Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ عیسی منصوری روز شنبه در نشست ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری سیرجان با تاکید برحفظ موفقیت ها و دستاوردهای موجود افزود: شهرستان سیرجان و استان کرمان در حوزه اشتغال و اقتصاد موفق بوده و خوب عمل کرده و الگوی خوبی برای بحث اشتغال با وجود معین های اقتصادی هستند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: امروز نیازمند ایجاد تکنولوژی روز برای مبحت اشتغال هستیم و اگر به روش های سنتی عمل شود به یقین اشتغال پایدار نمی ماند.

منصوری گفت : شهرستان سیرجان در بخش خدمات ، صنعت و کشاورزی ظرفیت های خوبی دارد که می تواند معیشت مردم و اقتصاد جامعه را مدیریت کند و باید از این ظرفیت ها بخوبی صیانت و استفاده شود .

وی با اشاره به اینکه شرکت های معین اقتصادی کمک خوبی برای توسعه بازار دارند، افزود : صنایع دستی خوبی داریم و باید بمنظور خلق فرصت های جدید شغلی تقویت شوند که مهارت آموزی با نظارت و مدیریت مراکز فنی و حرفه ای به بخش خصوصی می تواند به تحقق این مهم کمک کند.

وی پیرامون حضور نیروی کار خارجی در استان کرمان و منطقه سیرجان هم گفت : اگر هماهنگ عمل شود و همه نهادها وظایف خود را خوب انجام دهند نیروی کار خارجی غیر قانونی در استان کرمان کم می شود و به صفر می رسد و این طرح تا سه ماه آینده در استان کرمان اجرا خواهد شد.

در این نشست سرمایه گذران و بخشداران و دهیاران مشکلات اشتغال و اقتصاد را در بخش ها و روستاها مطرح کردند و مقرر شد معین های اقتصادی با همکاری ادارات تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در جهت رفع موانع کاری اقدام کنند.

مدیر عامل شرکت معدنی توسعه آهن فولاد سیرجان هم گفت : این واحد صنعتی معین اقتصادی بخش مرکزی است که از سال گذشته 150 واحد صنعتی راکد و نیمه فعال را از اعتبازات بانکی خود برای اخذ تسهیلات به مبلغ 400 میلیارد ریال معرفی کرده است.

محمود سلطانی زاده افزود : حفظ وضعیت موجود و اشتغال از اولویت های کاری ما است و برای اشتغال های خانگی و مشاغل خرد براساس ایفای مسئولیت اجتماعی خود وام های کم بهره را به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کردیم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر هم در این نشست کار و اشتغال از پرداخت نشدن وام های خود اشتغالی در سطح استان انتقاد کرد و گفت : فقط 15 درصد این تسهیلات تاکنون پرداخت شده و به دست مردم رسیده است.

شهباز حسن پور از ساخت یکصد واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در یکصد روستای شهرستان سیرجان خبر داد و گفت : این واحدها توسط سپاه پاسداران در روستاهای شهرستان ساخته می شود.

وی از بیمه عشایر و روستائیان شهرستانهای سیرجان و بردسیر خبر داد و گفت : این بیمه بر اساس هماهنگی با وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی به افرادمناطق عشایری که هنوز بیمه نشده اند با پرداخت مبلغ 50 هزار تومان در ماه برقرار می شود و شامل همه مزایای بیمه و از کار افتادگی و دریافت حقوق است و مددجویان کمیته امداد و قالیبافان هم می توانند از آن بهره مند شوند.
سیرجان در 176کیلومتری جنوب غربی کرمان قرار دارد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران اکونومیست هماهنگی کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۷۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود گل گهر به یک چهارم با پیروزی مقابل فجرسپاسی

تیم فوتبال گل گهر سیرجان با کسب پیروزی مقابل فجر سپاسی شیراز به جمع هشت تیم نهایی جام حذفی صعود کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، دیدار تیم‌های فوتبال فجر شهیدسپاسی شیراز و گل گهر سیرجان از ساعت ۱۸ امروز در یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار شد که با برتری سه بر صفر سیرجانی‌ها همراه بود.

سعید سحرخیزان (۲۷)، روبرتو تورس (۷۸) و مسعود زائرکاظمینی (۸۶) برای گل گهر گلزنی کردند.

دو پاس گل و یک گل تورس کمک کرد تا گل گهر به راحتی در جمع هشت تیم نهایی جام حذفی فصل جاری کشور راه پیدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی فجر سپاسی شیراز ۰ - ۳ گل‌گهر سیرجان + ویدئو
  • اوزونیدیس: به بازیکنانم گفته بودم صبر داشته باشند
  • فجر با این تماشاگران شایسته لیگ برتر است
  • صعود گل گهر به یک چهارم با پیروزی مقابل فجرسپاسی
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم
  • نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه