Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما  ؛ به نقل از خبرگزاری رویترز از برلین، ­یک روزنامه آلمانی روز شنبه اعلام کرد از زمان کودتای نافرجام در ترکیه در سال 2016 تا کنون بیش از سیصد دیپلمات ترکیه ای به آلمان پناهنده شده اند.
داده های منتشر شده به وسیله وزارت کشور آلمان نشان می دهد تعداد هزار و 177 تبعه ترکیه ای دارای سمت های دیپلماتیک و رسمی و همچنین همسران و کودکان دیپلمات های این کشور در آلمان درخواست پناهندگی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترکیه به دنبال کودتای نافرجام این کشور بیش از چهل هزار نفر را بازداشت و بیش از صد هزار نفر از کارکنان ارتش، ادارات و بخش خصوصی این کشور را اخراج یا از کار معلق کرد.
احزاب اصلی آلمان به شدت از سرکوب مخالفان به وسیله دولت ترکیه انتقاد کرده اند.
ترکیه بارها آلمان را برای مسترد کردن کسانی که معتقد است در کودتا نقش داشته اند تحت فشار قرار داده است.
با این حال در ماه های اخیر روابط پرتنش میان این دو کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بهبود یافته است.
شهروندان ترکیه روز یکشنبه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در این کشور پای صندوق های رای می روند. نظرسنجی ها از شکل گیری رقابتی سخت برای تصاحب بیشترین تعداد کرسی های پارلمان خبر می دهد و حزب عدالت و توسعه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و متحدان آن احتمالا اکثریت خود را از دست می دهند.
همچنین این احتمال وجود دارد که انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شود و رجب طیب اردوغان بتواند محرم اینجه اصلی ترین رقیب خود را شکست دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ترکيه آلمان ديپلمات کودتا نافرجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۰۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آدم ربایی نافرجام باحضور به موقع کارآگاهان پلیس فارس

سردار رهام بخش حبیبی بیان کرد: ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه امروز بیست و نهم فروردین ماه، شخصی با اسلحه سوزنی جلو یک دستگاه مینی بوس حامل مسافر را گرفته و قصد پیاده کردن دختری حدودا ۱۵ ساله را داشت که با حضور به موقع کارآگاهان پلیس عرصه را برخود تنگ دیده و با اسلحه سوزنی اقدام به تیراندازی به سمت کارکنان پلیس کرد.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: شخص ناشناس حدودا ۳۲ ساله پس از تیراندازی از مینی بوس فاصله می‌گیرد و به تنهایی با سواری پراید که پلاک آن را مخدوش کرده بوده اقدام به فرار می‌کند.

سردار "حبیبی تصریح کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز و عدم توجه آدم ربا به هشدار‌های پلیس، و در تیراندازی متقابل، کارکنان انتظامی با رعایت قانون به کارگیری سلاح وی را از ناحیه پا مجروح و دستگیر کرده و اسلحه اش را نیز کشف می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه متهم قصد خود از این اقدام‌مجرمانه را اختلاف شخصی اعلام کرده است، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بورکینافاسو ۳ دیپلمات فرانسوی را اخراج کرد
  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • قتل هولناک در مزون لباس | دختر ۱۱ ساله قاتل شد | دستگیری قاتل و مادرش پس از فرار نافرجام
  • متحدان هیتلر، متحدان نتانیاهو
  • آدم ربایی نافرجام باحضور به موقع کارآگاهان پلیس فارس
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • ترانسفر نافرجام در تبریز؛ مهاجمان استقلال و پرسپولیس به نیمکت پیچ شدند
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان
  • عملکرد درخشان لیونل مسی در جریان پیروزی بارسلونا مقابل رئال مادرید در فصل 2016/17 / فیلم