Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@22:17:21 GMT

برپایی 6 تور تهران گردی در تابستان

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۳۰۶۱۵

برپایی 6 تور تهران گردی در تابستان

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از برپایی 6 تور تهران گردی در پایتخت از 15 تیر تا 15 شهریورماه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شهرنوشت، مهدی سیف با بیان این مطلب در تشریح ویژه برنامه‌های گردشگری تابستان در تهران گفت: برگزاری تورهای تهران گردی از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت‌های مختلف در پایتخت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از تجربه مثبت عید نوروز و استقبال خوب شهروندان، شهرداری تهران در نظر دارد از 15 تیر تا 15 شهریورماه تورهای تهران گردی را در 6 مسیر برگزار کند.

وی با معرفی تورهای سه برج، اراضی عباس آباد، تهران گردی تاریخی، تهران قدیم، شمیران گردی و طبیعت گردی به عنوان مهم ترین تورهای تهران گردی در تابستان اظهار کرد: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته قرار است بخشی از تورهای تهران گردی در مسیر محله عودلاجان، سرای مدرس، خانه پروین اعتصامی، حمام نواب، سرای کاظمی و دارالفنون برگزار شود. مسیر سعد آباد، موزه سینما، امامزاده صالح و تکیه تجریش نیز از دیگر مسیرهای گردشگری در قالب تور شمیران گردی است.

به گفته رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، شهروندان می توانند از طریق سامانه 137 ، اپلیکیشن و سایت تهران گردی و کد USSB تقاضای خود را برای حضور در تورهای تهران گردی ثبت کنند.

سیف با اشاره به نحوه انتخاب مجریان تورهای گردشگری در تابستان عنوان کرد: سازمان میراث فرهنگی تاکنون 9 آژانس دارای مجوز برگزاری تورهای تهران گردی را به شهرداری تهران معرفی کرده و قرار است پس از رایزنی با مدیران آژانس ها و حصول توافق، اجرای تورهای تهران گردی آغاز شود.

وی اجرای طرح "موزه و دانش آموز" را از دیگر برنامه های تابستان امسال معرفی کرد و گفت: طبق توافق با وزارت آموزش و پرورش، قرار است مدارس دانش آموزان داوطلب برای بازدید از موزه ها را به اداره کل آموزش های شهروندی معرفی کنند و ستاد گردشگری نیز به عنوان مجری، اقدامات مربوط به برگزاری تورها را انجام دهد.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران همچنین به آخرین وضعیت طرح تاکسی‌های گردشگری در تهران پرداخت و گفت: در نوروز امسال برای اولین بار موضوع راه اندازی تاکسی های گردشگری در پایتخت مطرح شد و در 3 ماه اخیر با حصول توافق اولیه میان ستاد گردشگری و سازمان تاکسیرانی، پروپوزال از سوی ستاد ارائه شد و قرار است در آینده با تعیین جزئیات طرح، اقدامات اجرایی آغاز شود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت برپایی هفته‌های گردشگری در استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با اشاره به ضرورت تقویت شورای توسعه گردشگری استان گفت: لازم است سراغ رویکردهای جدید و خلاقانه در حوزه گردشگری برویم و از تکرار کارهای کهنه و کم ثمر پرهیز کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی امروز در نشستی با مدیران تشکل‌های گردشگری استان اظهار داشت: مرز مشترک ما با کشور همسایه با ویژگی‌هایی که دارد که برای مردم استان می‌تواند بسیار اثرگذار و توسعه آفرین باشد. 

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه باید آرمانی بیاندشیم و واقعی عمل کنیم، افزود: ما در استان وارث وضعیتی هستیم که باید در کوتاهترین زمان ممکن از آن به سمت مطلوب عبور کنیم. 

وی با اشاره به مشکلات فرودگاه کرمانشاه که از گذشته به ارث رسیده است، گفت: در زمان مناسب با حداقل هزینه می‌توانستند این پروژه را به سامان برسانند ولی متأسفانه انجام نشده است.  پروژه بازسازی کامل باند فرودگاه دردست انجام است که امیدواریم در آینده نزدیک باند اصلی شروع به فعالیت کند. 

صحرایی با اشاره به مشکلات راه‌آهن کرمانشاه، افتتاح آن را در دولت قبل زودهنگام و پیش از تکمیل پروژه خواند و گفت: برای تکمیل پروژه قطار کرمانشاه و افزایش سرعت آن حداقل هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز هست. 

