Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-05@09:36:51 GMT

مراسم تشییع پیکر صدرالدین شجره برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۹۹۵۷

مراسم تشییع پیکر صدرالدین شجره برگزار شد

به گزارش پارس نیوز، 

حسن خجسته (معاون اسبق صدا)، حمید شاه‌آبادی (معاون صدا)، محمدرضا قربانی (مدیر رادیو نمایش)، حسن فتحی، بهزاد فراهانی، قاسم زارع، بیوک میرزایی، جواد پیشگر، فریبا متخصص، اصغر همت، اکبر زنجان‌پور، میکائیل شهرستانی، میرطاهر مظلومی، خسرو احمدی، مهرداد کیانی، سهیل محمودی، بهرام ابراهیمی و سعید توکل از جمله حاضران در این مراسم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داود رشیدی از گویندگان رادیو که اجرای این مراسم را برعهده داشت، در ابتدا در سخنانی کوتاه اظهار کرد: متاسفانه هدف تجمع ما تشییع پیکر استاد عزیزمان صدرالدین شجره است و همه ما اندوهگین این وداع هستیم.

میکائیل شهرستانی، گوینده رادیو به عنوان اولین سخنران این مراسم در حالی که با بغض سخن می‌گفت، اظهار کرد: گاهی در اینگونه مراسم‌ حرف زدن، از آلام ما کم نمی‌کند و باید سکوت کرد. سال‌های زیادی این افتخار را داشتم که در کنار صدری همکار و دوست او باشم و تنها می‌توانم بگویم که او هیچ‌گاه کسی را آزرده و ناراحت نکرد، ولی خودش آزرده شد. او در سال‌های اخیر که درد می‌کشید، انتظاراتش فراهم نشد و باور کنید که انتظارات یک هنرمند مالی نیست و ما اندکی پول هم می‌سازیم.

اکبر زنجان‌پور، گوینده رادیو و بازیگر نیز که از دوستان قدیمی زنده‌یاد صدرالدین شجره بود، در سخنانی کوتاه یادآور شد: درست است که مردم هنرمندان را می‌بینند و با آنها ارتباط برقرار می‌کنند، ولی هنرمند واقعی کسی است که تنهاست. مثل آنتوان چخوف که صدری عاشق کارهایش بود. مثل اکبر رادی که با صدری بارها به خانه او می‌رفتیم و درباره تئاتر با او سخن می‌گفتیم.

در این مراسم صدای زنده‌یاد صدرالدین شجره که در برنامه‌های گوناگون رادیویی سخن گفته بود، پخش شد.

 صدرالدین شجره، گوینده، مجری، بازیگر، نمایشنامه‌نویس و کارگردان پیشکسوت رادیو چند سالی بود که به بیماری نادری دچار شده بود و بر اثر همین بیماری چهارشنبه (۳۰ خرداد ماه) درگذشت.


انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: پول تئاتر پول تئاتر خانواده معاون پارس مراسم پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۹۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت آئین باشکوه تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) از شهدای دفاع مقدس، با حضور خانواده شهید والامقام، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم، عصر شنبه در گناوه برگزار شد.

تشییع این شهید دوران دفاع مقدس از مصلی جمعه گناوه و پس از برگزاری مراسم ویژه تجدید میثاق با شهید آغاز شد و سپس پیکر مطهر شهید با حضور گسترده مردم قدرشناس و مؤمن و متدین همراه با عزاداری و سینه زنی تا گلزار شهدا بدرقه شد.

در گلزار شهدا مراسم ویژه برگزار و شهید والامقام در جوار همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

شهید والامقام «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) متولد ۱۳۴۳ که در زمان شهادت ۲۰ سال سن داشت در گناوه جز شهدای جاویدالاثر تا قبل از احراز هویت به شمار می‌آمد.

شهید غلامی در سال ۱۳۶۲ جمعی تیپ ۵۵ هوابرد شیراز به منطقه عملیاتی جنوب اعزام شده بود که در ۲۶ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر در منطقه شرق دجله جاده العماره - بصره به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید در جریان تفحص سال ۸۸ در منطقه عملیاتی پیدا و در نجف آباد اصفهان به عنوان شهید جاویدالاثر در میان شهدای گمنام به خاک سپاری شد و پس از گذشت ۳۷ سال انتظار، هویت این شهید گرانقدر از طریق آزمایش DNA در سال ۱۴۰۰ شناسایی شد.

شهید غلامی (دشتی نظری) متولد روستای «خواجه گیر» شهرستان دیلم است.

کد خبر 6096707

دیگر خبرها

  • مراسم تشییع مرحوم مسعود اسکویی برگزار شد
  • مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی گوینده پیشکسوت رادیو + فیلم
  • مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی گوینده پیشکسوت رادیو
  • حضور پیشکسوتان رسانه و ورزش در مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی
  • آغاز مراسم تشییع پیکر زنده یاد مسعود اسکویی
  • حضور پیشکسوتان رسانه و ورزش در مراسم تشییع پیکر مهرداد اسکویی
  • مراسم تشییع پیکر مقدس معلم شهید امروز برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • تشییع پیکر شهید «فرزین بلیان» در کرمانشاه + تصاویر
  • تشییع باشکوه پیکر شهید معلم در ورامین برگزار می شود