Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: با توجه به مشکلات نقدینگی بانک‌ها فکر می‌کنم که در واقع تسهیلات روندی کاهشی داشته باشد.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، عباس آرگون در گفت‌وگویی اظهار داشت: بیشتر سرمایه‌گذاری باید به سمت بازارهای مناسب و تولید برود. هیچ‌یک از این سه بازار برای سرمایه‌گذاری مناسب نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پول باید در بخش‌های مولد اقتصادی سرمایه‌گذاری شود که خروجی داشته باشد. سرمایه‌گذاری در بانک که در بخش‌های مولد اقتصادی کمک کند بیشتر به نفع کشور است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران تصریح کرد: باید نگاه جمعی داشته باشیم. در نگاه فردی بانک امروزه بهترین بازدهی را دارد، اما در نگاه کلان پول و سرمایه باید به سمت بخش‌های واقعی و مولد اقتصادی سوق داده شود.

آرگون در پاسخ به این پرسش که افزایش نرخ سود بانکی چقدر بر رشد نرخ تسهیلات تاثیر داشته است، عنوان کرد: تاثیر مستقیم دارد. هرچه نرخ سود بانکی افزایش پیدا کند، نرخ تسهیلات نیز به تناسب افزایش پیدا می‌کند. بانک از خود پولی ندارد، به همین ترتیب قطعا پولی را که به سپرده‌گذار می‌دهد، از تسهیلات‌گیرنده می‌گیرد.

وی متذکر شد: هر چه نرخ سود بانکی بیشتر شود، به همان نسبت نرخ تسهیلات نیز افزایش پیدا می‌کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران یادآور شد: با توجه به مشکلات نقدینگی بانک‌ها فکر می‌کنم که در واقع تسهیلات روندی کاهشی داشته باشد.

آرگون گفت: بانک‌ها در حال حاضر پولی ندارند که بتوانند وام دهند. از سوی دیگر اگر نرخ سود بانکی با همین روند ادامه پیدا کند، به طور قطع در آینده بانک‌های کشور با بحران کمبود مالی روبه‌رو خواهند شد.

منبع: افکارنیوز

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۹۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن، گفت: در راستای توانمندسازی و خودکفایی مددجویان نهادهای حمایتی و افزایش اشتغالزایی کشور، ۳۴ هزار و ۱۲۴ نفر از معرفی شدگان نهادهای حمایتی، تسهیلات اشتغالزایی مجموعاً به مبلغ بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی با تأکید بر ضرورت و اهمیت توانمندسازی مالی مددجویان نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و اولویت این امر در سیاستگذاری‌های کلان بانک مسکن، افزود: تمرکز هدفمند بر اشتغال این طیف ارزشمند جامعه، موجب افزایش پویایی و نشاط اجتماعی، رشد اقتصادی می‌شود.

کد خبر 6099662 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • آخرین وضعیت متقاضیان تسهیلات مسکن در این بانک مشخص شد
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید