Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ؛ به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین :عناصر گروه تروریستی النصره به مقر لشکر هفتم ارتش سوریه در جنوب این کشور حمله کردند.
مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه اعلام کرد بیش از یکهزار تن از عناصر جبهه النصره به مواضع لشکر هفتم ارتش سوریه در داما و دیر داما حمله کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز تاکید کرد که ارتش سوریه در این منطقه که در شمال شرقی منطقه جنوبی کاهش تنش قرار دارد در برابر گروههای مسلح ایستادگی کرد. در مقابل، عناصر النصره به شلیک خمپاره به مناطق مسکونی داما و دیر داما پرداختند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تلويزيون الميادين تروريستي النصره حميميم لشکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۸۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید قرنی نخستین شهید ارتش بعد از انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، انقلاب اسلامی با تمام سختی‌ها و موانع در نهایت، ۲۲ بهمن سال ۵۷ به پیروزی رسید و دشمنان که از این پیروزی هراسان بودند در اولین اقدامات خود، افراد شاخص و تأثیرگذار لشکری و کشوری از جمله استاد مرتضی مطهری، مهدی عراقی، محسن بهبهانی، قاضی طباطبایی، دکتر مفتح و سرلشکر سید محمدولی قرنی را به شهادت رساندند.

شهید قرنی سال ۱۲۹۲ هجری خورشیدی در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. پدرش، میرزا آقاخان از مدیران مخابرات تهران بود. وی تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان گل‌بهار اصفهان و تحصیلات متوسطه‌اش را در دبیرستان دارالفنون در تهران آغاز کرد و در دبیرستان نظام ارتش به پایان رساند. در سال ۱۳۰۹ وارد دانشکده افسری و در سال ۱۳۱۳ با درجه ستوان دومی در رسته توپخانه فارغ‌التحصیل شد.

شهید سپهبد قرنی در دوران خدمت خود خدمات درخشانی را ارائه کرد و مشاغل مهمی همچون کفیل فرمانده گردان ۲ هنگ ۴ توپخانه، فرمانده گردان ۱۰۵، رئیس رکن دوم ستاد مرکز تعلیماتی آمادگاه، فرمانده پارک توپخانه لشکر ۲، رئیس رکن سوم لشکر ۲ مرکز، رئیس ستاد لشکر ۲، معاون اداره دوم سررشته داری ارتش، فرمانده تیپ مستقل رشت، رئیس رکن دوم و معاون ستاد را بر عهده داشت.

وی در فکر کودتا بود، اما با وجود اینکه در ظاهر همه شرایط فراهم شده بود، تمام کودتا لو رفت و بیشتر عوامل آن از جمله شهید قرنی دستگیر شدند.

شهید سپهبد قرنی به همراه همکاران و همفکرانش محاکمه شدند و وی به اخراج از ارتش و سه سال حبس محکوم شد.

شهید قرنی، اسفند ۱۳۳۹ از زندان آزاد شد و از آن پس شدیداً تحت مراقبت نیرو‌های امنیتی قرار گرفت. شهید قرنی به دلیل همکاری با روحانیت در جریان نهضت امام خمینی (ره) مجدد به زندان رفت و در دی ماه سال ۴۵ آزاد شد.

وی پس از پیروزی انقلاب، بلافاصله، روز ۲۳ بهمن ضمن اعاده به ارتش با درجه سرلشکری به عنوان رئیس ستاد ارتش انقلاب، با حکم امام خمینی (ره) منصوب شد.

سپهبد سید محمدولی قرنی سرانجام، سوم اردیبهشت ۱۳۵۸ از طرف گروه تروریستی فرقان مورد هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.

ضارب شهید قرنی، یکی از اعضای گروهک محارب و منحرف فرقان به نام حمید نیکنام بود که دستگیر و اعدام شد.

دیگر خبرها

  • این شهید پسردایی ۱۵۰ افغانستانی بود ! +عکس
  • این شهید پسردایی ۱۵۰ افغانستانی بود!+عکس
  • شهید قرنی نخستین شهید ارتش بعد از انقلاب اسلامی
  • حمله به کرانه باختری با هدف خاموش کردن شعله مقاومت
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه
  • کشته شدن ۵۰ تروریست الشباب در سومالی
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • جنایت جدید رژیم صهیونیستی/ کشف گور دسته جمعی در بیمارستانی در جنوب نوار غزه
  • کشف یک گور دسته جمعی در بیمارستانی در جنوب نوار غزه
  • پدافند ارتش سوریه تجاوز نظامی بامدادی اسرائیل را ناکام گذاشت