Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، با دستور دولت ریاض، ممنوعیت رانندگی بانوان در عربستان سعودی دقایقی پیش رسما به پایان رسید.

بدین ترتیب، بانوان عربستانی بامداد یکشنبه و در قرن بیست و یکم (سال 2018) برای اولین بار رانندگی در خیابان‌های این کشور را تجربه کردند. رانندگان زن عربستانی ابتدا در شهرهای جده و الدمام و تحت تدابیر شدید امنیتی شروع به رانندگی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از تاریخ 3 اردیبهشت (10 شوال) بانوان عربستانی می‌توانند بدون نیاز به همراهی یک مرد، رانندگی کنند.

«سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان در تاریخ 4 مهر 1396 در حکمی، ممنوعیت رانندگی برای زنان سعودی را لغو کرده بود اما به دلیل فضای بسته‌ای که حکومت سعودی بر جامعه عربستان تحمیل کرده، اجرایی شدن این حکم حدود 9 ماه طول کشید.

 

تصاویر منتشر شده از اولین تجربه رانندگی زنان عربستانی

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی تلاش دارد تا ورود مجددی به عرصه جهانی داشته، پای اقتصاد خود را به تجارت جهانی باز کند و جامعه‌اش را به اجرای مواردی که پیشتر از آن‌ها به عنوان « اعمال غیر اسلامی» یاد می‌شد، سوق دهد. در عین حال، فضای محدودی که برای انتقاد و بحث که در این سلطنت مطلقه وجود داشت، در حال بسته شدن است.

زنان عربستان پیش از این اجازه رانندگی، سفر و تحصیل بدون اذن ولی را نداشتند. رژیم سعودی سال گذشته سند چشم‌انداز 2030 را تدوین کرد. بر اساس این سند عربستان می‌بایست تا سال 2030 وابستگی خود به اقتصاد نفتی را کم کرده و اسباب تفریح و آسایش شهروندان خود را فراهم کرده و آزادی‌های بیشتری به آن‌ها اعطا کند.

وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» در تحلیلی پیرامون اعطای برخی آزادی‌های مدنی از سوی پادشاهی عربستان به اهالی این کشور چون اعطای حق رانندگی به زنان نوشت: منتقدان و مخالفان عربستان ارعاب شده، به زندان افتاده و یا مجبور به همکاری شدند.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۰۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تابستان گذشته کریم بنزما با تصمیم خود برای جدایی از رئال مادرید، بسیاری را شگفت زده کرد. این احساس زمانی بیشتر شد که او به تعداد زیادی از ستاره‌هایی که عازم عربستان سعودی بودند، پیوست و با الاتحاد قرارداد امضا کرد.

برنده توپ طلای 2022 فصل آسانی را پشت سر نگذاشته است، چون مصدومیت به خصوص در آخرین فصل حضور او در رئال مادرید، اجازه نداد پتانسیل خود را به صورت کامل نشان دهد.

بنزما در طول فصل جاری چند مرتبه به مادرید سفر کرده و اکنون باشگاه الاتحاد نیز تایید کرده که او دوباره این کار را انجام داده است. در بیانیه‌ای رسمی، آن‌ها تایید کردند که بنزما در حال گذراندن برنامه درمانی‌اش در کمپ تمرینی رئال مادرید است.

متخصصان پزشکی دو باشگاه به طور منظم در ارتباط هستند و هدف آن‌ها کمک به بهبود هر چه بهتر این بازیکن فرانسوی است. بنزما تا هفته آینده در رئال مادرید خواهد ماند و در آن زمان به عربستان سعودی برمی‌گردد تا برای 5 بازی آخر فصل در دسترس باشد.

نکته جالب زمان حضور بنزما در رئال بوده که  با مرحله نهایی لیگ قهرمانان اروپا مصادف شده است؛ مطمئنا کارلو آنچلوتی و شاگردانش این روزها چند مرتبه با بنزما که روزگاری کاپیتان ارزشمند آن‌ها بوده، رو به رو شده و گفتگوهای مختلفی خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • عربستانی‌ها برای محمد صلاح شرط گذاشتند!
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • شرط جدید عربستانی ها برای جذب محمد صلاح: اعلام تمایل خودِ صلاح!
  • امید بارسلونا به فروش ۲ بازیکن به عربستانی ها
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی