Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس تودي - با گذشت دو سال از برگزاري همه پرسي خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا (23 ژوئن2016) که با راي مثبت نيز همراه شد، دولت بريتانيا نتوانسته اختلاف نظرها و چند دستگي را پشت سر بگذارد.
«فيليپ برنار» نويسنده و خبرنگار روزنامه فرانسوي لوموند در لندن در مطلبي به موضوع خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا «برگزيت» پرداخت ونوشت؛ دو سال از روزي که 9 / 51 درصد از مردم بريتانيا به خروج اين کشور از اتحاديه اروپا راي مثبت دادند مي گذرد، يعني 23 ژوئن 2016، ولي مقامات دولت بريتانيا هنوز در مورد چگونگي اجراي اين طرح و روابط با سايرکشورهاي اروپايي و ايرلند با هم به توافق و ديدگاه مشترک دست نيافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجلس اعيان بريتانيا چهارشنبه گذشته بدون برگزاري راي گيري، لايحه برگزيت را تصويب کرد، تا گامي جدي براي تحقق برگزيت برداشته شود ولي هنوز مسائل حل نشده زيادي باقي مانده است.
تعريف مرزها و نوع همکاري با همسايگان اروپايي از ديگر موارد چند دستگي در دولت بريتانيا است.
در حالي که برگزيت رسماً بايد از 29 مارس 2019 اجرايي گردد، پاسخ ها به سئوالات و ترديدهاي مطرح شده به هيچ وجه مشخص و روشن نيست.
لندن، ناتوان در حل مشکلات اجراي برگزيت«پاسکال لامي» مديرکل پيشين سازمان تجارت جهاني درباره اوضاع حاکم بر بريتانيا و آينده روابط اين کشور با اتحاديه اروپا مي گويد:
"بريتانيا چگونه مي تواند روابط تزلزل ناپذيري را که طي حدود 45 سال (از زمان پيوستن به بازار مشترک) ايجاد شده از بين ببرد، قطعا خروج از بازار و کنار گذاشتن روابط، دشوار خواهد بود."
لامي در ادامه افزود:
"اجراي برگزيت و خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا همچون جدا کردن تخم مرغ از مخلوطي در هم آميخته به نام املت است که قطعا بسيار دشوار و پيچيده خواهد بود."
اين گزينه نيز وجود دارد که بريتانيا نتواند آثار تصميم يک جانبه خود را بپذيرد و به بحث و چانه زدن براي برخورداري از امتيازات اتحاديه اروپا ادامه دهد.
در اين ميان «ترزا مي» نخست وزيرمحافظه کار بريتانيا که از اکثريتي چندان قاطعي هم در پارلمان بريتانيا برخوردار نيست همچنان در حال به تاخير انداختن اجراي تصميمات اتخاذ شده است، زيرا همواره نگران است که اين تصميمات به از هم پاشيده شدن دولت و سقوط وي منجر شود.
«اندرو رانسلي» ستون نويس در روزنامه «آبزرور» مي گويد:
از ديدگاه لندن، اين نمايش سورئاليست (فرا واقع گرايانه) به نظر مي رسد. حال اين سئوال مطرح مي شود: دراين اوضاع متلاطم و آشفته جهاني، وضعيت بريتانيا چگونه است؟ پاسخ اين سئوال اينکه، بريتانيا بسيار نگران است. آتشي را مي بيند که به جان اين کشور افتاده و از درون آن را از بين مي برد؛ گويا بريتانيا در حالتي معلق و بلاتکليف باقي مانده است.
موضوع برگزيت مطرح شده آن هم در حالي که هر برنامه و طرح سياسي، اجتماعي و اقتصادي بريتانيا به نوعي در ارتباط با قاره اروپا است و اين طلاق و جدايي بريتانيا قطعا همه چيز را در اين کشور متزلزل خواهد کرد.
مي توان گفت پديده برگزيت به يک مشغله ذهني جدي براي دولتمردان تبديل شده است.
«اندرو رانسلي» در ادامه تصريح کرد: در نشست ها و مذاکرات سياسي و فرهنگي برگزيت تمام انرژي مذاکرات را به خود اختصاص مي دهد و اين پديده به تاخير در اجراي اصلاحاتي که کشور به آنها نياز دارد به منجر شده است.
مترجم: سارا رضايي
116/112

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۷۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران

به گزارش تابناک، خبرگزاری رویترز نوشت: اورسولا فون در لاین روز دوشنبه پس از دیدار با شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین، در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: «بر این باوریم که چین می‌تواند نقش مهمی در محدود کردن گسترش غیرمسئولانه موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایرانی ایفا کند.»

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون اروپا همچنین خوستار برقراری آتش‌بس در درگیری میان رژیم اسرائیل و حماس شد.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه امروز در کاخ الیزه با همتای چینی خود جین‌پینگ و فون در لاین در نشستی سه‌جانبه با محوریت روابط اروپا و چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

تارنمای روزنامه گاردین پیشتر با اعلام آغاز این دیدار سه جانبه به نقل از فون درلاین نوشت: اتحادیه اروپا و چین به دنبال روابط حسنه بوده و با توجه به اهمیت جهانی چین، تعامل ما کلید تضمین احترام متقابل، پیشگیری از سوء تفاهم و یافتن راه حل چالش های جهانی است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که رئیس‌جمهوری چین برای نخستین بار در پنج سال اخیر به اروپا سفر کرده و این سفر با افزایش تنش‌های تجاری همزمان شده است.

بروکسل مشغول تحقیق از برخی صنایع چینی از جمله در زمینه صادرات وسائل نقلیه برقی است و پکن نیز اقدام مشابهی را در خصوص واردات مشروبات الکلی از فرانسه در دست دارد.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • راهپیمایی کارکنان نهادهای اروپایی در حمایت از فلسطین
  • دلزدگی اروپایی‌ها از دموکراسی درحال افزایش است
  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • ویدیو/ قرار بود «عراق» جایگزین «رواندا» باشد!
  • هشدار مقام اتحادیه اروپا به چین درباره صنعت زدایی
  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • برگزاری کنفرانسی برای مهار مهاجران در دانمارک
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی