Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان هشدار داده‌اند رفتار هلی‌کوپتریِ والدین بر رفتار و احساسات کودکان تاثیر منفی دارد.

به گزارش ایسنا، رفتار هلی کوپتری به این معنی است که والدین روی تمامی کارهای فرزندان کنترل و نظارت افراطی دارند. این رفتار والدین بر رشد احساسی و رفتاری کودکان تاثیر منفی برجا می‌گذارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد کودکانی که والدینی با رفتار هلی کوپتری دارند بعدها در کنترل احساسات و رفتارهای خود دچار مشکل می‌شوند و همچنین ممکن است بر وضعیت تحصیلی آنان تاثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این کودکان نسبت به دیگر همسالان خود جسورتر و متوقع‌تر بوده و برخی از آنان نیز دچار احساس سرخوردگی و سرد بودن می‌شوند. علاوه بر این رفتار هلی کوپتری والدین باعث می‌شود کودکان به سختی بتوانند خود را با فضای اجتماعی و مدرسه سازگار سازند.

کارشناسان آمریکایی به بررسی روی ۴۲۲ کودک در بازه زمانی هشت ساله پرداخته و آنان را در سن دو، پنج و ۱۰ سالگی مورد ارزیابی قرار دادند.

به گفته کارشناسان رفتارهای کنترل کننده والدین در سن دو سالگی باعث می‌شود کودک در سن پنج سالگی سازگاری رفتاری و احساسی ضعیف‌تری داشته باشد.

به گزارش ان دی تی وی، توانایی کنترل رفتاری و احساسی از مهارت‌های اساسی تمامی کودکان است که باید آن را بیاموزند و رفتار هلی کوپتری والدین این فرصت را محدود می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: احساسات کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۸۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا بهترین معامله گران تاریخ هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی بعد از ظهر پنج شنبه در دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شهدای شهرستان‌های دشتی، تنگستان و دشتستان که در محل سالن شهدای فرهنگی خورموج برگزار شد گفت: برخی از بندگان برگزیده خدا در عرض یک سال راه هزار ساله را طی می‌کنند که آنقدر خوب طی طریق می‌کنند که بلافاصله نمره قبولی می‌گیرند و چون خداوند می‌خواهد به سایر بندگان بگوید که این مسیر را طی کنید و آنها را الگوی دیگران قرار دهد با اعطای شهادت پرده از چهره آنان برمی‌دارد.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه شهدا بهترین معامله گران تاریخ هستند، گفت: شهدا زنده هستند چون خداوند می‌خواهد برای دیگران الگو باشند و بوسیله آنان با دیگران احتجاح کند.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند شهادت قله است و دامان آن پدران و مادران شهدا هستند چرا که نبوغ و استعداد شهدا در بستر تربیت والدین و همراهی و پشتیبانی همسران آنان شکل گرفته است و لذا والدین و همسران و فرزندان شهدا در اجر و مقام آنان شریک هستند.

وی ضمن تمجید از صبر و استقامت همسران شهدا گفت: اگر استان بوشهر دیار غیور مردان است این امر در بستر همراهی و تربیتی غیور زنان حاصل شده است و نتیجه آن این بوده که فرزندان این استان پوزه استعمار را با شجاعت خود به خاک بمالند.

وی با اشاره به اینکه‌مطالبات و خواسته‌های خانواده‌های معظم شهدا پیگیری می‌شود گفت: نارضایتی‌هایی که از سوی خانواده‌های معظم شهدا در مورد ارائه خدمات بیمه دی وجود دارد رسیدگی می‌شود.

وی تصریح کرد: به کمک مجلس و دولت اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۲ سال اخیر چند برابر و مستمری والدین شهدا نیز ۱۱۴ درصد افزایش دارد که نشانگر توجه ویژه دولت به خواسته‌های خانواده‌های معظم شهداست.

وی همچنین از ۳ برابر شدن سرانه بیمه تکمیلی و پرداخت ۱۰۰ درصدی مبالغ به بیمه‌ها خبر داد.

کد خبر 6082050

دیگر خبرها

  • چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
  • دستگیری "عامل توهین به مقدسات دینی اهل‌سنت" در گنبدکاووس
  • دانشمندان مطمئن‌ترین راه برای مهار خشم در موقعیت‌های پُر تنش را یافتند!
  • شهدا بهترین معامله گران تاریخ هستند
  • فرزندی که حساب پدرش را خالی کرد
  • حق حضانت فرزند، اهرم فشار والدین
  • رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید
  • هوش مصنوعی در همدلی با انسان پیشرفت کرده است
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان
  • روش‌های تربیتی مناسب فرزندان اتیسمی + فیلم