Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: فرهنگ خردورزی، استدلال گرایی، فرهنگ پرهیز از قضاوت های شتابزده، حقوق شهروندی و فرهنگ گفت‌وگو و تعاملات اجتماعی در دستور کار دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور قرار گرفته است. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سید محمد رضا موالی زاده  در دیدار با امام جمعه تبریز ضمن قدردانی از برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی در استان، گفت: جلسات شورای فرهنگ عمومی از پتانسیل قابل توجهی برخوردار است که می‌توان از این پتانسیل در جهت توسعه و تعمیق فرهنگ عمومی و دستیابی به شاخص‌های کلان فرهنگی کشور و در کل توسعه فرهنگی بهره برد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     وی افزود: رویه شورای فرهنگ عمومی کشور بر این اصل استوار است که در جلسات این شورا پیرامون موضوعی خاص بحث می‌شود و مصوبات آن در مرز بین توصیه و قانون است و یکسری تکالیف را در اخیتار دستگاه های متولی قرار می دهند. 
وی عنوان کرد: در شورای فرهنگ عمومی کشور موضوعاتی نظیر ترویج فرهنگ مطالعه، ارتقای فرهنگ راهپیمایی اربعین، ارتقای کارکرد مساجد، فرهنگسازی برای رعایت اصول فنی در ساخت و ساز، فرهنگسازی برای رعایت اصول معماری اسلامی و ایرانی، گردشگری فرهنگی و فرهنگسازی برای مصرف بهیه‌ی آب مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مطالبی نیز در این راستا مصوب شده است .     موالی زاده با بیان این‌که امروزه کشور نیازمند وفاق، همدلی و انسجام است، اظهار کرد: این امر در سایه تعالیم دینی و فرهنگ اهل بیت (ع) محقق خواهد شد که شورای فرهنگ عمومی نیز این امر را اولویت کاری خود قرار داده است.     وی همچنین از توجه ویژه امام جمعه تبریز نسبت به اهالی فرهنگ و هنر تقدیر کرد و گفت: رویکرد و رفتار مردمی حجت‌الاسلام آل‌هاشم در سال‌جاری پس از انتصاب، مورد توجه مردم و رسانه‌ها بوده است؛ به طوری که تجلیل از نخبگان در بین صلاتین در نماز جمعه و پیگیری مسائل خبرنگاران، تردد در شهر با وسایل نقلیه عمومی در اوج آلودگی هوای تبریز، بازدید از دانشگاه و صرف غذا با دانشجویان در سلف دانشگاه و ...از جمله رفتارهایی است که به شدت مورد استقبال مردم، رسانه‌ها و فضای مجازی قرار گرفته است .     گفتنی است؛ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برای حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان،‌ شورای مدیریت اداره کل و همچنین بازدید از طرحها و برنامه‌های فرهنگی و هنری استان به آذربایجان‌شرقی سفر کرده‌ است .     دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، بازدید از مهد قرآن و کتابخانه مرکزی تبریز از دیگر برنامه های این سفر کاری است.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 اهل بیت برنامه های فرهنگی حقوق ساخت و ساز گردشگری جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۹۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران

به گزارش صدای ایران از ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی بامداد چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه به منظور شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو عازم آذربایجان شد و جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در آخرین روز از سفر خود از موزه تاریخ ادبیات شهر باکو بازدید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید ضمن برشمردن شخصیت‌های مشترک فرهنگی دو کشور گفت: به مفاخر بزرگ به عنوان زمینه‌های همگرایی بین دو کشور نگاه می‌کنیم؛ اینها جزو میراث مشترک فرهنگی ما به‌شمار می‌روند، ما قرن‌ها کنار یکدیگر زیست کردیم، این ظرفیت‌ها باید باعث افزایش برادری‌ها و همگرایی‌ها باشد نه اینکه موجب واگرایی شود.

وی با بیان اینکه هر کس تلاش کند تا این بزرگان را دست مایه واگرایی قرار دهد حتما دچار اشتباه راهبردی و خطای محاسباتی شده است، افزود: به میراث مشترک فرهنگی با کشور‌های همسایه به عنوان میراث مشترک تاریخی نگاه می‌کنیم و به آنها می‌بالیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: علاقه‌مند هستیم برای این مشاهیر فیلم‌های مشترک تولید کنیم؛ در ترکمنستان برای مختومقلی فراغی همین کار را می‌کنیم، در پاکستان نیز برای اقبال لاهوری کاری را در دست اقدام داریم؛ در سفر هفته گذشته به پاکستان برادران و خواهران پاکستانی به ویژه در شهر لاهور از این موضوع استقبال کردند.

اسماعیلی با بیان اینکه همه اشعار نظامی به زبان فارسی است و میراث مشترکی بین دو کشور به‌شمار می‌رود، افزود: امیدواریم ساخت مجموعه جدیدی را برای حکیم نظامی آغاز می‌کنیم؛ در همین راستا از همکارانم در وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان دعوت کردیم تا ما را در ساخت فیلم سینمایی در این باره کمک کنند.

موزه تاریخ ادبیات شهر باکو در قسمت قدیمی‌این شهر قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اخطار جدی و دستور وزیر به تاج درباره زنان تماشاگر
  • دستور وزیر ورزش به تاج: به کرامت بانوان خدشه وارد شده؛ رسیدگی کنید
  • دستور وزیر ورزش به تاج برای ارائه گزارش تخلفات در ورزشگاه آزادی
  • راهبردهای علمی و علمی امام صادق(ع) در مقابله با سطحی نگری فکری و عمل گرایی افراطی
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • شیراز میراث‌دار فرهنگ غنی و شهر انسان‌های معتدل است
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