Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@11:23:55 GMT

درمان ریزش مو به کمک آب پیاز

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۸۷۵۵

درمان ریزش مو به کمک آب پیاز

   شاید کمی عجیب باشه، اما استفاده از آب پیاز یک راه حل شناخته شده برای رشد و تقویت مو محسوب میشه. این روش درمانی یک درمان خانگی مؤثر در کاهش ریزش مو و رشد مو‌های سالم و قوی خواهد بود. با ما در ادامه مطلب همراه باشین تا با فواید، چگونگی استفاده و درمان ریزش مو با آب پیاز بیشتر آشنا بشیم.

خواص آب پیاز برای مو و پوست سر

آب پیاز در تغذیه فولیکول‌های مو و برگرداندن مواد مغذی از دست رفته به پوست سر بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سولفور موجود در آب پیاز مانع از شکستگی و نازک شدن مو میشود.
خاصیت ضد باکتریایی آب پیاز از عفونت‌های پوستی که منجر به ریزش مو میشود جلوگیری میکند.
با استفاده از آب پیاز مو‌هایی حجیم و پر خواهیم داشت.
مصرف پیاز با بهبود گردش خون منجر به رشد و تقویت آن میشود.

چگونه آب پیاز را جدا کنیم؟
بعد از شستن و پوست گرفتن پیاز آن را به چهار قسمت تقسیم کرده و در آبمیوه گیری بریزید. پس از آب گرفتن با آبمیوه گیری مقداری آب به آن اضافه کرده و از صافی رد کنید. با این کار مایعی یک دست و بدون تفاله خواهیم داشت.

نحوه استفاده از آب پیاز برای درمان ریزش مو

جهت تقویت مو و کاهش ریزش آن پس از گرفتن آب پیاز آن را روی مو و پوست سر بریزید و سپس با حرکات دایره‌ای انگشتان بخوبی آن را روی سر ماساژ دهید و پس از یک ساعت با شامپوی مناسب و خوش عطر آن را شست و شو دهید. اینکار را یک بار در هفته برای دو ماه متوالی تکرار کنید.

ترکیب عسل و آب پیاز برای رشد مو
یک چهارم فنجان آب پیاز را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و آن را روی پوست سر و ریشه مو بمالید. پس از ۳۰ دقیقه آن را با شامپو شست و شو دهید. این ماسک بخوبی منجر به تقویت و رشد مو خواهد شد.

ماساژ مو با مخلوط روغن زیتون و آب پیاز

روغن زیتون یکی از بهترین روغن‌ها برای ماساژ مو است که براحتی به پوست نفوذ کرده و آن را تغذیه می‌کند. این روغن ضد شوره است و با ترکیب با اب پیاز منجر به رشد و تقویت مو و درمان مناسبی برای ریزش مو خواهد بود. سه قاشق سوپخوری آب پیاز را با یک و نیم قاشق روغن زیتون مخلوط کنید و با حرکات دایره‌ای شکل انگشتان روی پوست و موی سر ماساژ داده و پس از دو ساعت آن را بشویید. اینکار را بطور مرتب برای تقویت و شادابی مو انجام دهید.

ماسک موی پیاز و پودر کاری

مقداری از پودر یا برگ‌های خردشده کاری را با ۲ قاشق غذاخوری آب پیاز مخلوط کنید و روی پوست سر بمالید و پس از یک ساعت آن را بشویید. ماسک پیاز و پودر کاری به قوی شدن مو و جلوگیری از خشکی و شکنندگی مو کمک خواهد کرد.

درمان ریزش مو با ترکیب ماست و پیاز

ماست یک ماده مؤثر در درمان ریزش مو است و زمانی که با آب پیاز ترکیب شود در روند رشد مو کمک میکند. ۲ قاشق غذاخوری از ماست را با همین مقدار آب پیاز مخلوط کرده و سپس این ماسک مقوی را روی پوست سر بمالید. بعد از گذشت یک ساعت آن را با شامپوی مناسب شست و شو دهید.

منبع: ۲ نفره

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آب پیاز ریزش مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۸۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۴۰ نوع پیاز گل لاله در اراک

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: هر ساله در فصل پاییز ۴۰ نوع پیاز گل لاله در باغ لاله کاشته می‌شود و در فروردین سال بعد در قالب باغ نمایشگاهی، در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: باغ رنگارنگ لاله در شهر صنعتی اراک، مردم را به تماشای یکی از زیبایی‌های جذاب طبیعت در فصل بهار دعوت می‌کند.

وی افزود: هم اینک دو هزار و ۵۰۰ مترمربع باغ گل شهر صنعتی اراک به انواع گل لاله اختصاص داده شده است.

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری اراک تصریح کرد: هرسال در فصل پاییز ۴۰ نوع پیاز گل لاله در باغ لاله کاشته می‌شود و در فروردین سال بعد در قالب باغ نمایشگاهی، در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

نجفی اضافه کرد: اگر شرایط آب و هوا مطلوب باشد و لاله‌ها روی سرشاخه باقی بمانند، مردم می‌توانند از باغ لاله دیدن کنند که به صورت تخمینی، می‌توان تا یک هفته آینده از باغ دیدن کرد.

وی گفت: ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر هر روز از باغ لاله اراک بازدید می‌کنند که در روزهای تعطیل به یک‌هزار نفر می‌رسد.

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری اراک افزود: ۳۰۰ هزار نفر سال گذشته از باغ لاله اراک بازدید کردند.

کد خبر 746982

دیگر خبرها

  • ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • فضای سبز و تقویت سلامت میکروبیوتای روده و پوست
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • مقایسه قیمت ‌ها با ۲۰ سال پیش در اسکار مهران مدیری + ویدئو | هر سکه بهار آزادی چند کیلو پیاز ؟!
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است
  • طرز تهیه پیاز داغ مجلسی به روشی ساده و سریع (فیلم)
  • کاشت ۴۰ نوع پیاز گل لاله در اراک