Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-رئیس دستگاه قضا گفت: گاهی در غوغاسالاری‌های برخی پرونده‌ها این حجم از کارها دیده نمی‌شود ارزیابی کلی این است قوه قضاییه توانسته مشکلات را حل کند. گاهی مساله افزایش پرونده را اشکال می‌بینند و ادعا می‌شود اگر قوه به عدالت عمل می‌کرد افزایش پرونده نبود و نتیجه می‌گیرند مردم اعتماد خود را به دستگاه قضا از دست دادند من این استدلال را نادرست می‌دانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در گفت‌وگوی زنده شبکه یک به مناسبت هفته قوه قضاییه عنوان کرد: در ایام هفته قوه قضاییه هستیم یاد و خاطره شهدای ۷ تیر و شهید بهشتی را گرامی می‌داریم به ارواح شهدا و امام راحل درود می‌فرستیم از همه کارکنان قضایی، قضات و کارمندان گرامی و مدیران پرتلاش که در انجام مسئولیت‌های این دستگاه عظیم و اثرگذار سهمی ادا می‌کنند،تشکر می‌کنیم امیدواریم خدا توفیق خدمت به مردم این کشور و کسانی که در مسیر تعالی انقلاب گام برداشتند، عنایت کند..

وی درباره ارزیابی کلی از وضعیت دستگاه قضا عنوان کرد: دستگاه قضا بسیار گسترده با مسئولت‌های بزرگ است. انجام این مسئولیت‌ها تلاش گسترده‌ای را می‌طلبد. خدمات دادگستری‌ها از بخش های کوچک و نهادهای دستگاه قضا و سازمان‌های تابعه قوه در دادگستری از جمله این موارد هستند.

آملی لاریجانی ادامه داد: در سال ۹۶ ، ۱۲ میلیون و ۳۰۰هزار پرونده رسیدگی شده و ۳ میلیون و ۵۰۰ پرونده جدای این‌ها در شورای حل اختلاف بوده است. مجموعا می‌شود ۱۶ میلیون و ۳۰۰ پرونده که از سال قبل ۹۰۰ هزار پرونده اضافه شده است.

وی گفت: گاهی سوءبرداشت از تعداد پرونده‌ها می‌شود ممکن است پرونده یک شخص ۶ بار محسوب شود و مقصود از این تعداد چنین کیفیتی است. با همین احتساب تکرار هم قوه قضاییه ۱۲میلیون مورد درگیر با پرونده شده است. این حجم گسترده مجموعه تلاش می‌طلبد بدون کار و تلاش این کار ممکن نیست.

رئیس دستگاه قضا یادآور شد: در قوه قضاییه از سوی همه مسئولان و مدیران و قضات این تلاش می‌شود در سازمان ثبت حدود ۸۵ میلیون خدمت ارائه شده و در سازمان‌های دیگر هم همینطور. مجموعه عظیمی از اقدامات انجام می‌شود که پرونده مردم زمین نماند. از سال ۹۵ تا ۹۶ ، ۹۰۰ هزار پرونده افزایش داشتیم به همین مقدار خروجی هم داشتیم. معنا این است که قضات و کارکنان ما نگذاشتند این ۹۰۰پرونده افزوده شده زمین بماند.

وی خاطرنشان کرد: جذب قضات هم به این میزان نبوده است در همه سنوات افزایش پرونده را داریم و نگذاشتیم ورودی و خروجی نامتناسب باشد. اگر سال ۹۶ چند درصد کمتر از سال ۹۵بود بار عظیمی از پرونده‌ها باقی می‌ماند مجموعه فعالیت‌های عظیمی می‌شود که در دیوان عالی افزایش پرونده داشتیم در دیوان عدالت خروجی‌ها کمتر است به خاطر محدودیت نیروها.

آملی لاریجانی گفت: مجموع این حجم مساله مهمی است. اطاله دادرسی باید با ملاحظه محدودیت‌ها باشد مگرمی‌شود محدودیت‌ها را ندید؟ گاهی در غوغاسالاری‌های برخی پرونده‌ها این حجم از کارها دیده نمی‌شود ارزیابی کلی این است قوه قضاییه توانسته مشکلات را حل کند. گاهی مساله افزایش پرونده را اشکال می‌بینند و ادعا می‌شود اگر قوه به عدالت عمل می‌کرد افزایش پرونده نبود و نتیجه می‌گیرند مردم اعتماد خود را به دستگاه قضا از دست دادند من این استدلال را نادرست می‌دانم.

ادامه دارد...

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 آملی لاریجانی اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداو سیما مرکز یزد، براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از جمعه شب تا یکشنبه با توجه به افزایش دما و فعالیت ریز موج‌های جوی گاهی رشد ابر، تند باد موقتی و رگبار و رعدوبرق پراکنده با احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.    مجدداً از بعدازظهر دوشنبه تا چهارشنبه افزایش ابر گاهی تند باد و رگبار و رعدوبرق باران انتظار می‌رود.

دیگر خبرها

  • رییس قوه قضاییه: ما نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین در کف خیابان را کیفر کنیم
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • دستور اژه‌ای به مسئولان قضایی کشور درباره امنیتِ روان مردم
  • رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد
  • دستور رئیس دستگاه قضا برای تحکیم آرامش و امنیت مردم
  • دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش و امنیت مردم
  • مسئولان قضایی در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم تدابیر مقتضی را اتخاذ کنند
  • رفع مشکلات شهرک اصناف دلیجان در اولویت اقدامات قرار گیرد
  • این چهار نوشیدنی را صبح‌ها مصرف نکنید تا کلیه‌تان سالم بماند
  • معرفی رئیس کل دادگستری استان سمنان