Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: امسال ۱۱۶۰ زندانی آذربایجان غربی واجد شرایط عفو و تخفیف مجازات هستند. ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴ استانها آذربایجان غربی نظرات

توکل حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به چگونگی برخورداری زندانیان از عفو و تخفیف مجازات اظهار داشت: سال گذشته 1022 نفر از زندانیان آذربایجان غربی از عفو و تخفیف مجازات مقام معظم رهبری که به پیشنهاد رئیس قوه قضائیه انجام می‌شود برخوردار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: امسال نیز با بررسی‌هایی که انجام شده 1160 زندانی آذربایجان غربی واجد شرایط عفو و تخفیف مجازات هستند.

حیدری گفت: امسال نیز تا کنون 16 نفر به واسطه پیشنهاد رئیس قوه قضائیه به مقام معظم رهبری مورد عفو و تخفیف مجازات قرار گرفته و آزاد شده‌اند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار داشت: تا کنون یک هزار و 77 پرونده درباره تعرض به منابع طبیعی در آذربایجان غربی تشکیل و رسیدگی شده و با رأی دادگاه یک هزار و 491 هکتار از اراضی ملی به بیت المال بازگردانده شده‌اند.

وی گفت: امسال 6 پرونده زمین خواری نیز در آذربایجان غربی تشکیل شده که رأی دو مورد از آنها در مرحله اجرای احکام قرار دارد.

حیدری افزود: به سبب فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی انجام شده رشد بی رویه طلاق در آذربایجان غربی متوقف شده 5.6 درصد کاهش ثبت طلاق در اداره کل ثبت احوال استان اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: افزون بر 60 درصد طلاق‌های آذربایجان غربی در سه شهرستان بزرگ این استان حادث می‌شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از استمرار سیاست زندان زدایی در این استان خبر داد و گفت: هم اینک زندان‌های آذربایجان غربی 4 برابر ظرفیت اسمی‌شان زندانی دارند بنابراین لازم است قضات در صدور آرای محکومیت با وسواس و دقت بیشتری به اعمال قانون بپردازند و از مجازات‌های جایگزین زندان بیشتر استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در مجموع عامل اصلی زندان زدایی در دست قانون گذاران است بنابراین مجلس باید تدابیری بیاندیشد تا مجازات زندان برای بسیاری از جرمها با مجازات‌های دیگر جایگزین شود.

انتهای پیام/ش

R41361/P1377/S6,48/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و سازش بیش از 12 هزار و 800 فقره پرونده در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ۱۲ هزار و ۸۵۷ فقره پرونده و اختلاف در قالب پویش "به حرمت علی(ع) می بخشم" در استان به سازش ختم شد.

ناصر عتباتی افزود: این پویش از پنجم بهمن ماه گذشته مصادف با سالروز ولادت امام علی (ع) آغاز شده بود و تا روز شهادت آن در ۲۳ فروردین ادامه داشت.

عتباتی اظهار کرد: از دیگر برکات این پویش، سازش ۱۱ فقره پرونده قتل عمد منجر به قصاص نفس و آزادی ۳۹۷ زندانی با گذشت شکات از شکایت خود بود.

وی گفت: این میزان سازش در قالب پویش "به حرمت امام علی (ع) می بخشم" نشان از ارادت مردم استان به اهل بیت (ع) است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: امیدواریم با برگزاری همچون پویش های فرهنگی شاهد سازشهای بیشتر در آذربایجان‌غربی باشیم.

دیگر خبرها

  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه
  • صلح و سازش بیش از 12 هزار و 800 فقره پرونده در آذربایجان‌غربی
  • فاش شدن ابعاد جدیدی از جنایت صهیونیست‌ها به مناسبت روز اسرای فلسطینی
  • قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند
  • روزنامه جمهوری اسلامی : قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند
  • نایب رئیس سابق فدراسیون با حکم 10 ساله زندانی شد
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیر عمد از زندان شوشتر