Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان گفت: ۸۰ راس اسب اصیل عرب در جشنواره زیبایی اسب اصیل که در شهرستان بهار برگزار می‌شود شرکت می‌کنند. ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان نشست خبری جشنواره اسب اصیل عرب عصرامروز با حضور شهردار شهرستان بهار و رئیس هیئت سوارکاری استان همدان در مجموعه گردشگری جزیره شادی بهار برگزار و برنامه‌های این جشنواره اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهار آماده میزبانی روزانه  از 15 هزار نفر

شهردار شهر بهار در این نشست خبری با بیان این که توریسم و گردشگری یکی از موضوعات مهم  در درآمدزایی است اظهار داشت: امیدواریم استان همدان از ظرفیت‌های موجود در بحث گردشگری خود به خوبی استفاده کند.

حسن رمضانی افزود: پروژه جزیره شادی که در شهرستان بهار تاسیس شده یک ظرفیت متعلق به کل کشور است و در این مجموعه چندین جشنواره سراسری از جمله ماهگیری سراسری برگزار شده است.

وی تصریح کرد: نمایشگاه و مسابقات سوارکاری نیز در این مجموعه برگزار شده و در کنار صنایع دستی و سنتی یکی از جاذبه‌های گردشگری و حتی صنعتی و حرفه‌ای شهرستان بهار است.

رمضانی تصریح کرد: شهرستان  بهار با قرار گرفتن در مسیر عراق، ترکیه و استان‌های غرب کشور و شهر جهانی لالجین از ظرفیت مناسب گردشگری برخوردار است و می‌تواند توریست‌های متعدد را جذب کند.

وی تاکید کرد: در ایام جشنواره پیش بینی شده 45 هزار نفر از این جشنواره دیدن کنند و ما خود را برای پذیرایی از روزانه  15 هزار نفر آماده کردیم.

رمضانی خاطر نشان کرد: در جشنواره بلیت فروشی نمی‌شود و بازدید از این جشنواره رایگان است.

80راس اسب در جشنواره اسب اصیل عرب حضور دارند

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان با بیان این که ورزش سوارکاری ریشه در تاریخ همدان دارد اظهار داشت: سوارکاری در همدان مانند کشتی در مازندران است.

وحید برقعی افزود: از 9 ماه پیش عوامل هیئت تصمیم بر این گرفتند که استان همدان میزبانی این جشنواره را بر عهده بگیرد.

وی با اشاره به این که طبق تقویم فدراسیون از تاریخ 6 تا 8 تیرماه این جشنواره به میزبانی همدان برگزار می‌شود تصریح کرد: در طول برگزاری جلسات که  در خدمت اعضای شورای اسلامی و مسئولان شهری و استانی بود قرار شد این جشنواره همزمان با رویداد همدان 2018 برگزار شود تا بیش از پیش ظرفیت گردشگری همدان معرفی شود.

برقعی عنوان کرد: در همدان باشگاه‌های سوارکاری پرش با اسب، درساژ و استقامت فعالیت می‌کنند و موضوع برگزاری جشنواره زیبایی اسب اصیل ایرانی یک اتفاق جدید است.

وی با اشاره به این که سابقه تولید اسب عرب بیش از 50 سال است و برای اولین بار توسط مری لیلی قراگزلو در روستای ورکانه همدان صورت گرفت گفت: مرحوم مهندس مهدی مکارچیان نیز. در ایجاد سوارکاری مدرن در استان همدان داشته است. 

برقعی یادآور شد: روزهای آتی  اسب‌ها وارد استان می‌شوند و داوران این جشنواره نیز از کشورهای بلژیک، هلند آلمان در این جشنواره قضاوت می‌کنند ضمن آنکه و یک داور ایرانی نیز در این جشنواره حضور دارد.

برقعی تصریح کرد: اسب‌هایی از استان‌های البرز، تهران، خوزستان، آذربایجان غربی و شرقی، کرمانشاه زنجان، قزوین، فارس و کرمان در این جشنواره حضور دارند که در مجموع به80 راس اسب می‌رسد. 

برقعی با بیان این که این جشنواره از ساعت 17 ششم تیرماه آغاز می‌شود گفت: این جشنواره در  گروه‌های یک تا شش ساله‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: به اسب‌های برتر این جشنواره نیز جوایزی اهدا می‌شود.

برقعی خاطرنشان کرد: متاسفانه اسپانسر این جشنواره از حمایت ما انصراف داد و هزینه‌های این جشنواره را هیئت متقبل شده. ضمن آن که مسئولان رویداد همدان_2018 نیز قول‌هایی برای کمک در این زمینه به ما داده‌اند.

انتهای پیام/ش

R41405/P1377/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۸۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان

 رئیس مدارس استعداد‌های درخشان استان همدان با بیان اینکه امسال برای مدارس سمپاد و نمونه دولتی یک آزمون برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند هنگام ثبت نام اولویت‌های خود را برای هریک از این مدارس مشخص کنند گفت: آزمون امسال با همکاری سازمان استعداد‌های درخشان و مرکز آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

ساده دل با بیان اینکه شرط شرکت در آزمون پذیرش در مقطع هفتم را داشتن تمام نمرات خیلی خوب در ترم پایان کلاس پنجم و ترم اول کلاس ششم و شرط شرکت در آزمون پذیرش در مقطع دهم را داشتن معدل ۱۹ در ترم پایانی کلاس هشتم و ترم اول کلاس نهم عنوان کرد و افزود: دانش آموزان سمپادی هم که معدل آنها از ۱۸ پایین‌تر بوده برای ادامه تحصیل در مدارس سمپاد باید در آزمون شرکت کنند.

او تصریح کرد: ظرفیت پذیرش در مدارس استعداد‌های درخشان امسال ۴۶۶ نفر در پایه‌ی هفتم و ۷۷۳ نفر در پایه‌ی دهم است و طبق آیین نامه مدارس سمپاد هر دانش آموزی که پذیرفته شود به دلیل مسائل مالی از تحصیل در این مدارس محروم نخواهد شد.

استان همدان در شش منطقه آموزشی دارای مدارس استعداد‌های درخشان است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان
  • اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های همدان برای اولین بار در کشور
  • اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های استان برای اولین بار در کشور در استان همدان
  • مس رفسنجان در سوارکاری هم تیمداری می‌کند
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره مسطورا
  • خبرنگاران استان سمنان در جشنواره تولیدات رسانه‌ای روایت خدمت شرکت کنند
  • شرایط شرکت در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی اعلام شد
  • این مرد چگونه در موسیقی ایران رنسانس ایجاد کرد؟
  • اجرای طرح ملی «نور» در گلستان با هدف حفظ فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی حجاب و عفاف
  • استقبال ۵۰ هزار نفر از برنامه‌های جشنواره بهار معنویت در مشهد