Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاضي سراج در بازديد از خطوط توليد ايران خودرو اعلام كرد: موضوع احتكار براي ايران خودرو نبوده و برای سایر تولید کنندگان نیز بررسي هايي انجام شده كه به زودي نتايج آن را اعلام مي كنيم.

به گزارش عصرایران به نقل از ایکوپرس، رئيس سازمان بازرسي كل كشور در حاشيه بازديد از خطوط توليد ايران خودرو گفت: از زمان التهاب بازار در دو بخش خودروهاي داخلي و خارجي، سازمان بازرسي حضور مستمر داشت و با ارتباط مستقيم با مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو درباره قيمت هاي حاشيه بازار تصميماتي اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضي سراج با تاكيد بر اين كه سودهاي حاشيه بازار به جيب دلال مي رود و نه خودروساز گفت: در اين ميان خودرو سازان با افزایش ظرفیت تولید برخی از محصولات ، برنامه هاي فروش را اجرا كرده اند. بايد دست دلالان و سودجويان را از بازار كوتاه كنيم.

وي افزود: ما در بخش هاي مختلف وارد شديم تا طبق فرمايشات مقام معظم رهبري از توليد داخل حمايت كنيم تا توليد داخل افزايش يابد و كارگران فعال باشند. وي افزود: در روزهاي اخير قيمت بازار كاهش قابل توجهي داشته اما این موضوع كافي نيست.

قاضي سراج با بيان اين كه خودرو وسيله امرار معاش به حساب مي آيد گفت: كارگران جوان ايران خودرو هم گفتند كه در سه شيفت كار مي كنند، از سويي ديگر سايت فروش ايران خودرو باز بوده و برنامه فروش اجرا مي شود و اين روند ادامه دارد.

وي افزود: با ايران خودرو توافق كرديم كه خودروها را به دست مصرف كننده واقعي برسانند و عملكرد نمايندگي ها را هم كنترل كنند تا خودرو به دست عوامل برهم زننده تعادل بازار نرسد.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور تاكيد كرد: حمايت از توليد داخل طبق فرمايشات مقام معظم رهبري برعهده همه است و اگر مشكلاتي هم وجود داشته باشد آمادگي داريم كه به خودروسازان كمك كنيم تا شرايط هر روز بهتر شود.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو نيز در اين بازديد با بيان اين كه تعداد توليد در سه ماه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش قابل توجهي داشته گفت: با همكاري كارگران خطوط توليد ظرفيت خودروهاي پرطرفدار بازار را افزايش داده ايم.

مهندس هاشم يكه زارع افزود: ساز و كاري را در برنامه هاي فروش به كار گرفته ايم تا خودرو به دست مشتري واقعي برسد. وي ممنوعيت صلح خودروهاي ثبت نامي و ثبت نام هر كد ملي يك دستگاه خودرو را از جمله اين سازو كارها براي حذف بازار سياه دانست.

معاون بازاريابي و فروش ايران خودرو نيز از اجراي برنامه فروش براساس نياز بازار خبر داد و گفت:در عيد فطر برنامه فروش خودروهاي پرفروش را اعلام كرديم و در اختيار بازار قرار داده ايم. همچنین براي جلوگيري از مراجعه مردم به بازار سياه تمهيدات لازم را به كار گرفته ايم.

وي نظارت بر عملكرد نمايندگي هاي ايران خودرو را از ديگر برنامه هاي فروش خواند و گفت: از طريق سايت اينترنتي محصولات را به فروش مي رسانيم و برخي از مشتريان كه دسترسي به سايت ندارند به نمايندگي مراجعه مي كنند و نمايندگي موظف است طبق ظرفيت اقدام به ثبت نام كنند.

وي تاكيد كرد: نمايندگي حق دريافت وجه اضافه از مشتري را ندارد. خان كرمي گفت: قيمت محصولات مطابق با مصوبه هاي شوراي رقابت است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان بازرسی ایران خودرو احتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۷۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با اعلام سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، تعدادی از فعالان و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی ایران در کشورهای گرجستان، ایتالیا، عراق، قطر و ارمنستان و اتاق بازرگانی تهران برای ایجاد اتاق مشترک بازرگانی فناوری بین‌المللی در کشور در سازمان حضور یافتند.

معاون وزیر علوم و رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ضمن اشاره به اهمیت جایگاه اتاق‌های مشترک بازرگانی اقتصادی بیان کرد: اتاق‌ها در عرصه تولید، خدمات، خصوصا صادرات همچنین جهت کمک به فراهم آوردن موجبات رشد و توسعه اقتصادی کشور نقشی اثرگذار دارند.

حسن زمانیان گفت: علاوه بر شرکت‌های مستقر در این پارک، قطب فناوری پارک نیز در شهر آفتاب تاسیس شده است. در راستای علمی و تخصصی کردن محصولات شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی و با تفاهم و همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت و با امضای دو معاونت در وزارتخانه علوم و صنعت گواهی‌نامه‌های رتبه بندی تحقیق و توسعه صادر می شود. معتقد هستیم نهادها و شرکت‌های اقتصادی در صورت نبود بخش تحقیق و توسعه از عرضه و تقاضای بازارهای جهانی عقب می مانند و وجود این بخش در شرکت‌ها کاملا ضروری است.

معاون وزیر علوم گفت: یکی دیگر از گواهینامه‌ها که تعیین کننده درصد داخلی یا خارجی بودن محصولات شرکت‌ها را تعیین می‌کند، گواهی عمق ساخت داخل است که توسط سازمان پژوهش های علمی وصنعتی ایران صادر می شود و در صورتی که درصد امتیاز گواهی بالا باشد آن محصول از معافیت گمرکی برخوردار شده و چنانچه بتواند نیاز آن محصول را در کشور فراهم کند از واردات آن جلوگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: رتبه کشور ما در جهان از نظر علمی پانزده است ولی در نوآوری و دانش فنی رتبه ۶۳ را داریم. فاصله به این دلیل است که نمی توانیم به خوبی از پژوهش و تحقیقات خود دانش فنی تولید کنیم و در نهایت این دانش فنی را نیز به تجاری سازی نرسانده ایم که به تولید محصولات تجاری و بازار محور منجر شود. بنابراین باید به دنبال تولید محصولاتی باشیم که پیچیدگی اقتصادی مثبت داشته باشند.

زمانیان افزود: تحقیقاتی مهم است که تبدیل به دانش فنی و پس از آن منجر به تولید محصولی شود که در سطح بین‌المللی رقابت‌پذیر باشد. همچنین محصولات تولید شده باید به خوبی در بازار ارائه و در معرض دید قرار گیرد که این بازاریابی و تجارت را اتاق‌های بازرگانی می توانند در سطحی وسیع انجام دهند و در تجاری سازی و فروش محصولات نقش کلیدی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • مدیران خودرو 777، تنها نماینده صنعت خودرو ایران در اجلاس ایران و آفریقا
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو 206 (+عکس)
  • کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل