Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمان ، دراین مراسم که گروههای مختلف مردم و مسئولین و نیز جمعی از اصحاب رسانه از نقاط مختلف کشور حضور داشتند پیکر مرحوم اسماعیلی،پس از تشییع در قطعه فرهیختگان بهشت زهرا راور به خاک سپرده شد. اقای پورمحمدی قائم مقام معاونت سیمای رسانه ملی
در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت مرحوم اسدالله اسماعیلی از سال 1359 همکاری خود با سازمان صدا و سیما را به عنوان گوینده خبر در مرکز کرمان آغاز کرد و یک سال بعد در شبکه های یک و دو تلویزیون مشغول به کار شد و از سال 1364 تحصیل خود در دانشگاههای داخلی و خارجی را ادامه داد و به عنوان دانشمندی نخبه ، باهوش و دوستدار وطن منشا خدمات علمی زیادی به هموطنان و هم نوعان خود شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقای حسن سلطانی گوینده پیشکسوت خبر صدا و سیما هم از مرحوم اسماعیلی به عنوان گوینده ای توانا ، مبرز و پرکار نام برد که در فاصله کوتاه همکاری ، خاطرات خوب زیادی برجای گذاشت . دکتر دولتشاهی همکلاسی و هم دانشگاهی مرحوم پروفسور اسماعیلی هم وی را دانشمندی نخبه ، باهوش ، پرکار و پرافتخار توصیف کرد که هیچگاه دلبستگی اش به وطن و زادگاهش کم نشد.
مرحوم اسد الله اسماعیلی از بهمن ۱۳۵۹ تا اسفند ۱۳۶۴ به عنوان گوینده خبر در شبکه اول و سردبیر خبر در شبکه دوم با صدا و سیما همکاری داشت و در سالهای ۱۳۶۳ و ۱۳۶۴ دو جایزه بین الملی بهترین گویندگی خبر را در سئول دریافت کرد.
پروفسور اسماعیلی در سال 1365 مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران را از دانشگاه تهران دریافت کرد و برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفت و پس از دریافت چند مدرک تخصصی به تحقیق و تدریس در رشته های مرتبط با عمران و برق پرداخت . از او بیش از ١٣٠ مقاله در مجله های معتبر علمی در دنیا به چاپ رسیده است.
مرحوم پروفسور اسد اسماعیلی پس از مدت کوتاهی تحمل بیماری در امریکا در شب 19ماه مبارک رمضان دعوت حق را لبیگ گفت و بنا به وصیت خودش ، پیکرش برای تدفین به راور منتقل شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: راور اسماعیلی پروفسور دانشگاه گوینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۹۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست نام‌گذاری یکی از اماکن ورزشی به نام «مسعود اسکویی»

اولین مدیر رادیو ورزش در مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی دو پیشنهاد داشت؛ یکی ساخت یک مستند تا چهلم این گوینده فقید و دوم نامگذاری یکی از اماکن ورزشی به نام این پیشکسوت که حق زیادی به گردن ورزش ایران دارد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی گوینده و گزارشگر پیشکسوت رادیو با حضور جمعی از پیشکسوت‌های ورزشی و هنرمندان و رئیس سازمان صداوسیما برگزار شد. 

علی بخشی‌زاده معاون صدا به راز محبوبیت اسکویی اشاره کرد و گفت:  ما یکی از بهترین معلمان خود را در رسانه از دست دادیم. چه رازی است که یک نفر این‌گونه محبوب می شود؛ همه شما را به این آیه سوره مریم ارجاع می‌دهم که «به درستی کسانی که پاک عمل کردند و  پاک نیت بودند خداوند آنها را محبوب قلب‌ها می‌کند» و استاد مصداق این آیه کریمه بود. او در این شرایط سنی بسیار پرکار بود که حتی گاهی از او می خواستیم بیشتر به آموزش بپردازد و استراحت کند اما اهل استراحت نبود و عاشق این کار بود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی پیام تسلیت وزیر بهداشت را ابلاغ کرد و پس از آن بخش‌هایی از صحبت‌های مسعود اسکویی در گزارش‌ها و مصاحبه‌ها و خاطراتش همراه با جملاتی کوتاه از چهره‌های رادیویی همچون اکبر ارمنده، بهروز رضوی و... پخش شد. 

