Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- زنان عربستان سعودی برای نخستین بار به رانندگی بدون ممنوعیت در خیابان‌های این کشور پرداختند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، با لغو شدن ممنوعیت رانندگی زنان عربستان برای نخستین بار در بامداد روز یکشنبه به رانندگی در خیابان‌های این کشور پرداختند.

زنان راننده عربستان ابتدا در شهر‌های جده و الدمام و تحت تدابیر شدید امنیتی شروع به رانندگی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زنان عربستانی رانندگی عربستان عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۰۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئت نظارت متا خواستار پایان ممنوعیت کلمه «شهید» شد

هیئت نظارت متا روز سه‌شنبه از این شرکت خواست تا به ممنوعیت استفاده عمومی از کلمه عربی «شهید» یا کلمه انگلیسی آن پایان دهد.

به گزارش ایسنا، هیئت نظارت شرکت متا، پس از یک بررسی یک‌ ساله که نشان داد رویکرد مالک فیس‌بوک، بیش از حد گسترده بوده و باعث سرکوب گفتگوی میلیونها کاربر شده است، خواستار پایان این ممنوعیت شد.

این هیئت نظارتی که توسط متا تامین مالی می‌شود اما به طور مستقل فعالیت می‌کند، اعلام کرد این غول شبکه اجتماعی باید پستهای حاوی واژه «شهید» را تنها زمانی حذف کند که به نشانه های واضح خشونت مرتبط باشند یا این که قوانین متا را نقض کنند.

این درخواست پس از سال‌ها انتقاد از عملکرد این شرکت در خصوص محتوای مربوط به خاورمیانه، مطرح می‌شود. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۲۱ به سفارش خود متا انجام شد، نشان داد رویکرد این شرکت، «تاثیر نامطلوب حقوق بشر» بر فلسطینی‌ها و سایر کاربران عرب‌ زبان خدماتش، داشته است.

انتقادهای مذکور از زمان آغاز جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس در اکتبر گذشته، تشدید شده است. گروههای حقوق بشر، شرکت متا را متهم به سرکوب محتوای حامی فلسطینی‌ها در فیس‌بوک، و اینستاگرام در پس زمینه جنگی کرده اند که در پی حملات غافلگیرانه حماس به سرزمینهای اشغالی در هفتم اکتبر، آغاز شده است.

هیئت نظارت متا در گزارش روز سه‌ شنبه خود، به نتایج مشابهی رسید و دریافت که قوانین متا در خصوص «شهید»، تنوع معانی کلمه را در نظر نمی‌گیرد و منجر به حذف محتوایی می‌شود که هدفش تمجید از اقدامات خشونت‌آمیز نیست.

هله تورنینگ اشمیت، یکی از مدیران این هیئت نظارتی، در بیانیه‌ای گفت: متا با این فرض کار می‌کند که سانسور می‌تواند ایمنی را بهبود بخشد و خواهد کرد، اما شواهد نشان می‌دهد که سانسور می‌تواند کل جمعیتها را به انزوا بکشد، در حالی که اصلا ایمنی را بهبود نمی‌بخشد.

 متا در حال حاضر هر پستی حاوی کلمه «شهید» برای اشاره به افرادی که در لیست سازمانها و افراد خطرناک خود تعیین کرده است را حذف می‌کند که شامل اعضای گروههای شبه نظامی اسلامگرا، کارتلهای مواد مخدر و سازمانهای برتری طلب سفیدپوست می‌شود.

طبق گزارش هیئت نظارتی، این شرکت می‌گوید این کلمه، به منزله ستایش از آن نهادها است که آنها را ممنوع کرده است.

حماس از جمله گروههایی است که این شرکت به عنوان سازمان خطرناک، تعیین کرده است.

هیئت نظارتی اعلام کرد متا پس از شروع ارزیابی مجدد سیاست خود در سال ۲۰۲۰، در سال گذشته، خواستار نظرات این هیئت در مورد این موضوع بود اما نتوانست به اجماع داخلی دست یابد. این شرکت در درخواست خود فاش کرد که «شهید»، بیش از هر کلمه یا عبارت دیگری در پلتفرم‌هایش، حذف محتوا داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، یکی از سخنگویان متا در بیانیه‌ای اعلام کرد این شرکت، نظر هیئت نظارتی را بررسی کرده و ظرف مدت ۶۰ روز پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه
  • بخش اداری به طور کامل به کنتور‌های هوشمند مجهز می‌شود
  • ممنوعیت کشت خشخاش بعد از یک سال از فرمان طالبان
  • جسورترین زنان دنیا روی فرش قرمز
  • (ویدیو) کنایه جالب سریال اکازیون به ممنوعیت «ویدئو» در ایران؛ خطر ویدئو از بمب اتم بیشتر است
  • ۷ کشته در تصادفات رانندگی در خوزستان
  • هیات نظارت متا خواستار حذف ممنوعیت کلمه «شهید» شد
  • هیئت نظارت متا خواستار پایان ممنوعیت کلمه «شهید» شد
  • ممنوعیت افروختن آتش در جنگل‌ها و مناطق تالابی گیلان
  • ممنوعیت فعالیت‌های دریایی در مازندران