم در مسیر جاده گردنه بیژن ۲۳ کیلومتر طول دارد که ۱۴ کیلومترآن برفگیر است.
وی با اشاره به اینکه گردنه بیژن در ارتفاع۳ هزار و ۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد گفت: این گردنه یکی از مرتفع‌ترین گردنه‌های کهگیلویه و بویراحمد است
پیمان جو اضافه کرد: ارتفاع برف در برخی از نقاط گردنه بیژن در سال‌های پربارش تا ۷ متر هم می‌رسد.
شعبانی سرپرست فرمانداری دنا هم گفت: با بازگشایی این جاده برف گیر، علاوه بر تردد وسایل نقلیه، مسیر تردد عشایر کوچ رو نیز هموار می‌شود.
گفتنی است این گردنه استان اصفهان را به کهگیلویه و بویراحمد متصل می‌کند.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • رفت و آمد در جاده توسکستان گرگان – شاهرود فقط بازنجیر چرخ
  • آغاز اجرای پروژه تعریض محور دهگلان_ بلبان آباد
  • محور بوشکان-فراشبند روکش آسفالت می‌شود
  • تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود
  • بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در شهرستان دنا
  • طرح بهسازی ابتدای بزرگراه قم جعفرآباد اجرایی شد
  • خط کشی ۶۶ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان چایپاره در سال ۱۴۰۲
  • آغاز طرح بهسازی ابتدای بزرگراه قم- جعفرآباد