محمدرضا منصوریان مجری کارشناس پیشکسوت به وطن‌پرستی اسکویی اشاره کرد و افزود: من و مسعود اسکویی از نادر کسانی بودیم که از تلویزیون به رادیو آمدیم. او در نظم و وطن‌پرستی بی نظیر و همیشه الگو بود. مثلاً اگر برنامه قرار بود ساعت 8 شروع شود او ساعت 7:30 در استودیو بود. در اوج اقتدار و عظمت اسکویی، خیلی‌ها به دنبالش آمدند تا او را به جاهایی ببرند اما او یک بار جواب نداد و می‌گفت من در این آب و خاک متولد شدم و در این آب و خاک هم باید دفن شوم.

یادی از اسکوییِ فقید؛ صدای ماندگار ورزش

محمدرضا داورزنی رئیس سابق فدراسیون فوتبال هم خودش را به آیین وداع با پیکر مسعود اسکویی رسانده بود و به نگاه حرفه‌ای این گوینده فقید در گزارشگری ورزش اشاره کرد. اما محمد جهانی اولین مدیر رادیو ورزش در این جمع دو پیشنهاد یکی به صداوسیمایی‌ها و دیگری به مدیران ورزشی بسنده کرد. او گفت: به تیم جوان رادیو ورزش توصیه می‌کنم رفتار حرفه ای اسکویی را تکرار کنند. پیشنهاد می‌کنم در 40 روز باقی مانده تا چهلم اسکویی یک مستند بسازند تا در آرشیو رادیو باقی بماند. به مدیران ورزشی هم پیشنهاد می‌کنم یکی از اماکن ورزشی را به نام او نامگذاری کنند که حق زیادی به گردن ورزش دارد.

همسر مسعود اسکویی به علاقه زیاد این گوینده فقید به رادیو اشاره کرد که با کمترین توان پشت میکروفن حاضر شد و آغاز سال 1403 را اعلام کرد. در ادامه برنامه پیمان جبلی رئیس صداوسیما پشت تریبون حاضر شد و گفت: استاد اسکویی همان‌طور که از صدای جوانش برمی‌آمد مصداق نشاط و سرزندگی بود. از آنجا که آنچه که باقی می‌ماند صداست صدای او همیشه جاودان خواهد بود. اسکویی در 85 سالگی برنامه سال تحویل زنده رادیو ورزش را ‌اجرا کرد و حتی وقتی روی تخت بیمارستان بود باز هم امیدوار بود و به ما امید داد و می‌گفت من ورزشکارم نگران نباشید. نماز اولش هیچ گاه ترک نشد و در کنار همکاران جوان علی رغم پیشکسوتی با تواضع کار می‌کرد.

در پایان این مراسم پیکر زنده یاد اسکویی به سمت قطعه نام‌آوران بهشت زهرا (س) تشییع شد.

مسعود اسکویی، گوینده و مجری کارشناس پیشکسوت شبکه رادیویی ورزش روز چهارشنبه 12 اردیبهشت درگذشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داورزنی: وطن پرستی ویژگی اصلی استاد اسکویی بود
  • درخواست نام‌گذاری یکی از اماکن ورزشی به نام «مسعود اسکویی»
  • تشییع پیکر مرحوم اسکویی با حضور مسئولان ورزشی
  • برگزاری مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی + عکس و فیلم
  • مراسم تشییع مرحوم مسعود اسکویی برگزار شد
  • تشییع زنده‌یاد مسعود اسکویی گوینده و مجری ورزشی رسانه ملی
  • مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی گوینده پیشکسوت رادیو + فیلم
  • مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی گوینده پیشکسوت رادیو
  • آغاز مراسم تشییع پیکر زنده یاد مسعود اسکویی
  • پیکر مرحوم رحیم پرواسی در اردبیل تشییع شد