Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به شبکه مویرگی گسترده این شورا گفت: این نهاد در زمان حاضر ۱۰ هزار عضو در سراسر ایران دارد.

سید محمدرضا موالی‌زاده شنبه عصر در نشست شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم بازتعریف کارکر‌های شورای فرهنگ عمومی افزود: باید فرآیند اقدامات شورای فرهنگ عمومی به افزایش بهره وری و کارآمدی منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ۱۹ اولویت تعریف شده در حوزه فرهنگ عمومی کشور اشاره و اضافه کرد: گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی به عنوان مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی، نخستین سرفصل اقدامات جدید شوراست. 

وی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کار در کشور اظهار داشت: فرهنگ کار گروهی اهمیت ویژه‌ای در پیشرفت کشور دارد و بر این اساس باید فرهنگ کار در جامعه به جایگاه واقعی خود برسد، زیرا آبادانی و عمران ایران اسلامی در سایه توجه کافی به تقویت فرهنگ کار گروهی میسر است. 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از اصلاح الگوی مصرف به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های فعالیت شورا نام برد و گفت: متاسفانه امروزه ارزش دورریز سالانه مواد غذایی در کشور به اندازه کل یارانه پرداختی به مردم است. 

وی با بیان اینکه میزان مصرف آب در کشور نیز سرسام آور است، افزود: ما با صادرات هر کیلوگرم هندوانه ۵۰۰ لیتر آب مجازی از کشور خارج می‌کنیم، ضمن اینکه تولید هر کیلوگرم برنج ۲ هزار لیتر آب بری دارد.

وی ادامه داد: باید در بخش کشاورزی، خانگی و خدمات الگوی مصرف اصلاح شود، زیرا اکنون در دوره تنش آبی هستیم و اگر این وضعیت کنترل نشود به دوران ورشکستگی آب وارد می‌شویم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تقویت فرهنگ خرید کالای ایرانی را از دیگر اولویت‌های فعالیت شورای فرهنگ عمومی خواند و با اشاره به تجربه هند در توسعه صنایع ریسندگی با تکیه بر بکارگیری تولید داخلی اضافه کرد: ما هم نیازمند توجه ویژه به خرید کالا‌های ایرانی هستیم، زیرا این موضوع یک بحث اقتصادی صرف نیست، بلکه هویت ملی و خودباوری و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در آن مطرح است.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این نشست با اشاره به اینکه ستاد دهه فجر به ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب تبدیل شده است، گفت: برکات ۴ دهه انقلاب اسلامی و دستاورد‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی نظام جمهوری اسلامی باید در فرصت‌های مختلف برای عموم مردم به ویژه نسل جوان تبیین شود.

 

حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم افزود: باید تدابیری اتخاذ کرد که در طول سال، آیین‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و چهار دهه عزت، استقلال و پیشرفت ایران اسلامی گرامی داشته شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی بهره وری اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب ترویج فرهنگ جامعه ایران اسلامی اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی برنج وزیر فرهنگ و ارشاد ولی فقیه امام جمعه دهه فجر انقلاب انقلاب اسلامی نظام جمهوری اسلامی نسل جوان استقلال آذربایجان شرقی انقلاب اسلامی ایران بهره وری یارانه پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اعلایی ظهر دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، تصریح کرد: یکی از بارزترین ظرفیت‌های موجود در استان قزوین، ظرفیت فرهنگی و دینی ریشه دار قزوین است، وجود تعداد قابل توجهی از چهره‌های شاخص در حوزه علمی، دانشی، فرهنگی، هنری و حوزه ایثار و شهادت نشانه این ظرفیت عظیم است؛ چهره‌هایی که مانند ستاره‌ای می‌درخشند و می‌توانند راهنمای ما باشند.

اعلایی اظهار کرد: توجه جدی تر به حوزه فرهنگ در دستور کار مدیران در سطوح ملی و استانی قرار دارد، در دولت سیزدهم وزن بودجه هزینه شده حوزه فرهنگی نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و با اجرای طرح‌هایی مثل طرح قرارگاه شهید آوینی هم شاهد اقدامات خوبی در جهت حمایت از بودجه فرهنگی و هنری در سطح استان هستیم.

وی افزود: به جهت اهمیت مباحث این حوزه شورایی تحت عنوان شورای تأمین فرهنگی در استان ایجاد و نشست‌های فرهنگی و آسیب شناسانه برگزار می‌شود؛ به دنبال برگزاری این نشست‌ها، رسیدگی به برخی از آسیب‌های فرهنگی جدی احصا شده در استان در دستور کار قرار گرفته است، باید توجه داشت که برخی از آسیب‌های موجود را نمی‌توان به صورت استانی پیگیری کرد چرا که اغلب مسائل فرهنگی که با آن مواجهه هستیم تحت تأثیر مرزهای بیرون از استان هستند، با این حال در حوزه پیشگیری ورود جدی صورت گرفته است.

اعلایی با اشاره به اهمیت جایگاه شورای فرهنگ عمومی یادآور شد: شورای فرهنگ عمومی شورای کلانی است که تصمیمات آن در جهت تقویت سیاست‌های کشور است و جهت گیری های کلی را نشان می‌دهد، در استان هم سعی بر این است که در جهت تقویت و اجرای این سیاست‌ها و تحقق اهداف و وظایف دستگاه‌های فرهنگی حرکت‌ها سازماندهی شود.

کد خبر 6085735

دیگر خبرها

  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • برش استانی فرهنگی قزوین از برش‌های مستغنی و باکیفیت کشور است
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • برنامه‌های فرهنگی بر اساس برش استانی مهندسی فرهنگی اجرا شود
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است
  • برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات فارسی تصویب می‌شود