Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - شرکت خودروسازی رنو فرانسه قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ میلادی بیش از ۱.۲ میلیارد دلار را به منظور توسعه خط تولید خودروهای الکتریکی اختصاص دهد.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

بدین منظور شرکت خودروسازی رنو فرانسه اعلام کرده است که می خواهد تا سال ۲۰۲۲ میلادی در زمینه توسعه و گسترش خودروهای الکتریکی و برقی سرمایه گذاری کلان و هنگفتی به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار کند. این خودروساز اروپایی تصمیم گرفته است که در چهار کارخانه خود سرمایه گذاری کرده و پلتفرم های جدیدی را به منظور توسعه خط تولید و تولید انبوه خودروهای الکتریکی و دوستدار محیط زیست ایجاد و راه اندازی کند. این سرمایه گذاری منجر به همکاری های بیشتر شرکت های رنو فرانسه، نیسان و متیسوبیشی ژاپن در کارخانه دوای فرانسه خواهد شد.

بدین ترتیب، ظرفیت یکی از کارخانه های رنو دو برابر شده و تولید موتور برقی در یکی دیگر از کارخانه ها آن از سال ۲۰۲۱ هم زمان با نسل جدید موتورهای الکتریکی، سه برابر می شود.

کارلوس گوسن - مدیر اجرایی شرکت رنو - در این خصوص می گوید: این که ما در زمینه توسعه پلتفرم های خط تولید خودروهای برقی، الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست می کوشیم، به طور قطع مشتریان ما را در کشورهای گوناگون جهان افزایش داده و جذابیت و رقابت پذیری ما را نیز در میان شرکت های خودروساز بهبود می بخشد.

وی در ادامه سخنانش افزود: ما با سیاست گذاری و استراتژی های موفقیت آمیز خود، می خواهیم برتری خود را در بازار خودروهای برقی و الکتریکی جهان حفظ کرده و ارتقا ببخشیم و در عین حال، به توسعه شیوه های نوین حمل و نقل پایدار و پاک بپردازیم.

اختصاص این سرمایه گذاری هنگفت که جزئی از هدف رنو برای دستیابی به درامد بیش از ۸۱ میلیارد دلاری است، بخشی از برنامه های راهبردی و استراتژیک این خودروساز فرانسوی به شمار می رود.

رنو می خواهد تا سال ۲۰۲۲ میلادی یعنی چهار سال آینده، هشت خودروی تمام الکتریکی و ۱۲ نمونه برقی شده از مدل های بنزینی را روانه بازارهای جهانی کند.

دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: شرکت رنو خودروهای برقی پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۷۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودروها گفت: اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی از عصر امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۴ محصول ایران خودرو گران شد

وی تاکید کرد: این چهار خودروی وارد شده شامل دو خودروی برقی، یک هیبریدی و یک بنزینی صرفاً برای متقاضیان دور اول ثبت‌نامی‌های اسفند ماه ١۴٠١ عرضه خواهد شد.

کد خبر: 1229549 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • جزئیات فروش ۵ خودروی وارداتی
  • اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد
  • آغاز اولین فروش خودروهای برقی از امروز
  • احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز
  • شتاب فراری برای عرضه مدل‌های جدید
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور