Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاددانشگاهی گفت: همزمان با ۱۶ مرداد، سالروز تشکیل جهاددانشگاهی و با حضور رئیس جمهوری از۱۰ فناوری تولیدی این نهاد رونمایی می‌شود و درصدد هستیم با استفاده از توانمندیهای جهاددانشگاهی، فضای مثبتی در کشور ایجاد کنیم. ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حمیدرضا طیبی عصر امروز در جلسه شورای معاونان و مدیران جهاددانشگاهی استان اردبیل اظهار داشت: همزمان با 16 مرداد، سالروز تشکیل جهاددانشگاهی و با حضور رئیس جمهوری از10 فناوری تولیدی این نهاد رونمایی می‌شود و درصدد هستیم با استفاده از توانمندیهای جهاددانشگاهی،  فضای مثبتی در کشور ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه وظیفه جهاددانشگاهی الگوسازی است تا بتواند بگوید که توان برای پیشرفت در کشور داریم  بیان کرد: برای تحقق این امر باید مسئولان تمرکز، توجه و برنامه ریزی بیشتر و مناسب تری داشته باشند چرا که کارکنان جهاددانشگاهی از بهترین و خلاق ترین نیروها هستند و استفاده از این توانمندی می تواند به پیشرفت کشور بینجامد.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه تحریم را دوست نداریم چرا که برای پیشرفت کشور خوب نیست تصریح کرد: در صورت بروز تحریم باید تمام تلاش خود را برای تبدیل این تهدید به فرصت و تولید علم و فناوری برای رفع نیازهای کشور به کار گیریم. 

طیبی با بیان اینکه مجاورت استان اردبیل با جمهوری آذربایجان، ایجاد یک مرکز پزشکی خوب و مجهز را می‌طلبد اظهار کرد: اردبیل برای توسعه می‌تواند در چند زمینه گام بردارد که زمینه پزشکی یکی از آن است که می‌تواند در توسعه صنعت گردشگری استان موثر عمل نماید.

وی انعقاد تفاهم نامه همکاری جهاددانشگاهی و استانداری اردبیل در راستای کمک به تسهیل این امر را مهم عنوان کرد و افزود: جهاددانشگاهی استان اردبیل، عملیاتی کردن طرحهایی خوبی چون ایجاد پایلوت نیمه صنعتی نشاسته پلیمری، فرآوری گیاهان دارویی، احیا و صیانت از فندقهای استان و ایجاد مجتمع درمانی – تحقیقاتی را پیگیری     می‌کند که امیدوارم با تحقق آن نقش این نهاد انقلابی در توسعه استان پررنگ شود.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به آرامش حاکم بر فضای جهاددانشگاهی استان اردبیل بیان کرد: این آرامش مایه خوشبختی است و تلاش ما هم ایجاد امنیت خاطر در کارکنان این نهاد است چرا که این امنیت تلاش بشتر برای رسیدن به اهدداف پیش بینی شده را سبب می‌شود.

طیبی با بیان اینکه دفتر مرکز جهاددانشگاهی کشور همکاری خوبی را با واحدهای این نهاد در سراسر کشور برای اجرای برنامه های تعیین شده دارد خواستار افزایش تعامل رؤسای واحدها با مسئولان اجرایی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی دارد.

 بهره‌برداری از ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی اردبیل در هفته دولت

در این جلسه رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: ایجاد تعامل و روحیه همدلی در بین کارکنان جهاددانشگاهی اردبیل رمز اصلی موفقیت این واحد و اولویت اساسی است و از نخستین روزهای فعالیت در جهاددانشگاهی همت و تلاش ما بر ایجاد روحیه وحدت و همگرایی بوده و این اصل در همه حوزه‌های این واحد رعایت می‌شود.

مهران اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه استان اردبیل ظرفیت‌های ممتازی برای کار و فعالیت در همه حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و درمانی دارد، بیان کرد: قابلیت‌های این استان در همه زمینه‌ها توسط جهاددانشگاهی احصاء شده و ما در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم بر مبنای شاخص‌های این نهاد هستیم.

وی با اشاره به اینکه اردبیل در زمینه های گردشگری و کشاورزی قابلیت‌های فراوانی دارد که در جهاد دانشگاهی استان اردبیل این ظرفیت‌ها شناسایی شده است گفت: این واحد برنامه‌ریزی‌های مدونی برای ادامه فعالیت ها انجام داده  است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد اردبیل به فعالیت‌های واحد در حوزه گیاهان دارویی نیز اشاره و تصریح کرد: ورود هوشمندانه جهاددانشگاهی به این عرصه در راستای حفظ و احیای فندق بومی منطقه بسیار مناسب است به طوری که از سال 1388 تا سال 1390 دستاوردهای ارزشمندی را در این بخش شاهد بودیم که با تشکیل کمیته‌های سه‌گانه مطالعه و تحقیقات با حضور دانشگاه‌ها و مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی و متولی استان اردبیل گام‌های موثری در این راستا برداشته شد.

اوچی اردبیلی پیشتازی جهاددانشگاهی اردبیل در فناوری‌های نوین را یادآور شد و گفت: ما برنامه‌های اشتغال‌محور را نیز در جهاد دانشگاهی با توجه به تاکید استاندار اردبیل مبنی بر ایجاد 20 هزار شغل در اردبیل طراحی کردیم و بر پایه این برنامه‌ریزی‌ها همکاران ما در تلاش برای تحقق برنامه‌های اشتغال در استان هستند.

وی با اشاره به اینکه در جهاددانشگاهی واحد اردبیل مرکز رشد فناوری و فرآورده‌های گیاهان دارویی را راه‌اندازی کردیم، بیان کرد: ما در حال حاضر در حدود 15 واحد فناوری مستقر در این مرکز داریم که برای تبدیل ایده به ثروت و تجاری‌سازی فعالیت می‌کنند.

رئیس جهاددانشگاهی واحد اردبیل اردبیل فعالیت‌های جهاددانشگاهی را در سه حوزه پزشکی با محوریت درمان ناباروری، گردشگری با محوریت گردشگری سلامت و گیاهان دارویی اعلام کرد و افزود: بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی در استان اردبیل فعالیت‌های مستمری برای ذخیره‌سازی خون بند ناف و فرهنگسازی برای استفاده از سلول‌های بنیادین انجام می‌دهد.

اوچی اردبیلی اضافه کرد: در مرکز درمان ناباروری قفقاز نیز با ورود هوشمندانه و عالمانه جهاد دانشگاهی اردبیل به حوزه درمان نازایی تاکنون بالغ بر 400 نوزاد متولد شده‌ است که این امر شیرینی کار در این مرکز را برای همکاران ما دوچندان کرده است.

وی به احداث ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: این ساختمان با اعتبار بالغ بر 2 میلیارد تومان و در 6 طبقه در هفته دولت سالجاری به طور کامل با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۷۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید

استاندار مرکزی گفت: سال گذشته ۴۹۷ واحد تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل این استان احیا شد و به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جشنواره امتنان (تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه) اظهارکرد: یکی از برنامه‌های اولویت دار دولت سیزدهم احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل است.

وی از احیای ۲۲۳ واحد اقتصادی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: سال گذشته ۴۹۷ واحد تولیدی با حدود دو هزار نیرو به چرخه تولید بازگشت.

استاندار مرکزی با اشاره به حوادث تلخ کارگری در سال‌های گذشته تصریح کرد: وضعیت استان در حوزه کار و تولید، هم اینک در یک ثبات مبتنی بر امنیت قرار دارد.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: نرخ بیکاری در این استان کاهش یافته و مشارکت اقتصادی افزایش داشته است واین مهم نشان از موفقیت جامعه کار و تولید در این استان است.

