Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از یورونیوز، «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، از گزارش این سازمان در مورد فقر در ایالات متحده به شدت انتقاد کرده است.

این اظهارات سفیر آمریکا در سازمان ملل در واکنش به گزارشی بیان می‌شود که توسط سازمان ملل تهیه و در سی‌و‌هشتمین جلسه شورای حقوق بشر این سازمان به حاضران ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش نتیجه‌گیری این گزارش درباره فقر در آمریکا آمده است: «در کشوری به ثروتمندی ایالات متحده، وجود فقر شدید نتیجه تصمیمی سیاسی است که توسط حاضران در قدرت گرفته شده است. اگر اراده سیاسی در کار قرار گیرد، این مسئله می‌تواند به آسانی ریشه‌کن شود.»

هیلی روز پنج‌شنبه در نامه‌ای خطاب به «برنی سندرز» سناتور دموکرات کنگره آمریکا نوشت: «این حقیقتا مضحک است که سازمان ملل فقر در آمریکا را ارزیابی کند. این گزارش ویژه با منحرف کردن توجه از بدترین متجاوزان حقوق بشر و به جای آن تمرکز بر آزاد‌ترین و سالم‌ترین کشور جهان، وقت و منابع سازمان ملل را تلف کرده است!»

در قسمت دیگری از گزارش سازمان ملل اشاره شده است که دموکراسی آمریکایی «به طور پیوسته نادیده گرفته می‌شود» و پیشنهاد‌های چندگانه‌ای در جهت محو فقر در ایالات متحده ارائه شده است. از آن‌جمله به شهروندان آمریکایی توصیه شده است که «مالیات» را به نفع خود بدانند و دولت آمریکا نیز باید حق برخورداری از نظام سلامت عمومی را به رسمیت بشناسد.

در گزارش سازمان ملل آمده است بیش از هر زمان دیگری احتمال دارد کسانی که در آمریکا در فقر متولد می‌شوند در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ در همین وضعیت باقی بمانند.

در پی انتشار این گزارش، برنی سندرز و گروه دیگری از نمایندگان دموکرات با ارسال نامه‌ای به کاخ سفید از دونالد ترامپ خواسته بودند استراتژی عملی را بر پایه گزارش سازمان ملل تدارک ببیند.

نیکی هیلی که اظهارات خود را در قالب پاسخ به نامه برنی سندرز منتشر کرده است با گمراه‌کننده دانستن گزارش و نیات سیاسی مطرح‌کنندگان آن گفته است: «بحثی نیست که فقر در آمریکا نگرانی جدی به شمار می‌رود، اما کسی با توصیف نادقیق به شناخت شیوع و علت‌ آن کمکی نمی‌تواند بکند.»

آقای سندرز در جواب گفته است که با توجه به جمعیت ۴۰ میلیون نفری که در آمریکا هنوز در فقر زندگی می‌کنند و ۳۰ میلیون نفری که به نظام سلامت دسترسی ندارند، به نظر او این قضیه به سازمان ملل «کاملا ربط دارد» و ابراز امیدواری کرده است که در فرصتی خانم هیلی را در نیویورک ببیند تا در مورد فقر با او به صحبت بپردازد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 نیکی هیلی فقر در آمریکا جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۹۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در این شهر سیل راه انداخت

به گزارش خبرآنلاین، بارش شدید باران در نطنز موجب سیل وحشتناک در روستای صالح آباد نطنز شد.

بارش باران موجب آب گرفتگی محورهای مواصلاتی شهرستان نطنز شد و این بارش‌ها به قدری شدید بود که در روستای صالح آباد نطنز شاهد سیل وحشتناکی بودیم.

به گزارش فارس، سعید احتشامی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نطنز اظهار کرد: ماموران راهداری در حال بازگشایی محورها،شانه سازی، رفع انسداد و رفع آب بردگی پل حسن‌آباد در محور جاده قدیم نطنز به کاشان هستند و این محور بازگشایی شد.وی افزود:جاده بادرود به پل هنجن هم بر اثر سیل مسدود شده که ماموران هم اکنون در حال رفع انسداد جاده هستند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898725

دیگر خبرها

  • جنگ داخلی؛ فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود
  • سندرز: کمک‌های آمریکا به اسراییل باید مشمول اصلاحیه شود
  • بارش شدید باران در این شهر سیل راه انداخت
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد