Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی با اشاره به رتبه یازدهم ایران در تحصیل دانشجویان خارجی در آمریکا بر ضرورت ایجاد بستر لازم برای فعالیت‌های پژوهشی و نگهداشت مدال‌آوران المپیادهای علمی تاکید کرد.

به گزارش مهر، مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای علمی کشور با حضور معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان و جمع کثیری از مدال‌آوران و خانواده‌های آنان با قرائت پیام دکتر محمد بطحایی، وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی که توسط دکتر سالاریان، معاون مرکز ملی استعدادهای درخشان قرائت شد، بر نقش نخبگان در جامعه و وظیفه باشگاه دانش‌پژوهان در پرورش استعدادهای درخشان تأکید کرد.

در این پیام آمده است: آینده نظام جمهوری اسلامی ایران درگرو شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان کشور است. حمایت از جوانان مستعد و سرآمد دانش‌آموزان و دانش‌پژوهان جوان، وظیفه همه مسئولان کشور است. وزارت آموزش‌وپرورش، خود را مکلف می‌داند تسهیلات و امکانات لازم و ضروری را به‌موقع در اختیار این عزیزان قرار دهد.

باشگاه دانش‌پژوهان جوان، محل مناسبی برای شناسایی، جذب، هدایت و حمایت از باشگاه دانش‌پژوهان و جوانان مستعد کشور است که باید تقویت شود. باشگاه دانش‌پژوهان جوان باید بتواند با تشکیل انواع کارگاه‌ها، کتابخانه تخصصی و مجازی، اردوها و ایجاد آزمایشگاه‌های فعال و مجهز، بستر رشد و اعتلای این استعدادها را فراهم کند.

با برگزاری مسابقات و المپیادهای علمی در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی می‌توانیم توانمندی‌های علمی و پژوهشی دانش‌آموزان را در عرصه‌های بین‌المللی به نمایش بگذاریم و به رخ جهانیان بکشانیم.

افتخارآفرینی حدود ۷۰۰ نفر از دانش‌آموزان و کسب مدال‌های رنگارنگ (طلا، نقره و برنز) طی ۳۰ سال گذشته در المپیادهای علمی نشان می‌دهد جوانان ما از استعدادهای درخشان و سرشاری برخوردارند و ما به آنان افتخار می‌کنیم.

ایجاد بسترهای لازم برای فعالیت‌های پژوهشی، اشتغال مناسب، جذب و نگهداشت افتخارآفرینان المپیادهای علمی، از وظایف وزارت آموزش‌وپرورش است.

افتخار دارم طی ۱۰ روز گذشته، دو بار در جمع مدال‌آوران المپیادهای علمی حضور پیدا کنم و با آنان از نزدیک گفتگو کنم. متأسفانه تاکنون خدمات شایسته‌ای نسبت به آنان ارائه نشده و شأن جایگاه آن به‌درستی رعایت نشده است.

بر اساس گزارش مؤسسه آما اداره مهاجرت آمریکا در سال ۲۰۱۵، آمریکا میزبان بیش از ۴/۱ میلیون دانشجو خارجی بوده است سهم کشورهای مختلف به شرح زیر بوده است:

کشور چین بیشترین تعداد دانشجویان خارجی در آمریکا (۳۱%) را داشته است. کشور هند (۱۴%)، کره جنوبی (۷%)، عربستان سعودی (۶%)، کانادا (۳%) به ترتیب رده‌های بعدی بوده است. ایران با (۲%) در رتبه یازدهم قرارگرفته است.

وزارت آموزش‌وپرورش، با همه توان، از چهره‌های سرآمد و مدال‌آوران المپیادهای علمی حمایت می‌کند و برای حل مشکلات پیش روی باشگاه، اهتمام ویژه‌ای معمول خواهد داشت.

من از خانم دکتر مهاجرانی و همکاران ایشان انتظار دارم طی دو ماه آینده، برنامه منسجمی بر اساس سند تحول، سند راهبردی نخبگان و در راستای تحقق برنامه ششم توسعه کشور برای حمایت از مدال‌آوران المپیادهای علمی کشوری و جهانی آماده و ارائه دهند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: رتبه دانشجویان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۸۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان پیشگامان تربیت علمی و اعتقادی نسل آینده کشور

ایسنا/زنجان امام جمعه ابهر گفت: بدون علم، اعتقاد درستی وجود نخواهد داشت و در این عرصه معلمان پیشگامان تربیت علمی و اعتقادی صحیح نسل آینده کشور هستند.

حجت‌الاسلام سعید مرادپور امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) در زنگ سپاس معلم ابهر با اشاره به تلاش‌های خالصانه معلمان دلسوز و فداکار در راستای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، اظهار کرد: در عرصه علم و پیشرفت و تعالی کشور نقش برجسته معلمان انکارناپدیر است و تربیت و آموزش هیچگاه از یکدیگر و از علم جدا نیستند.

وی با تبیین و تشریح جایگاه علم در دین مبین اسلام و کلام ائمه اطهار (ع)، اظهار کرد: بدون علم، اعتقاد درستی وجود نخواهد داشت و در این عرصه معلمان پیشگامان تربیت علمی و اعتقادی صحیح هستند که در راستای شکوفایی علم و دانش در وجود دانش‌آموزان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

او با توضیح اینکه معلم‌ها گران‌قدرترین و باارزش‌ترین ویژگی انسانی را به ما می‌آموزند زیرا در عالم انسانیت، انسان جز علم هیچ شرافت و ارزشی ندارد، افزود: در روایت آمده است، انسانی که علم نیاموزد و در خدمت علم نباشد، مانند خار و خاشاک روی آب است.

امام جمعه ابهر با یادآوری اینکه علم تنها چیزی است که انسان را انسان می‌کند و هیچ بدلی ندارد، اذعان کرد: به همین خاطر است دین ما بزرگ‌ترین ارزش را به علم داده است تا جایی که وقتی ملائکه از خداوند سبحان پرسیدند چرا به آدم سجده کنیم خداوند فرمود: برای اینکه آدم عالم است.

در ادامه این مراسم نیز مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر با اشاره به ارزش و جایگاه معلم در احادیث و روایات ائمه معصومین و در کلام مقام معظم رهبری، عنوان کرد: در صیانت از شان و جایگاه معلم هم خود معلم و هم وزارت آموزش و پرورش و هم دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی وظیفه دارند و اکرام معلم باید به صورت یک فرهنگ عمومی درآید.

مجید مرادی با بیان اینکه همه باید بدانند خرج کردن برای آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری و ساخت زیر بناها است، تصریح کرد: خروجی آموزش و پرورش باید انسان‌هایی مومن، خردمند، اندیشمند، منصف، منضبط و در یک کلام متخلق به اخلاق اسلامی باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نباید با معلم‌مان کشتی بگیریم/ دولت‌ها تا یک سال اول‌شان به معلم‌ها توجه می‌کنند/ حضور طلاب در مدارس مسبوق به سابقه است/ «نیرزاده» هم طلبه بود
  • جوانان باید از منطق سیاست‌ها و رفتار نظام با خبر باشند | آنها بدانند چرا حاضر به ایجاد روابط با برخی کشور‌ها نیستیم | دانش‌آموزان را از خطر‌ها و دشمنی‌ها آگاه کنید
  • معلمان پیشگامان تربیت علمی و اعتقادی نسل آینده کشور
  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی
  • درخشش ۵۰۰ دانش‌آموز خراسان شمالی در المپیادهای ملی
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است/ زنگ سپاس معلم به دست وزیر آموزش‌وپرورش به صدا درآمد