وی ادامه داد: استان مرکزی استانی کارگری است و بیش از ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان از این قشر زحمتکش است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه شمار کارگران استان مرکزی بیش از ۶۰۰ هزار نفر است، گفت: دولت با عزمی راسخ و برنامه‌ریزی‌های راهبردی آرامش و امنیت را به واحدهای تولیدی به ویژه واحدهای مشکل‌دار بازگردانده است.

مخلص‌الائمه تاکید کرد: استان مرکزی در دولت سیزدهم با کاهش نرخ بیکاری، افزایش اشتغال و مشارکت اقتصادی روبرو است به گونه ای که هم اینک وضعیت اشتغال استان مرکزی مطلوب است و در بسیاری از شهرستان‌ها، نگرانی‌هایی برای کمبود نیروی کار وجود دارد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم، اضافه کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری، تولید کلید حل بسیاری از مشکلات از جمله معیشت، اشتغال و بیکاری است، بنابراین باید تمام ظرفیت‌ها برای حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به کارگرفته شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: در این استان رشد اقتصادی هر روز در حال افزایش است، در دو سال گذشته قراردادهای صادراتی مختلف و متعددی با شرکت‌های بزرگ امضا شد و این مهم به دلیل هماهنگی بین بخش‌های مختلف است.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه تا پایان سال گذشته واحدهای دارای حقوق معوق استان مرکزی ۵۰ درصد نسبت به سال قبل آن کاهش داشته است تصریح کرد: کارگروه تسهیل و رفع و موانع تولید در استان مرکزی فعال است و مسایل واحدهای تولیدی هر هفته در چارچوب اختیارات این کارگروه به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار واحد مسکونی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اراک در حال اجرا است. استاندار مرکزی اظهارکرد: این استان برای ساخت مسکن با کمبود نیروی کار شدید روبروست.

صدور چهار هزار و ۵۸۷ مجوز مشاغل خانگی در استان مرکزی

جمشید امیدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم از صدور چهار هزار و ۵۸۷ مجوز مشاغل خانگی در این استان در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: طبق نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب و کار ایران در بهار ۱۴۰۲، استان مرکزی با پنج و ۱۷ دهم درصد مقام اول را در این حوزه کسب و استان‌های زنجان و آذربایجان غربی در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

وی افزود: امسال مراسم هفته کارگر از چندین هفته قبل با فراخوان جشنواره امتنان آغاز شده و از ۱۰ مهر تا یکم آذر سال گذشته ۴۴۰ کارگر، ۵۹ گروه کار و ۱۲۱ واحد از استان مرکزی در این سامانه ثبت نام کرده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: برنامه‌های این هفته در استان مرکزی با شعار ملی «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» آغاز شده و در حال برگزاری است.

امیدی مهم‌ترین شاخص‌های مورد ارزیابی در جشنواره امتنان را، اختراع و نوآوری، ارزآوری، بهره‌وری، میزان اشتغال، مسایل زیست محیطی و انتقال تکنولوژی و بومی سازی برشمرد و گفت: پس از پایان مهلت ثبت‌نام، کمیته ارزیابی تشکیل و بر اساس اسناد و مدارک بارگذاری شده، ۱۰۸ مورد بازدید میدانی انجام شده است.

وی ادامه داد: در مجموع هشت واحد برتر استانی، سه کارگر نمونه و دو گروه کار نمونه به تعداد هشت نفر به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب و در هفته کار و کارگر از آنها قدردانی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: در سال‌های گذشته این استان کارگر ملی نداشت اما امسال کارگر نخبه ملی و واحد نمونه ملی از استان مرکزی انتخاب شده است.

امیدی اضافه کرد: نرخ بیکاری استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ هفت و هشت دهم درصد و در سال ۱۴۰۱ هفت و سه دهم درصد بود و در سال گذشته به هفت درصد و نرخ مشارکت اقتصادی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، بدون تغییر به ۳۶.۶ درصد و سال گذشته به ۳۶.۳ درصد رسیده است.

کد خبر 749431

دیگر خبرها

  • حضور ۱۲ واحد تولیدی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • چین از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئو رونمایی کرد
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار