Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم‌های ملی ژاپن و سنگال برای آنکه بتوانند به خلق شگفتی خود ادامه دهند باید برابر یکدیگر برنده شوند.

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ تیم‌های شگفتی‌ساز روز نخست گروه H ساعت 19:30 امروز در ورزشگاه اکاترینبورگ آرنا شهر اکاترینبورگ به مصاف یکدیگر می‌روند. ژاپن و سنگال که هر دو 3 امتیازی هستند برای رسیدن به 3 امتیاز دوم باید در این مسابقه برنده شوند تا در یکقدمی صعود قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژاپن در دیدار اول خود به مصاف کلمبیا رقت. اشتباه نابخشودنی سانچز مدافع نماینده آمریکای جنوبی در محوطه جریمه علاوه بر اخراج او، ضربه پنالتی به آبی پوشان آسیا داد و اگر چه در ادامه تیم 10 نفره کلمبیا بازی را به تساوی کشاند اما در ادامه بار دیگر سامورایی‌های به گل رسیدند تا مالک 3 امتیاز مسابقه شوند. سنگال اما دست به کار بزرگتری زد. شیرهای ترانگا در مصاف با عقاب‌های لهستانی موفق به کسب پیروزی دو بر یک شدند تا این تیم آماده اروپایی بازنده زمین مسابقه را ترک کند و حالا می‌توان گفت دو تیمی که به نظر می‌رسد بدون امتیاز به مصاف همدیگر می‌روند با حدکثر اندوخته روز نخست دیدار دوم‌شان را برگزار می کند.

سنگال با هدایت آلیو سیسه قصد دارد تا در دومین حضورش در جام جهانی بار دیگر به جمع 8 تیم برتر رقابت‌ها راه پیدا کند. آنها برابر لهستان فراتر از انتظار ظاهر شدند و حالا که سطح توفعات را بالا برده‌اند، انتظار می‌رود تا در مصاف با ژاپن هم موفق به کسب 3 امتیاز شوند. ستاره این تیم سادیو مانه است که در نوک خط حمله شیرها قرار دارد. اگر چه در دیدار با نماینده اروپا ثابت شد که سنگال در تمامی خطوط بازیکنان جنگنده و آماده ای دارد که می توانند برابر همه حریفان موفق باشند و همه را تحت‌الشعاع نمایش خود قرار دهند. کالیدو کولیبالی، آلفرد اندیایه، بادو اندیایه، شیخ اندویه، دیافرا ساخو و ام بایه نیانگ نفراتی هستند که ثابت کرده‌اند در شرایط مساعدی هستند و سرمربی تیم‌شان می تواند با اتکا به آنها نتایج بسیار خوبی را بگیرد. با توجه به حذف مصر، مراکش و تونس و اینکه نیجریه هم در صورت تساوی برابر آرژانتین می‌تواند در جام باقی بماند، امید قاره سیاه در حال حاضر به سنگال است. باید دید این تیم می تواند برابر ژاپن نیز همان تیم برتر روز اول مسابقات باشد.

سامورایی‌های آبی که با هدایت آکیرا نیشینو در گام اول موفق شدند، برای آنکه ثابت کنند کم نوسان هستند و برتری برابر کلمبیا اتفاقی نبوده است به دنبال غلبه بر سنگال سخت‌کوش خواهند بود. پیروزی در این مسابقه می‌تواند ژاپن را به مرحله یک هشتم نهایی بفرستد. شاگردان نیشینو که برای صعود به جام جهانی صلابت ایران را نداشتند حالا می توانند با شکست سنگال اولین تیم آسیایی باشند که تقریبا صعودشان به مرحله نهایی را قطعی کرده است و با این کار بهترین تیم قاره کهن شوند. کیسوکه هوندا، یوتو ناگاتومو، شینجی اوکازاکی و ماکوتو هاسبه که سومین جام جهانی‌شان را پشت‌سر می گذارند در بازی اول مقابل کلمبیا نشان دادند که حرف‌های زیادی را به همراه بازیکنان جوان و جویای نام تیم‌شان دارند که بدون تردید امروز هم مقابل سنگال حریف از پیش باخته‌ای نخواهند بود. ژاپنی ها قصد دارند تا برای دومین بار به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند و برای رسیدن به این هدف‌شان همه زورشان را می‌شنند تا برابر سنگال بازنده نباشند.

نکات آماری

* دو تیم پیش از این با یکدیگر دیداری نداشته‌اند.

* سنگال در 4 بازی قبلی خود در جام جهانی پیروز شده است.

* سنگال در 8 بازی از 9 بازی قبلی خود در جام جهانی حداقل 2 گل زده است.

* ژاپن در 9 بازی از 10 بازی قبلی خود در جام جهانی شکست نخورده است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۰۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به یاد آتیلا پسیانی و لحظه‌های ماندگارش در سینما | از هنرمندی در آثار بهرام بیضایی تا حاتمی‌کیا و بهروز افخمی |‌ ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، آتیلا پسیانی از پیشگامان تئاتر تجربی‌ست و چیزی حدود ۸۰ فیلم سینمایی در کارنامه بازیگری‌اش به چشم می‌آید؛ از نقش‌آفرینی برای بهرام بیضایی و تهمینه میلانی تا ابراهیم حاتمی‌کیا و بهروز افخمی.

آتیلا پسیانی که با بازی در «محله بر و بیا» خالق خاطرات دوست‌داشتنی برای دهه شصتی‌ها بود، در تمامی سال‌های بلند فعالیت هنری خود در گونه‌های رنگارنگِ جدی تا کمدی به ایفای نقش پرداخت، نقش‌هایی که نمود آن‌ها در فیلم‌های بسیاری پیدا بود.

«کشتی آنجلیکا»، «دو فیلم با یک بلیت»، «مسافران»، «خاکستر سبز» و «روز شیطان» از جمله آثاری بود که او از میانه دهه شصت تا سال ۷۳ در آن‌ها نقش‌آفرینی کرد. تا بعد از آن نوبت به همکاری با رسول ملاقلی‌پور و تهمینه میلانی در فیلم‌هایی چون «هیوا»، «دو زن» و «نسل سوخته» برسد. بعد از آن بود که در حوالی سال ۸۰ نوبت به همکاری‌اش برای بازی در آثار فریدون جیرانی و کمال تبریزی در فیلم‌های «آب و آتش»، «شام آخر» و «گاهی به آسمان نگاه کن» رسید.

فرزاد موتمن که آتیلا پسیانی سابقه بازی در دو فیلم او به نام‌های «آخرین‌بار کی سحر را دیدی» و «صداها» را دارد، بازی این هنرمند عرصه‌های سینما، تئاتر و تلویزیون را تکنیکی و با تمرکزی بالا در صحنه می‌خواند که قادر بود نقش‌های پیچیده و روانشناختی را به گونه‌ای ادراک‌پذیر ایفا کند.

گرچه «کما» ی آرش معیریان فیلمی در ژانر کمدی به‌شمار می‌رفت، اما پسیانی ایفاگر نقش جدی در آن بود تا در «اسپاگتی در ۸ دقیقه» توانایی‌های بازی در زمینه کمدی را نیز به رخ بکشد. بازی در «آتش بس»، «پاداش سکوت»، «یک عاشقانه ساده»، «پل چوبی»، «نیمه شب اتفاق افتاد»، «غلامرضا تختی» و «سیانور» را از جمله دیگر نقش‌آفرینی‌های به یاد ماندنی این بازیگر فقید می‌توان خواند.

آتیلا پسیانی که آخرین نقش‌آفرینی او بازی در مجموعه «بی‌گناه» به کارگردانی مهران احمدی بود، بعد از مدتی مبارزه با بیماری سرطان، در میانه نخستین ماه پاییزی سال ۱۴۰۲ دیده از سرای ناپایدار فرو بست.

کد خبر 848317 برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • شگفتی بزرگ: سه قهرمان آسیا حذف شدند
  • تغییرات تراکتور به ضرر استقلال است
  • تغییرات تراکتور به ضرر استقلال است/ پرسپولیس با «خودزنی» حذف شد
  • بهترین فیلم های سامورایی قرن بیست و یکم؛ از The Last Ronin تا ۱۳ Assassins (+عکس)
  • زنده یاد آتیلا پسیانی خالق خاطرات دهه شصتی‌ها بود
  • فرار بوفالو عظیم الجثه از چنگال شیرهای گرسنه | ویدئو
  • به یاد آتیلا پسیانی و لحظه‌های ماندگارش در سینما | از هنرمندی در آثار بهرام بیضایی تا حاتمی‌کیا و بهروز افخمی |‌ ببینید
  • رجب‌زاده: حکم کمیته انضباطی را باور نمی‌کنم
  • آقاپور: با طیبی تیم را در فینال جهان می‌بینم
  • آقاپور: می‌توانیم به فینال جام جهانی فوتسال برسیم