Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@10:11:31 GMT

آب در ۷ روستای شهرستان خمین جیره بندی شده است

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۶۷۷۵

آب در ۷ روستای شهرستان خمین جیره بندی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، داود رضایی روز شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان خمین، اظهار کرد: در سال گذشته از ۱۲۵ روستای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی در شهرستان خمین، ۱۲ روستا جیره بندی آب شدند.

رئیس امور آب و فاضلاب روستایی خمین خاطر نشان کرد: همچنین در سال گذشته هشت روستا به وسیله تانکر سیار آبرسانی شدند و تامین آب شرب شش روستای دیگر نیز از طریق اجاره چاه آب کشاورزی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال جاری با اجرای فاز اول و دوم تامین آب از سد کوچری تا حدودی مشکلات روستاهای بخش مرکزی شهرستان خمین رفع شده، اما به دلیل اینکه از یک مخزن در این طرح برای آبرسانی استفاده می شود، در روزهای پایانی هفته قحطی و افت فشار آب در روستاها وجود دارد.

رضایی ادامه داد: در حال حاضر چهار روستا به وسیله تانکر سیار آبرسانی می شوند و با وضعیت موجود در ماه های آتی پیش بینی می شود پنج روستای دیگر نیز به همین وسیله آبرسانی شوند.

رئیس امور آب و فاضلاب روستایی خمین، با بیان اینکه مدیریت بحران آب نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است، اظهار کرد: در سه سال اخیر، ۴۱۱ انشعاب غیرمجاز در روستاها قطع و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

رضایی تصریح کرد: تا قبل از بارندگی های بهار سال جاری، وضعیت بارش ها ۵۰ میلی متر گزارش شد که با شروع بارش ها در سه ماه ابتدای سال این میزان به ۱۸۰ میلیمتر رسید و شرایط نسبتا مطلوبی را رقم زد.

کد خبر 4328545

منبع: مهر

کلیدواژه: جیره بندی آب گرگان بوشهر شهرکرد شیراز مشهد عید سعید فطر یاسوج خبرگزاری مهر خرم آباد کرمانشاه بیرجند مواد مخدر تبریز سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۶۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم امینی ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح طرح آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی شازند افزود: در بخش فاضلاب ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه خانه برای ۹.۳ میلیون نفر جمعیت کشور تعریف شده بود که شاخص برخورداری از آبفا به ۵۷ درصد برسد.

وی افزود: یکی از این پروژه‌ها تصفیه‌خانه شازند و آستانه در استان مرکزی است که امروز اولین انشعاب فاضلاب این طرح نصب و مردم از نعمت آن بهرمند شدند.

امینی گفت: اقدام ارزشمند دیگر در راستای حفاظت از منابع آب، بحث استفاده از ظرفیت صنایع برای پساب است که در دنیا نیز مورد اقبال قرار دارد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: یکی دیگر از طرح‌هایی که مورد توجه دولت سیزدهم قرار دارد، آب‌رسانی به پنج و هفت دهم میلیون نفر جمعیت کشور است.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم ۲۵ پروژه برای آبرسانی به مناطق مختلف برنامه‌ریزی شده و تاکنون ۱۵ طرح به بهره‌برداری رسیده که یکی از این طرح‌ها، مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی شازند و آستانه است که ۱۰ روستا از مزایای آب شرب کیفی آن بهرمند می‌شوند.

امینی ادامه داد: حدود ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در این شهر اختصاص پیدا کرده است.

وی در خصوص جهاد آبرسانی تاکید کرد: در سطح کشور در راستای تأمین آب پایدار کشور، برنامه‌ای در قالب جهاد آبرسانی به دولت ارائه شده که ۱۰ هزار روستا را تأمین آب پایدار انجام می‌دهد.

امینی تاکید کرد: آبرسانی پایدار به پنج هزار و ۲۰۰ روستای کشور طی ۲ سال گذشته در قالب طرح جهاد آبرسانی انجام شد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور اضافه کرد: آبرسانی به ۱۰ هزار روستای دیگر با کمک قرارگاه امام حسن و جهاد آبرسانی پیش بینی شده و این پروژه از طرح‌های اثرگذار بعد از انقلاب است.

امینی افزود: مردم شازند و آستانه با خرید انشعاب فاضلاب آلودگی را از محل زندگی خود جمع کنند و آبفای استان مرکزی نیز در فروش حق انشعاب فاضلاب به مردم این مناطق کمک‌های ویژه به شکل نقد و اقساط را انجام خواهد داد.

کد خبر 6094336

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • آبرسانی به ۵۲۰۰ روستا ظرف دو سال انجام شده است