Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@02:35:47 GMT

توصیه‌های ایمنی برای سرویس کولر

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۳۰۸۹۰

مصطفی رئیسی مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: کولر‌های آبی همچنان در میان دستگاه‌های برودتی مورد استفاده در استان فارس و خصوصا محدوده‌ی تحت مدیریت توزیع برق شیراز، بالاترین آمار را دارد؛ استفاده کنندگان از این وسیله باید برای افزایش سطح ایمنی و بهینه سازی مصرف برق و آب، توصیه‌هایی را مد نظر قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه نصب و راه اندازی و سرویس انواع کولرها، باید توسط متخصصان انجام شود، گفت: کولر‌های آبی علی رغم داشتن ظاهری ساده، در صورتیکه توسط متخصص نصب، راه اندازی و سرویس نشود، هم به لحاظ ایمنی و هم به لحاظ کارکرد، مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

رئیسی با بیان اینکه قبل از سرویس کولر‌ها باید حتما برق آن را قطع و بی برقی را با فازمتری سالم، آزمایش کرد، گفت: باید اطمینان کنیم که در طول مدت سرویس کولر، برق آن به شکل ناخواسته وصل نمی‌شود.

او با تصریح اینکه در مسیر سیم فاز کولر باید حتما فیوز نصب شده باشد، گفت: مسیر انشعاب برق و سیم کشی و کابل‌های برق ورودی کولر را باید کنترل و از صحت مدار و سالم بودن کابل اطمینان حاصل کرد و اگر کابل و سیم‌ها بخاطر آسیب فیزیکی یا تابش خورشید فرسوده شده است حتما آن را تعویض کرد؛ تاکید می‌شود که از پیچیدن نوارچسب دور سیم و کابلی که آسیب دیده باید خودداری کرد.

رئیسی با اشاره به لزوم اتصال بین سیم ارت کولر به سیم ارت منزل، گفت: از ریختن آب با استفاده از شیلنگ یا پارچ روی پوشال‌ها خودداری کنید، زیرا این اقدام امکان برق گرفتگی فرد را افزایش خواهد داد.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق شیراز با این تاکید کرد در صورت نیاز به دست زدن به بدنه کولر، ابتدا برق آن را قطع کرده و از بی برق بودن آن با استفاده از فازمتر مطمئن شوید، گفت: تحت هیچ شرایطی به ترمینال کولر نباید دست زد، زیرا امکان دارد برقدار بوده و باعث برق گرفتگی شود.

رئیسی همچنین تصریح کرد: به هیچ عنوان برقکار یا سرویسکار کولر به تنهایی برای سرویس، نصب یا راه اندازی مراجعه نکند بلکه در صورت تنها بودن فرد، حتما یک فرد بزرگسال برای مراقبت، او را همراهی کند.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات توزیع نیروی برق شیراز تاکید کرد که احداث سیستم ارت موثر و نصب کلید محافظ جان در ساختمان تا حد زیادی از حوادث برق گرفتگی جلوگیری می‌کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فصل گرما توصیه ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۰۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توماج صالحی حتما اعدام نمی شود /حکم اعدام هاشم آغاجری یادتان هست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به دنبال انتشار خبر صدور حکم اعدام توماج صالحی، روز گذشته قوه قضائیه اعلام کرد که حکم اعدام توماج صالحی خواننده ایرانی که در حوداث سال ۱۴۰۱ دستگیر شده بود، بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

در این راستا، عبدالله گنجی فعال رسانه ای اصولگرا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما ظاهرا جمهوری اسلامی باید هزینه اعدام را پرداخت کند.

حکم اعدام هاشم آغاجری یادتان هست؟ او هنوز استاد دانشگاه تربیت مدرس است. اما خرداد ۱۳۸۲ بیش از صد مجروح در زد و خوردهای درون دانشگاهی داشتیم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899396

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ برابری مصرف برق با استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟/ رقم احتمالی قبوض برق اعلام شد
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟
  • عبدالله گنجی: توماج صالحی حتما اعدام نمی‌شود
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • توماج صالحی حتما اعدام نمی‌شود
  • توماج صالحی حتما اعدام نمی شود /حکم اعدام هاشم آغاجری یادتان هست؟
  • در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود! (+عکس)
  • فروشگاه کولرگازی در تهران
  • نامه جالب یک پدر برای خانواده اش درباره استفاده از کولر!