Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@05:14:27 GMT

کشف ۳تن شمش مس از لابه‌لای پوست گوسفند

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۸۱۳۹

کشف ۳تن شمش مس از لابه‌لای پوست گوسفند

ماموران گمرک ایران در کشفی جالب از لابه لای یک محموله پوست گوسفند مقدار ۳ تن شمش مس کشف کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گمرک ایران، ماموران گمرک در یک کشف جالب از لابه لای یک محموله پوست گوسفند مقدار ۳ تن شمش مس کشف کردند.

 این مقدار شمش مس قاچاق از یک کامیون ورودی حامل محموله پوست گوسفند کشف و ضبط شد و  ماموران گمرک ایران از داخل این محموله و از لابه لای پوست گوسفند هایی که در داخل کامیون وجود داشت، مقدار ۲۹۹۰ کیلوگرم شمش مس کشف و ضبط کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 ماموران گمرک سرخس با هوشیاری و دقت و با استفاده از دستگاه ایکس ری از دو کامیون ورودی حامل پوست گوسفند این مقدار شمش مس قاچاق را کشف و ضبط کردند.  

گمرک سرخس در شمال شرقی استان خراسان و هم مرز با کشور ترکمنستان است. این گمرک در اردیبهشت ماه به یک دستگاه ایکس ری کامیونی مجهز شد و همین مساله به کمک ماموران گمرک سرخس در افزایش کشفیات قاچاق آمده است.

گمرک ایران برترین گمرک جهان در مبارزه با قاچاق در دنیا به شمار می رود که بر اساس ارزیابی سازمان جهانی گمرک رتبه نخست دنیا در مبارزه با قاچاق  را در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به خود اختصاص داده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گمرک پوست قاچاق ایران استان خراسان ترکمنستان جهان قاچاق گمرک ایران گمرک الکترونیکی شمش مس پوست گوسفند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۸۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 لو رفتن محل دپوی چوب های تاغ قاچاق در سمنان

ایسنا/سمنان فرمانده انتظامی شهرستان سمنان از شناسایی محل دپوی یک تن و ۵۰۰ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد.

سرهنگ عباس عرب ۲۵ فروردین ماه در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی اعلام یکی از هموطنان مبنی بر قطع درختان چوب تاغ توسط عده ای سودجو در اطراف شهرستان سمنان، بلافاصله ماموران گشت کلانتری ۱۲ مسکن مهر به همراه کارکنان یگان حفاظت منابع طبیعی به محل اعزام شدند.

 وی به بررسی میدانی پلیس در منطقه اعلامی اشاره کرد و افزود: ماموران در آن اطراف به یک دستگاه پژو پارس مشکی مظنون و با بررسی داخل خودرو مقادیری مواد مخدر و تجهیزات مرتبط با قطع درختان کشف کردند.

 سرهنگ عرب گفت: در ادامه طی گشت زنی ماموران انتظامی در آن اطراف محل دپوی بیش از یک تن و ۵۰۰ کیلوگرم چوب تاغ کشف و ضبط شد.

 فرمانده انتظامی شهرستان سمنان تصریح کرد: پرونده برای فرد متخلف تشکیل و تحت پیگرد قرار گرفت.
به گزارش ایسنا، درختچه کویری تاغ یکی از سازگارترین گونه‌های گیاهی برای مقابله با پیش‌روی کویر است. زغال این درختچه به‌دلیل ماندگاری بالا، قیمت زیادی دارد و به همین دلیل، قاچاق آن در سال‌های اخیر افزایش یافته است. تاغ‌زارهای جنوب استان سمنان که عمدتاً از جنگل‌های دست کاشت استان هستند، در ۵۰ سال گذشته، با تلاش منابع طبیعی و سازمان جنگل‌ها ایجاد شدند. مساحت تاغ‌زارهای دست‌کاشت استان سمنان بیش از ۱۲۰ هزار هکتار ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توقیف محموله اسرائیلی در مرز بازرگان
  • درخواست رئیس کل گمرک برای تعیین تکلیف مدیریت هماهنگ مرزی
  • گازوئیل قاچاق در خاتم کشف شد
  • بیش از ۶۰۴ کیلوگرم مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی کشف شد
  • کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در خرمشهر
  • کاستن از حجم قاچاق با شفافیت مسیر تجارت خارجی
  • نزدیک به ۶۰۵ کیلوگرم مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی کشف شد
  • توقیف یک محموله کود شیمیایی رژیم صهیونیستی توسط ماموران گمرک ایران
  • کشف ۱۰۸ راس دام قاچاق در سبزوار
  •  لو رفتن محل دپوی چوب های تاغ قاچاق در سمنان