Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@13:47:27 GMT

جزئیات درگیری لفظی آخوندی و مقامات روسیه

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۷۴۷۱

جزئیات درگیری لفظی آخوندی و مقامات روسیه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: گویا وزیر راه اعتقادی به اجرایی شدن راه آهن گیلان و ارتباط تزانزیتی با روسیه ندارد و درگیری لفظی میان او و مقامات روسیه نیز رخ داده است.

خبرگزاری تسنیم: محمود شکری عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در رشت اظهار داشت: در سفری که اخیراً از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس به روسیه داشتیم متوجه شدیم که مقامات این کشور تمایل فراوانی برای ارتباط اقتصادی با ایران دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور ترکیه در حال حاضر ۳۰ میلیارد دلار صادرات به کشور روسیه دارد ابراز داشت: صادرات سالانه ایران به روسیه فقط ۲ میلیارد دلار است.

شکری با تاکید بر لزوم افزایش صادرات به کشور روسیه خاطرنشان کرد: مقامات کشور روسیه بر این عقیده بودند که در زمان استاندار سابق گیلان ارتباط اقتصادی بیشتری میان این کشور و ایران وجود داشت و در حال حاضر تمایل به افزایش مجدد این ارتباط دارند.

وی با بیان اینکه مقامات کشور روسیه علاقه بسیاری به ایجاد راه‌آهن در گیلان برای افزایش ترانزیت کالا و واردات کالای ایرانی به کشورشان دارند گفت: گویا وزیر راه اعتقادی به اجرایی شدن راه آهن گیلان و ارتباط تزانزیتی با روسیه ندارد و درگیری لفظی میان او و مقامات روسیه نیز رخ داده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت کارخانه کاغذسازی گیلان تصریح کرد: این کارخانه نیاز به بهسازی دارد و متاسفانه مدیرانی که برای آن انتخاب می‌شوند ناکارآمد هستند.

شکری با تاکید بر لزوم افزایش ارتباط اقتصادی با کشور‌های آسیای میانه ابراز داشت: مقامات روسیه علاقه‌ای به ارتباط با کشور ترکیه ندارند و مایل هستند با کشور ایران ارتباط داشته باشند، اما عدم صادرات ما به این کشور آن‌ها را ناچار به ارتباط با ترکیه می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه امروزه هزینه حمل کالا در جهان بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار است خاطرنشان کرد: بسیاری از کشور‌ها تمایل دارند تا کالا‌های خود را از طریق کشور ایران ترانزیت کنند.

وی با بیان اینکه ترانزیت کالا از کشور ایران هزینه ترانزیت را برای سایر کشور‌ها حدود ۵۰ درصد کاهش می‌دهد گفت: ترانزیت کالا از مسیر ایران هزینه کالا را در جهان به ۴۰۰ میلیارد دلار می‌رساند که با محاسبه سود ۱۰ درصد، ۴۰ میلیارد دلار برای ایران درآمد دارد.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003V6Z

منبع: فردا

کلیدواژه: محمود شکری درگیری لفظی آخوندی مقامات روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۷۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه

دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه در حاشیه دوازدهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان مقامات عالی کشورها در امور امنیتی یادداشت تفاهم امنیتی امضا کردند.   به گزارش ایسنا، علی اکبر احمدیان در حاشیه اجلاس بین المللی مقامات عالی امنیتی در سن پترزبورگ با همتای روسی خود دیدار و گفتو گو کرد.   در جریان این دیدار دو طرف یک تفاهم نامه امنیتی مشترک امضا کردند.   شایان ذکر است دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدارهای جداگانه با مقامات و همتان خود در کشورهای عراق، چین و برزیل دیدار کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • آقای رئیسی! فقط ٥٠٠ میلیون دلار؟!
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده! | صدای مجری هم درآمد
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • ارتباط با دنیا در صورت تعطیلی پنجشنبه تنها ۳ روز می‌شود/ نظر بخش خصوصی را هم جویا شوید!
  • ارتباط با دنیا درصورت تعطیلی پنجشنبه تنها ۳ روز می‌شود/ نظر بخش خصوصی هم جویا شوید!
  • رشد جنون آمیز قیمت کاکائو در جهان؛، شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • آماده‌سازی بسته کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین