Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز-ایرنا- نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از آنچه که برخورد نامناسب و دور از عدالت و انصاف با تعدادی از اعضای شورای اسلامی دوره چهارم تبریز خواند، به شدت انتقاد کرد.

مسعود پزشکیان روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: متاسفانه عده ای در قضیه دستگیری تعدادی از اعضای شورای اسلامی دوره قبل و مدیران شهرداری جانب عدالت را رعایت نکردند و بدیهی ترین مستندات دینی را زیر پا گذاشتند که این رویه برخلاف نص سریح مبانی اسلامی و شرعی و قانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: این عده از اعضای شورای شهر و شهرداری تبریز قبل از اینکه محاکمه شوند، مدت سه ماه در انفرادی نگه داشته شده و کوچکترین اجازه ای برای آنها و وکلایشان داده نشد تا با افراد بیرون ارتباط برقرار کنند.
پزشکیان با بیان اینکه متهمان پرونده یاد شده اعلام کرده اند که باید توسط یک گروه بی طرف محاکمه شوند و این حق طبیعی آنهاست، گفت: جای تاسف است که باید اذعان کرد عده ای نه آزاده هستند و نه اعتقادی دارند که باید عدالت را برقرار کنند تا قبل از اینکه کسی دادگاهی شود، حکمی صادر نکنند.
وی با تاکید بر اینکه باید در جریان محاکمه و رسیدگی به تخلفات مختلف افراد، کارهای علمی، کارشناسی و تحقیقات کامل به انجام برسد، اضافه کرد: در پرونده شهرداری و شورای اسلامی دوره چهارم تبریز به خاطر موارد ثابت نشده آبروی عده ای را بردند.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای برخورد با هر گونه تخلف و فساد به ویژه در حوزه های اقتصادی قانون به حد کافی در کشور وجود دارد، یادآور شد: اما متاسفانه همین قوانین نیز به درستی اجرا نمی شود در حالی که با اجرای درست و دقیق مقررات می توان به راحتی جلوی هرگونه تخلفی را گرفت.
پزشکیان، نبود سیستم درست و دقیق را از جمله موانع در راه مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور خواند و گفت: اگر نظام مالی کشور داده های درست و مشخصی داشته باشد، هیچ گاه مشکلات و معضلات اقتصادی همچون موسسات مالی در کشور بحران به وجود نمی آورد.
وی اعطای اختیارات بی حد و مرز به برخی وازرتخانه، نهادها و بانک مرکزی را از دلایل ایجاد بحران موسسات مالی در کشور برشمرد که به گفته وی در این زمینه قوای سه گانه کشور مقصر بوده و باید پاسخگوی اقدامات خود باشند.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این قوه نهایت تلاش خود را برای رفع مشکلات موسسات مالی انجام داد، از برطرف شدن 99.5 درصد مشکلات تا زمان حاضر خبر داد و افزود: بقیه موارد باید توسط دستگاه قضایی کشور و با محاکمه افراد متخلف پیگیری و رفع شود.
3038/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي شوراي شهر نماينده مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۷۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتار‌های خلاف قانون پذیرفتنی نیست/ آمادگی گلستان برای دور دوم انتخابات

استاندار گلستان با تاکید بر آمادگی این استان برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: برخورد با تخلفات انتخاباتی در‌گلستان قاطعانه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، علی‌محمد زنگانه عصر امروز در جلسه مشترک استاندار گلستان با دست اندرکاران مرحله دوم انتخابات اظهار کرد: در مرحله اول برخورد با تخلفات و جرائم انتخاباتی کاملا قاطع و جدی بوده است.

وی گفت: هیچ چیزی بهتر از اجرای مطلوب قانون نیست و در همین راستا تمام اقدامات در مرحله نخست برگزاری انتخابات بر مدار قانون بوده و در این زمینه هیچگونه مماشاتی نشده است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: تمامی نهاد‌های انتظامی، امنیتی، نظارتی، اجرایی و همه عزیزانی که به هر نحو در برگزاری انتخابات نقش داشتند، برگ زرینی را در مرحله نخست برگزاری انتخابات رقم زدند.

زنگانه افزود: بدون شک دشمن در تلاش بود که در برگزاری این انتخابات خللی را ایجاد کند که هوشیاری همگانی به ویژه هوشمندی دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و نظارتی اجازه نداد تا دشمنان نقشه‌های شوم خود را پیاده کنند.

وی افزود: ما در موضوع برخورد با تخلف نباید احساسی شویم و در این موضوع متن قانون باید اجرا شود.

استاندار گلستان تصریح کرد: هر فردی که می‌خواهد در مسیر قانون‌گذاری به مردم خدمت کند خود باید بر مدار قانون حرکت کند و نباید با رفتار‌های خلاف قانون جو جامعه را برهم بزند و به افکار عمومی آسیب برساند.

زنگانه افزود: مسئله انتخابات در استان گلستان هنوز به پایان نرسیده و به هیچ عنوان در برگزاری انتخابات کوتاهی نخواهیم کرد.

استاندار گلستان بیان کرد: مطمئن باشید در برخورد با متخلفان قاطعیم و زمانی برخورد می‌کنیم که برای ما اثبات شده باشد.

زنگانه متذکر شد: تمامی برگزار کنندگان انتخابات به گونه‌ای رفتار و اقدام کنند که هیچگونه ابهامی در برگزاری انتخابات ایجاد نشود.

گفتنی است؛ انتخابات حوزه انتخابیه شهرستان گنبدکاووس برای تعیین نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی پس از به‌حدنصاب نرسیدن آرای نامزد‌ها به دور دوم کشیده شد. با برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند،  قرجه طیار و عبدالحکیم آق‌ارکاکلی در مرحله دوم انتخابات برای کسب کرسی نمایندگی شهرستان گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنند.

در مرحله اول انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق‌ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند. شهروندان گنبدکاووس ۱۳۰ هزار و ۸۵ رای در صندوق آرای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ریختند.

حوزه انتخابیه شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

دیگر خبرها

  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • ۳۷ ضربه چاقو، مدیر عامل شرکت را از پای درآورد/ قتل به خاطر ۸ میلیارد ریال
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم
  • قتل مدیرعامل شرکت با ۳۷ ضربه چاقو
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وسازهای جدید قم
  • رفتار‌های خلاف قانون پذیرفتنی نیست/ آمادگی گلستان برای دور دوم انتخابات
  • با خروج ارز از طریق فعالیت‌های غیرقانونی تبلیغاتی برخورد می‌شود
  • تجلیل از کارگردان فیلم آپاراتچی در صحن شورای شهر تبریز
  • نواصولگرایان مخالف گشت ارشاد
  • نواصولگرایان مخالف گشت‌ ارشاد