استاندار کرمانشاه به بهسازی راه‌های استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته 280 کیلومتر از راه‌های استان به برکت اربعین بهسازی شد و بخش مهمی از نقاط حادثه خیز استان اصلاح شده است.  در حوزه تقویت مرزها نیز اتفاقات بسیار مناسبی در استان افتاده که سال گذشته مرز مسافری شوشمی نیز به عنوان یک مطالبه بازگشایی شده است. 

وی گفت: سال گذشته همچنین بیش از 700 سرویس بهداشتی در مسیرهای اصلی احداث و بازسازی کامل شده است که به گردشگران و زوار عتبات عالیات خدمات ارائه می‌کنند. 

صحرایی با بیان اینکه در حوزه معرفی استان با مشکلات متعددی مواجه هستیم که میراث‌فرهنگی باید برای آن چاره اندیشی کند افزود: از برگزاری رویدادهای شناسنامه دار حمایت می‌کنیم و با هیچ رویدادی که بانی آن مشخص و تعریف شده باشد مشکلی نداریم. 

استاندار کرمانشاه گفت: برنامه‌های گنگ و بی سند آسیب‌زا هستند و نقطه قوت گردشگری استان را به ضعف تبدیل می‌کنند، اما رویدادهای تعریف شده و مشخص مورد تأیید همه دستگاه‌ها خواهد بود. 

تقویت شورای توسعه گردشگری کرمانشاه

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی برای تقویت شورای توسعه گردشگری استان، اظهار کرد: امسال ضمن توجه و تقویت سایر بخش‌ها، با تمرکز بیشتر به گردشگری توجه خواهیم کرد و با یک نگاه وسیع تقویت شورای توسعه گردشگری استان را در دستور کار قرار می‌دهیم. 

صحرایی با بیان اینکه میراث‌فرهنگی باید در فضای مردمی ما درست و پررنگ معرفی‌ شود افزود: یکی از مباحثی که باید به آن پرداخته شود، ورود به مجموعه فعالیت‌های فرهنگ گردشگری است.

وی گفت: در خود استان نیازمند ترویج سفرهای استانی هستیم تا خود مردم استان داشته‌های ما را ببینند و بشناسند و به عنوان بهترین مروجان کرمانشاه را معرفی کنند. 

صحرایی برپایی هفته‌های گردشگری در شهرستان‌ها با انواع مشوق‌ها برای تشویق مردم به سفر را یکی از راهکارهای پیشنهادی عنوان کرد و گفت: توجه به مباحث فرهنگ گردشگری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، برای مثال اقامتگاه‌های بوم‌گردی باید به گونه‌ای عمل کنند که به فرهنگ گردشگری روستاها آسیبی نزند و گردشگران باید متوجه شوند که وارد یک اقلیم فرهنگی می‌شوند که باید الزامات و بایسته‌های فرهنگی را پذیرفته و به آن احترام بگذارند.  

استاندار کرمانشاه دعوت ملی و بین‌المللی را مرحله بعد معرفی استان عنوان کرد و افزود: باید تلاش کنیم با معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان به زبان‌های بین‌المللی کرمانشاه را به خوبی به جهانیان بشناسانیم. 

صحرایی توسعه اقدامات گردشگری در مجموعه ادارات، رونق گردشگری کوهستان و گردشگری دفاع مقدس و نیز اربعین را قله گردشگری استان توصیف کرد و گفت: پرداختن به مرز خسروی در طول سال باید مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد و ما بتوانیم برای تردد بیش از 15 هزار کامیون دار از مرز پرویزخان برنامه‌ریزی کنیم که خانواده هایشان بیایند و از کرمانشاه دیدن کنند. 

وی با تأکید بر رویکردهای جدید و پرهیز از تکرار کارهای کهنه و کم ثمر در حوزه گردشگری عنوان کرد: گردشگری باید با تعریف درست و جذب همراهی‌های روز افزون تبدیل به سکه رایج مردم کرمانشاه شود.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • ضرورت برپایی هفته‌های گردشگری در استان کرمانشاه
  • منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز
  • داستان جالب زباله گردی که پاکبان شهرداری شد | رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند
  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل زباله گردی
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی